Lokatt skrev 2009-03-20 17:13:59 följande:
aha en schnauser, det är ju lite lika en pincher, i huvudet alltså och under all päls då Vi har ju en dvärg pinscher (och en grand danios) Och idag var vi hundvakt åt mammas boxer oxå. Då känner man ett visst behöv att städa för jämnan!Byggt sidor på sängen? Hundens eler din? Hängde inte med riktigt...
Jo, schnauzer hette faktiskt strävhårig pincher när de kom till Sverige. Förstår väl inte riktigt det där med strävhårig dock?! De har ju typ vargpäls med underull och för mig är strävhårig mer som taxar (inte långhåriga taxar då) typ.
Sängen är vår specialbyggda längre dubbelsäng (jag är ju 1.93) som jag boxade in nu. Innan sov alltid hunden under sängen precis under ekorren och han fiser sååå fult

.
Så nu slipper vi upposande lukt och även att knöla omkring med dammsugaren efter hår. Jag har ju över 200 kvm som skall hålas fritt ändå någorlunda.
Snart skall jag vara matkreativ och testa en grej! Om man vill ha mört kött läste jag att man skall smeta kiwi på köttet en stund innan matlagningen. Bara typ 10 minuter, ett ämne i kiwin mörar köttet snabbt och man sköljer bort det innan stekning. Skall bli intressant. Man får passa på när ekorren är borta och experimentera. Hon hälsar att hon straxt nu är vid Arlanda

.