• Vipera

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Ekorren talar sig varm om menskoppen ur alla aspekter. Praktisk, miljövänlig, billig, säker osv.
    Känns som en befriande utveckling jämfört med det som var (och är för många än){#lang_emotions_demon}.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Vipera
    Nifelheim skrev 2009-03-20 16:14:52 följande:
    Fy fasiken vad det är urtrist att städa och varje gång jag tokstädar muttrar jag om att jag inte borde ha pälsdjur. Alltså de håren som är på golven dammsuger man ju upp fler gånger varje vecka, men i alla leksaksbackar och överallt annars *ryyyyyyser* Nåja jag tröstar mig med att många söta hundralappar trillar in på kontot efter söndag (inte pga städningen då )
    Jag skaffade en hund som inte skulle fälla i princip alls... Gissa hur glad jag blev när jag fick höra att hans smått berömda championmamma hade fyrdubbel päls. han fäller. Dessutom luktar det ju apa om dammsugaren med all päls i påsen och ekorren hade ett känsligt (läs otroligt känsligt) luktsinne redan innan{#lang_emotions_surprised}
  • Vipera

Ekorren har en katt och jag har en mellanschnauzer. Dammsuger gör man ju så ofta man hinner men håren gömmer sig ju och kommer framrullande! Nu har jag byggt sidor på sängen i förrgår så att jag slipper leta hår där iaf. Och sen är det ju alla tassavtryck och ibland blir man bara såå trött på det. Häromveckan ringde jag min mamma så hon fick ta honom några dar, jag kände att jag MÅSTE ha rent någon gång, helt rent!

• Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-20 17:13:59 följande:
    aha en schnauser, det är ju lite lika en pincher, i huvudet alltså och under all päls då Vi har ju en dvärg pinscher (och en grand danios) Och idag var vi hundvakt åt mammas boxer oxå. Då känner man ett visst behöv att städa för jämnan!Byggt sidor på sängen? Hundens eler din? Hängde inte med riktigt...
    Jo, schnauzer hette faktiskt strävhårig pincher när de kom till Sverige. Förstår väl inte riktigt det där med strävhårig dock?! De har ju typ vargpäls med underull och för mig är strävhårig mer som taxar (inte långhåriga taxar då) typ.
    Sängen är vår specialbyggda längre dubbelsäng (jag är ju 1.93) som jag boxade in nu. Innan sov alltid hunden under sängen precis under ekorren och han fiser sååå fult{#lang_emotions_embarassed}.
    Så nu slipper vi upposande lukt och även att knöla omkring med dammsugaren efter hår. Jag har ju över 200 kvm som skall hålas fritt ändå någorlunda.
    Snart skall jag vara matkreativ och testa en grej! Om man vill ha mört kött läste jag att man skall smeta kiwi på köttet en stund innan matlagningen. Bara typ 10 minuter, ett ämne i kiwin mörar köttet snabbt och man sköljer bort det innan stekning. Skall bli intressant. Man får passa på när ekorren är borta och experimentera. Hon hälsar att hon straxt nu är vid Arlanda{#lang_emotions_cool}.
  • Vipera
    Asereht skrev 2009-03-21 10:01:35 följande:
    Nu har jag uppdaterat bloggen med kvällens/nattens händelser. Nu ska jag käka fukost.
    Iuu bläh som Vendel skulle säga, medkänsla i mängd till dig som kämpat detta minikrig!
    På tal om Vendels iuu uttryck; igårkväll satt han i mitt knä och sade plötsligt "Iuu blääh, kan, inte, äta, öron!" och smällde till mig på örat. Ibland undrar man hur det ser ut i deras tankegångar{#lang_emotions_sunny}
  • Vipera
    zasata skrev 2009-03-22 09:33:12 följande:
    jsut det ja, kul att ni får börja köra bort grejerna! Just nu är jag så arg på Tobias! Nu har jag berättat för imn familj, mina närmsta vänner chefen på jobbet också. (på gp, på nk har jag itne pratat med dom för vätnar på att hon skall höra av sig med mitt schema nån gång..) Och tobias berättat för sig familj.är i v11+2 och nu vill jag berätta i min blogg. Men han tycker inte jag skall skriva privata saker iden, och hatar min blogg och frågar idiot förklarar den, tycker att då kan ju folk få läsa din vanliga dagbok lika gärna. Bara för jag sagt att jag skriver om det mästa. Och sagt att jag skrivit nån gång när jag varit arg på honom. Så han tycker inte jag skall skriva att ebba skall bli storasyster, för det är privat!
    Inte lätt det där med anpassning till nya tider. Dels är alla olika privata och dels har en del lite svårt att ta åt sig detta nya. Jag är van själv vid att resten av världen vet saker om mig och mitt förhållande där jag fått veta hälften vilket känns hemligt för mig. Nu är jag och frugan olika generationer så jag har fått vänja mig med den nya tiden och det är väl inget fel med det. Här hemma kommer vi överens ibland vem som skall få outa vissa saker som vi vet kommer ut ändå. Men just när man är arg så finns det dels en risk att man överdriver för att ventilera ilska och dels att man i denna ilska kanske inte insett sina egna fel ännu. Sedan är det plötsligt för sent, det är ute och folk har läst all ilska. Lite grann som när man pratar om att ha fyllelås på mobil så borde man kanske ha ett mentalt ilskelås{#lang_emotions_cool}
  • Vipera

