• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Vipera

Ekorren har en katt och jag har en mellanschnauzer. Dammsuger gör man ju så ofta man hinner men håren gömmer sig ju och kommer framrullande! Nu har jag byggt sidor på sängen i förrgår så att jag slipper leta hår där iaf. Och sen är det ju alla tassavtryck och ibland blir man bara såå trött på det. Häromveckan ringde jag min mamma så hon fick ta honom några dar, jag kände att jag MÅSTE ha rent någon gång, helt rent!

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Lokatt
    Vipera skrev 2009-03-20 16:55:09 följande:
    Ekorren har en katt och jag har en mellanschnauzer. Dammsuger gör man ju så ofta man hinner men håren gömmer sig ju och kommer framrullande! Nu har jag byggt sidor på sängen i förrgår så att jag slipper leta hår där iaf. Och sen är det ju alla tassavtryck och ibland blir man bara såå trött på det. Häromveckan ringde jag min mamma så hon fick ta honom några dar, jag kände att jag MÅSTE ha rent någon gång, helt rent!
    aha en schnauser, det är ju lite lika en pincher, i huvudet alltså och under all päls då Vi har ju en dvärg pinscher (och en grand danios) Och idag var vi hundvakt åt mammas boxer oxå. Då känner man ett visst behöv att städa för jämnan!

Byggt sidor på sängen? Hundens eler din? Hängde inte med riktigt...
    Våga vägra blogga
  • Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-20 17:13:59 följande:
    aha en schnauser, det är ju lite lika en pincher, i huvudet alltså och under all päls då Vi har ju en dvärg pinscher (och en grand danios) Och idag var vi hundvakt åt mammas boxer oxå. Då känner man ett visst behöv att städa för jämnan!Byggt sidor på sängen? Hundens eler din? Hängde inte med riktigt...
    Jo, schnauzer hette faktiskt strävhårig pincher när de kom till Sverige. Förstår väl inte riktigt det där med strävhårig dock?! De har ju typ vargpäls med underull och för mig är strävhårig mer som taxar (inte långhåriga taxar då) typ.
    Sängen är vår specialbyggda längre dubbelsäng (jag är ju 1.93) som jag boxade in nu. Innan sov alltid hunden under sängen precis under ekorren och han fiser sååå fult{#lang_emotions_embarassed}.
    Så nu slipper vi upposande lukt och även att knöla omkring med dammsugaren efter hår. Jag har ju över 200 kvm som skall hålas fritt ändå någorlunda.
    Snart skall jag vara matkreativ och testa en grej! Om man vill ha mört kött läste jag att man skall smeta kiwi på köttet en stund innan matlagningen. Bara typ 10 minuter, ett ämne i kiwin mörar köttet snabbt och man sköljer bort det innan stekning. Skall bli intressant. Man får passa på när ekorren är borta och experimentera. Hon hälsar att hon straxt nu är vid Arlanda{#lang_emotions_cool}.
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Lokatt
    Vipera skrev 2009-03-20 17:26:51 följande:
    Jo, schnauzer hette faktiskt strävhårig pincher när de kom till Sverige. Förstår väl inte riktigt det där med strävhårig dock?! De har ju typ vargpäls med underull och för mig är strävhårig mer som taxar (inte långhåriga taxar då) typ.Sängen är vår specialbyggda längre dubbelsäng (jag är ju 1.93) som jag boxade in nu. Innan sov alltid hunden under sängen precis under ekorren och han fiser sååå fult.Så nu slipper vi upposande lukt och även att knöla omkring med dammsugaren efter hår. Jag har ju över 200 kvm som skall hålas fritt ändå någorlunda.Snart skall jag vara matkreativ och testa en grej! Om man vill ha mört kött läste jag att man skall smeta kiwi på köttet en stund innan matlagningen. Bara typ 10 minuter, ett ämne i kiwin mörar köttet snabbt och man sköljer bort det innan stekning. Skall bli intressant. Man får passa på när ekorren är borta och experimentera. Hon hälsar att hon straxt nu är vid Arlanda.
    japp, så länge som till kring 1910-1920 var det ju samma ras.
    Jo lite strävhåriga är dom ju, jämmför med sheltie eller något

Vi har fullt med förvaring under sängen så där kommer inte så mycket inunder som tur är. Dock får inga hundar vara i sovrummet om natten ändå
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-20 18:32:00 följande:
    *extra glad idag för att jag inte har någon hund*
    hahaha, ja du, skulle jag visa kort på min buggas renhet just nu skulle du bli aktiv hundmotståndare   Men jag har iaf. lagt en filt över åkpåsen så lilla hunden inte sitter direkt på åkpåsen och stora inte kan slajma just där
    Ska låna min mammas tvättmaskin i morgon, hon har ju 30 graders program på sin.

Nån som vet om det oranga molntyget matchar gamla orange åkpåsen??
    Våga vägra blogga
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-20 18:36:14 följande:
    hahaha, ja du, skulle jag visa kort på min buggas renhet just nu skulle du bli aktiv hundmotståndare   Men jag har iaf. lagt en filt över åkpåsen så lilla hunden inte sitter direkt på åkpåsen och stora inte kan slajma just där Ska låna min mammas tvättmaskin i morgon, hon har ju 30 graders program på sin. Nån som vet om det oranga molntyget matchar gamla orange åkpåsen??
    *ryser över slajm* {#lang_emotions_throwup}

Jag har nog aldrig sett det orange molntyget så jag har tyvärr ingen koll på nyanser. Prova att fråga i Bugga-tråden vetja
  • Fröken Småland

Ni som hänger i P&T-tråden (?), har ni koll på vad deras nya modell Smart kommer att kosta? Jag tycker den ser riktigt gullig ut

• Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-20 18:39:34 följande:
    *ryser över slajm* Jag har nog aldrig sett det orange molntyget så jag har tyvärr ingen koll på nyanser. Prova att fråga i Bugga-tråden vetja
    haha, ja tyvärr är vagnen lite slajmig nu men tack och lov för tvättbara vagnar!

ja, kanske skulle fråga där, eller kanske inte, säger dom att det passar köper jag säkert *får inte*
    Våga vägra blogga
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-20 18:47:19 följande:
    haha, ja tyvärr är vagnen lite slajmig nu men tack och lov för tvättbara vagnar! ja, kanske skulle fråga där, eller kanske inte, säger dom att det passar köper jag säkert *får inte*
    *slår Lokatt på fingrarna*

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6