• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2009-03-20 09:22:17 följande:
    Nej jag fick inte det, har dock hört om många som fått det av rosenrot så det är nog en relativt vanlig biverkning
    Okej, då är det alltså sannolikt att huvudvärken kan ha hört ihop med roten. För jag hade ont i huvudet i en hel vecka i sträck. Jag får lätt ont i huvudet men det där var lite ovanligt. Får testa igen sen coh se om det ger samma effekt. 
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Kavat

Fröken Småland skrev 2009-03-20 08:51:06 följande:

Förresten så dök ett intressant ämne upp nu; menskopp. Någon som har erfarenhet/åsikter om det?
    Det är det bästa som någonsin har uppfunnits till kvinnan!

Jag skojar inte. Jag har rätt riklig mens och får ha dubbelt, alltså ob och binda för att vara säkert flera dagar. Köpte min efter barnen och ja, jag fattar inte varför jag inte hört om dem tidigare. Helt sjukt smidigt, billigt i längden, bra för miljön, jag slipper springa på toa varje timma, ja, som sagt det är den bästa investering jag någonsin gjort till mig själv!
  • Kavat

Hm, ja, jag har ofta dubbla ägglossningar nu för tiden, men är rätt säker på att det är två ägg, en från varje äggstock, som släpps. Så blir det fler barn här så blir det tvillingar.

• Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-20 09:53:59 följande:
    Hm, ja, jag har ofta dubbla ägglossningar nu för tiden, men är rätt säker på att det är två ägg, en från varje äggstock, som släpps. Så blir det fler barn här så blir det tvillingar.
    JA! Då kan du föda ett till mig och ett till Nif! *smider planer*
  • zasata
    Asereht skrev 2009-03-20 09:05:23 följande:
    Mina båda vänninnor som fått tvillingar har varit stora som hus. Speciellt på slutet. Den ena såg ut som hon skulle välta framåt vilken sekund som helst!
    ah det känns skönt!

sluta testa er för äl! Onödiga pengar och stressar kroppen bara därför det blir försenat. Jag blev gravid efter 2 dar efter äl denna gången. Så hopp finns endå
    Det lättaste är att känna hur tappen är den är mer säker än äl stickor endå tror jag.

Jag har aldrig testat menskopp, tänkt tanken flera gånger, men jag blir så äcklad av det, att hälla ut mensen. *uh ryser* Jag kan knappt se en tampong utan att få kväljningar.

åå varför köpte vi ny säng till Ebba? Hon går ju ur hela tiden när hon skall sova och leker med det j*vla duplot.
  • Vipera

Ekorren talar sig varm om menskoppen ur alla aspekter. Praktisk, miljövänlig, billig, säker osv.
    Känns som en befriande utveckling jämfört med det som var (och är för många än){#lang_emotions_demon}.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-20 09:51:48 följande:
    Det är det bästa som någonsin har uppfunnits till kvinnan!Jag skojar inte. Jag har rätt riklig mens och får ha dubbelt, alltså ob och binda för att vara säkert flera dagar. Köpte min efter barnen och ja, jag fattar inte varför jag inte hört om dem tidigare. Helt sjukt smidigt, billigt i längden, bra för miljön, jag slipper springa på toa varje timma, ja, som sagt det är den bästa investering jag någonsin gjort till mig själv!
    *Bestämmer mig för att köpa en sån*

Har du/ni koll på om det är något fabrikat som är att föredra?
  • Kavat
    zasata skrev 2009-03-20 10:06:10 följande:
    hur vet du att du har dubbel ägglossning?
    Jag får h-e ont i när de släpper och det blir slemmigt till tusen. Men det brukar sällan hända samma dag. Har aldrig testat så jag är ju inte hundra. Men det har funkat att bli gravid två gånger på mina "känslor".

Fast nu har det varit knepigt för det har varit långt emellan, men kan ju ha med celiakin att göra. Man kan ju faktiskt bli infertil av det.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-20 10:05:58 följande:
    *Bestämmer mig för att köpa en sån*Har du/ni koll på om det är något fabrikat som är att föredra?
    Det finns ett par olika sen bygger det på om du fött barn eller inte. Sen finns det olika material som silicon eller naturgummi. Här kan du läsa lite: http://www.menskopp.nu/
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6