• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Fröken Småland

Ja, och så glömde jag att säga att jag var hos gyn nyligen som såg att det (i teorin) var ÄL på gång inom en vecka. Men som sagt; ingen LH-stegring

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2009-03-20 08:51:06 följande:
    Förresten så dök ett intressant ämne upp nu; menskopp. Någon som har erfarenhet/åsikter om det?
    Aaaah. Jag använde sån innan Elric, sen försökte jag med samma ett tag efter men ehum.. den passade ingen vidare och jag beställde aldrig någon ny {#lang_emotions_surprised} Nu tänker jag inte ha fler mensar på 10 månader snart så jag får beställa ny efter nästa barn *optimistisk*

Haha seriöst så ja, jag gillar den skarpt. lite krångligt i början, men när man fått in snitsen är den guld värd.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-03-20 08:54:40 följande:
    Aaaah. Jag använde sån innan Elric, sen försökte jag med samma ett tag efter men ehum.. den passade ingen vidare och jag beställde aldrig någon ny Nu tänker jag inte ha fler mensar på 10 månader snart så jag får beställa ny efter nästa barn *optimistisk* Haha seriöst så ja, jag gillar den skarpt. lite krångligt i början, men när man fått in snitsen är den guld värd.
    OK, då samköper vi när vi fått våra bebisar om tio månader
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-19 22:02:53 följande:
    Jag har inte sett henne sen hon var i v20 (med tvillingar) och då hade hon en klädsam liten bula på magen bara Beställde just mysbyxorna i denim som Asereht så träffsäkert kallade dem. Nifelheim rekommenderade tjej-modellen som är lite smalare men Smålänningen i mig kom fram och tog kill-modellen som kostar hälften så mycket . På Maja blir de säkert fina, hoppas att inte lill-spinkisen försvinner i dem.Godnatt tjejer (och killar och transor )
    Slängde också in en beställning. Dessvärre blev det lite mer. Gäller att satsa hårt på billiga rabbatterna. Lite t-shirts och några shorts till storbus också. De andra har. Mig själv ignorerar jag efter att ha gått lös och köpt garnpaket på dels en söt stickad mössa och dels stickade och tovade tuppar till påsk. Tänkte det kunde vara kul som påskhälsning till min mor, svärmor, svärmoster och mormor. Istället för påskkort alltså.

Fyndade på Tradera igår också. En massa garnfärg för bra pris och en sprillans ny didriksson ws till minibus för halva butikspriser. En gräsgrön. *så nöjd* Ibland har man tur och hittar en annons precis när den läggs upp och så finns det köp nu!

Idag ska jag ta mig i kragen och fota den gröna po.p jackan och få ut den på annons. Den är förresten rymlig för en 86.a, minibusen kan ha den men det är på gränsen så den får gå eftersom vi har en likadan i strl 98. Jag har syskonmatchat förr. *s*
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    zasata skrev 2009-03-20 07:40:50 följande:
    jag ser inte på kortet, har förvisso glasögonen på mig nu, men kan du förstora det?folk som väntar tvillingar tror inte jag blir stora, ett par vänner till Tobias fick tvillingar vi var där när dom var ca1½ vecka, och mamman syntes inte att hon varit gravid, var jätte smal och hot.
    Mina båda vänninnor som fått tvillingar har varit stora som hus. Speciellt på slutet. Den ena såg ut som hon skulle välta framåt vilken sekund som helst!
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2009-03-20 08:48:54 följande:
    Känns märkligt, men å andra sidan var förra mensen första mensen efter missfallet så man ska väl kanske inte förvänta sig att allt är som "vanligt" direkt. jag började tro att jag inte skulle få ngn ÄL alls den här månaden, men det fick jag ju tydligen. Hoppas jag får mens snart så det blir aprilägglossning snart *fniss* Klart du får ha insikt oavsett vilket kön du har Jo min kille hade läst sig till att snittkvinnan har ägglossning 10 ggr per år så det normala verkar vara att den hoppar över ngn gång ibland. Hade faktiskt tänkt testa med rosenrot nu efter mens, minns att jag blev mkt piggare av det sist jag åt det och kan det ha ngn positiv inverkan på göra bebis verkstan så är ju det bara ett plus i kanten.
    Du får inte ont i skallen när du käkar rosenrot? Jag har testat rosenrot ett tag och jag hade ont i huvudet hela tiden. Slutade ta den ett tag och hade inte ont. Vet inte än om det är relaterat. Ska testa igen men får jag ont i skallen igen så tror jag att jag skippar dem.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-20 08:51:06 följande:
    Förresten så dök ett intressant ämne upp nu; menskopp. Någon som har erfarenhet/åsikter om det?
    Ja så klart. Jag testar allt sånt där. Jag har menskopp och det funkar bra. Jag gilalr den. Eftersom jag har lite trubbel med slemhinnorna och får typ svamp så fort jag använder vanliga bindor så passar det mig utmärkt. Det kan vara lite mekkigt innan man får in snitsen men när man väl fått det så funkar det superbra. Jag tänkte jag skulle komplettera med lite tygbindor också för sista dagarna då jag blöder så lite att det mest behövs ett lager som ifall att.
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2009-03-20 09:06:57 följande:
    Du får inte ont i skallen när du käkar rosenrot? Jag har testat rosenrot ett tag och jag hade ont i huvudet hela tiden. Slutade ta den ett tag och hade inte ont. Vet inte än om det är relaterat. Ska testa igen men får jag ont i skallen igen så tror jag att jag skippar dem.
    Nej jag fick inte det, har dock hört om många som fått det av rosenrot så det är nog en relativt vanlig biverkning
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-03-20 09:09:07 följande:
    Ja så klart. Jag testar allt sånt där. Jag har menskopp och det funkar bra. Jag gilalr den. Eftersom jag har lite trubbel med slemhinnorna och får typ svamp så fort jag använder vanliga bindor så passar det mig utmärkt. Det kan vara lite mekkigt innan man får in snitsen men när man väl fått det så funkar det superbra. Jag tänkte jag skulle komplettera med lite tygbindor också för sista dagarna då jag blöder så lite att det mest behövs ett lager som ifall att.
    Så klart... Jag funderar seriöst på att prova, har varit lockad länge. Tygbindor har jag redan *gillar*. Var köper man fler billigast tror du?
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6