Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

mamma2003 skrev 2009-01-04 21:11:05 följande:
    Zasata: Precis som Lokatt påpekar så var Bee 50 cm i ryggen. Mycket mindre än UJ misstänker jag.Lokatt: Boken som vi diskuterat tidigare, och som Nif har, är "sy till barnen 0-4 år" av Elsebeth Günther. Var det den du vann?
    Jag har lånat en av henns böcker på biblo en gång. Underbar bok, enkel att sy efter och roliga äkta 70-tals mönster var det. Mina första byxor är sydda från en av de böckerna

Lejon på magen och lappar på knäna.Mitt första försök att sy barnkläderHemmasydda IKEA-byxor

Så liiiiiten har var där, min lilla plutt
    Längtar till 31 mars då vi flyttar till HUS!!!!!!!
  • Lindadjo
    mamma2003 skrev 2009-01-06 11:08:40 följande:
    Kanske skall förtydliga att jag vet att det är en söm och att man har särskilda maskiner för just den sömmen . Men vad syr man för något och hur ser den ut?
    Köpeskläder har sådan söm. titta
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2009-01-11 16:04:45 följande:
    Appropå sakna vagnar.. vart är Lindadjo?  nu har hon varit borta länge ju!
    Här är jag, jag har jobbat hela veckan så det har blivit lite si och så med FL. Har försökt sätta mig in i facebook oxå.
    På tal om att skicka vagnar, jag tror det är billigare med DHL än med bussgods, såvida vagnen inte väger över 20 kg som är gränsen. Det kostade 245 kr att skicka min Kimi, och enkelt. Man föranmälde paketet på nätet sen gick man bara och lämnade in den och betalade, och allt var färdigt. Namn och adress och allt hade de redan
  • Lindadjo

Gäsp! Trött som få...

Lokatt skrev 2009-01-11 22:56:23 följande:
    vill ha denna stl, titta vad fina!! www.tradera.com/vintage-retro-60-tal-70-tal-s...  www.tradera.com/Brun-plysch-velour-troja-70-t...
    Klänningen var skitsnygg! Men den skulle nog inte vara fullt så snygg på mig just nu. Fy tusan! igår gjorde jag nånting HEMSKT! Jag bad sambon ta bilder på mig, en framifrån, en från sidan och en bakifrån. Och det var INGA roliga bilder. Men jag behöver det. Jag fattar ju inte hur jag ser ut egentligen! Nu har jag de där hemska bilderna som kan påminna mig, sen när jag gått ner 5 kilo ska jag ta bilder igen, och när jag gått ner 10 och när jag gått ner 15. Så kan man se på de och verkligen SE skillnad Och så har jag gått med i viktväktarna. Vet var du säger Lokatt, men VV funkar för mig. Dessutom tvingas man ju lite att äta rätt, man får äta bara choklad om man vill, men då får man ju gå superhungrig så vill man vara mätt får man äta rätt
    Och NEJ! Ni får inte se bilderna på mig.... men ni kan få se de sista bilderna om några hundra månader
  • Lindadjo
    mamma2003 skrev 2009-01-12 12:00:14 följande:
    Såg du att vi startat en "spin-of" fläsktråd?
    Nä? vart? Vad?
  • Lindadjo
    Jippiii skrev 2009-01-12 21:27:29 följande:
    Hittade ju en First Wheels city twin på babyland sista exet för 1300 kr, men tyvärr så är de ju oxå bara upp till 15 kg, annars ville ja jätte gärna ha den, var ju så snygg, plus att man kunde ändra sitsarna åt olika håll så jag kunde ha henne mot mig. Finns säkert inte kvar. Nån som har erfarenhet av den?Nån som jag ge bra svar på varför de bara är upp till 15 KG
    15 kg är en säkerhetsgrej, en standardvikt på de flesta vagnar. Precis samma vagn kan i tex USA ha en maxvikt på 20 kg, men 15 kg i europa. De håller för betydligt mycket mer!  Vissa tillfällen har båda mina barn suttit i en Brio sitty, som det står max 15 kg på, och tillsammans väger de 34 kg!!! Inte en endaste söm har börjat ge efter pga det. Så jag skulle inte vara rädd att sätta ett 20 kilos barn i en vagn som det står max 15 kg på
  • Lindadjo

Jag har läst bakåt lite... hur gick det för Nif? *orolig*

• Lindadjo

Jippiii: Du får väl köpa en begagnad P&T. E3-modellen ges ju nästan bort gratis nu för tiden Då blir det inte så dyrt. Och den är helt oslagbar som syskonvagn. Inte gillar jag den speciellt mycket som singelvagn jag heller, men som syskonvagn är den minst, smidigast och lättast! Så är det bara!

• Lindadjo
    zasata skrev 2009-01-12 21:23:11 följande:
    i morgon skall jag på jobb intervjuv igen :o
    Håller tummarna!
    Jippiii skrev 2009-01-12 22:06:36 följande:
    Aa ok ni verkar övertygade om att ja ska ha en sådan, tack för era svar =)
    Det är ju nästan som att fråga om vad man ska köpa för syskonvagn inne på P&T-tråden, självklart kommer alla säga P&T Vi har ju nästan alla här i tråden en P&T så det är ju lite givet att det är den vi tycker du ska ha oxå.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6