• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Asereht

Jag har suttit framför tv:n och virkat (kollat av inspelat från veckan). Mellanbusen var trött och ville sova redan vid sextiden så han gick oh lade sig i sin säng. Har inte hört ett knyst sedan dess. Blir lite orolig när han gör så då det oftast tyder på att något är på gång...

I övrigt har stor och minibus roat sig själva (med pappas hjälp mellan varven) och jag har haft det lungt och skönt. Plötsligt kom maken ner och undrade om minibus var med mig men nej, det var han inte. Det visade sig att han gett upp och gått och nattat sig själv i vår säng. Där låg han så sött och snusade på min kudde, nedkrupen under täcket och allt. *s*

Nu nattar storbus och pappa, syrran (som ovanlig nog är hemma ikväll) har gått ut till sig. Hon skulle lägga sig och läsa och själv har jag tagit med en kopp te upp och tänkte lyssna på någon spännade deckare medan jag virkar vidare på sjalen.

Måste ju natta tidigt idag för jag laddar inför imorgon kväll, då är det ju english crimenigth på nian. Då blir det sent.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland

När English Crime Night är veckans event (och man dessutom måste ladda för det), så vet man att man inte är någon ungdom längre *skallrar med löständerna*

Jag skrev nyss ett långt inlägg som åkte åt pipsvängen så jag nöjer mig med att sätta punkt här. Skall skriva ett ord i varje inlägg i fortsättningen.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-28 08:18:13 följande:
    När English Crime Night är veckans event (och man dessutom måste ladda för det), så vet man att man inte är någon ungdom längre *skallrar med löständerna*Jag skrev nyss ett långt inlägg som åkte åt pipsvängen så jag nöjer mig med att sätta punkt här. Skall skriva ett ord i varje inlägg i fortsättningen.
    *ha ha* Det blev inte så tidigt nattat som jag tänkt mig eftersom jag hade svårt att lägga ifrån mig sjalen och fastnade i en film. Men jag satt ju i sängen iaf. *hälften rätt*

Lördagar är ju enda dagen på veckan då det är späckad tablå. Övriga kvällar är det inte så mkt att se.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-03-28 08:20:21 följande:
    *ha ha* Det blev inte så tidigt nattat som jag tänkt mig eftersom jag hade svårt att lägga ifrån mig sjalen och fastnade i en film. Men jag satt ju i sängen iaf. *hälften rätt*Lördagar är ju enda dagen på veckan då det är späckad tablå. Övriga kvällar är det inte så mkt att se.
    Jag är avundsjuk på den där kanalen, har aldrig hittat den hos oss i alla fall. Fast jag kollar väldigt lite på tv eftersom jag tycker att det är bristfällig kvalitet på det allra mesta. Därför blir det att jag sitter här istället, eftersom just interaktionen är det som lockar mig.

Men (som vi varit rörande överens om tidigare) brittiska deckare andas kvalitet
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-28 08:26:41 följande:
    Jag är avundsjuk på den där kanalen, har aldrig hittat den hos oss i alla fall. Fast jag kollar väldigt lite på tv eftersom jag tycker att det är bristfällig kvalitet på det allra mesta. Därför blir det att jag sitter här istället, eftersom just interaktionen är det som lockar mig. Men (som vi varit rörande överens om tidigare) brittiska deckare andas kvalitet
    Kanal 9 ingår i vårt grundpaket (Boxer). Tror den hänger ihop med kanal 5 då de brukar köra reklam om vad som visas på 9:an. Min favvokanal iaf eftersom de har mycket brittiska deckare och komedi. Sen kör de Cold Case och Law and Order SUV som jag också gillar fast de är amerikaner. Jag är deckarfreak. Det funkar med dokumentärer som 48 timmar och fbi-files på Discovery också.
  • passau

Fröken Småland skrev 2009-03-28 08:19:07 följande:

Snabb fråga: Är det alldeles för tidigt för sandaler på Tradera redan nu?
    frågade igår och fick svaret att man nog skule vänta någon månad till
  • Nifelheim

Studsar in en sväng och visar att jag lever

Lokatt: Håller tummar och tår för att fröken uppför sig idag och att det går bra för er.

FrS: En sån säng har Elric också. Supermysig. Jag köpte den på blocket rätt så billigt och målade den svart. Tanken var att det skulle komma till text på huvudgaveln också, men så blev det aldrig... Tror dock att hans är den äldre modellen som var furufärgad och inte antikbetsad som din. Hursomhelst är det en superfin och bra säng.

Hmm ... vad mer skulle jag svara på tro... Det har jag förstås glömt.. Hursomhelst ännu ingen mens, blödde bara pyttelite i två dagar och sen inget mer {#lang_emotions_surprised} Märkligt märkligt..

Elric leker snällt (för en gångs skull, han tycks ha hamnat i ngn klisterperiod där han ska ha mig med överallt, sitter som fastklistrad på mitt ben) och jag tar det lugnt med en kopp kaffe innan jag ska ge mig ut i snöeländet och röja ur bilen Ska besikta den på torsdag och den ser ut som F*N. Dessutom har avgassystemet pajjat och jag har verkligen inte råd att byta innan besiktningen. Roligt, roligt

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Kavat

Fröken Småland skrev 2009-03-28 08:19:07 följande:

Snabb fråga: Är det alldeles för tidigt för sandaler på Tradera redan nu?
    Lurigt, jag har inte vågat lägga ut ännu. Det var en superrusch förra året där alla gamla slitna sandaler gick för massa pengar bara för att alla var desperata. Men egentligen så ska det ligga uppe så att auktionen går ut precis när första dagen på värmenböljan kommer! Men man får ju inte vara för sent ute heller..

Summa kardemumma, jag kommer vänta lite, men ska göra i ordning auktionerna så att man kan lägga upp när det blir drag på T.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6