Ååå jag vill se en liten mage på min ekorrhustru med men får vänta lite{#lang_emotions_sunny}...

• Vipera
    zasata skrev 2009-03-22 18:20:26 följande:
    vipera. hon r i v8 nu va?passau: kom igen nu ;)hur är det? får man äta skagenröra ocksånt?
    Japp, vecka 8 och vi är sååå nojjiga båda två nu. Jag vågar inte röra henne knappt för inget får gå fel, kanske bra att hon är i Tunisien...{#lang_emotions_cool}
  • Vipera
    Kavat skrev 2009-03-23 11:04:47 följande:
    Blä, jag är snorförkyld och går det inte över så blir det ingen gastro på onsdag och i och med att jag slutat äta gluten och inte tänker börja igen så är frågan om när de kan fixa ny tid för att det ska vara idé att göra det i och med att magen läker... Så surt, jag vill ha det här överstökat nu.
    Fy vad typiskt, illa på illa liksom. Skulle ju vara skönt at få det överstökat såklart. Kramar om!
  • Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-23 22:52:19 följande:
    haha, oj, ska nog förtydliga för vipera och ekorren, inte den overall jag köpte av er, utan hans nuvarande, så inga missförstånd uppstår
    Hoppas du sover nu kissen. Kom overallen fram redan? Tror nog du blir nöjd, den verkade vara i väldigt gott skick{#lang_emotions_wink}
    Vi har lite vak här då bonusgrabben fick kräksjuka ju och då tassar jag på tå här och oroar mig över om det skall drabba mig eller så. Ta in ved o handla så att det räcker, om...
    Höll Vendel hemma från dagis idag också så han inte sprider ev. smitta. Och lilla gullungen kan han... Allting nu är bara NEEEJ eller gråta för att han inte får som han vill. Det har varit lugnt två gånger idag, ena gången satt han och tittade på "veve" med brorsan och andra gången hade han en röd krita och dekorerade de vita väggarna i hallen{#lang_emotions_yell}. Kräksjukan gjorde att jag var glad att Ekorren är iväg nu, då har hennes grannar på hotellet magsjuka istället. Men annars har hon det bra verkar det som.
    I övrigt har jag gjort egna fiskpinnar ikväll, gott!
  • Vipera

K Kavat: visst är de gulliga de små liven med sitt ritande! Vendel är inte så illa på det men det händer när man minst anar. Just bara för att man skall känna sig som en dålig förälder. Man torkar spyor, handlar, pjoskar med sjukt barn, tvättar, byter blöjor, tar hand om hunden, lagar mat och sätter sig en stund för att inte tappa humöret helt, DÅ händer det.
    Just bara som ett stick som känns att man faktiskt inte lekt med barnet alls utan "skött sitt" liksom. Så ovanpå oron att man själv skall bli sjuk och med kort stubin så skall man ha dåligt samvete också? Jag kanske kan byta med någon man i er närhet istället som semester ett tag?{#lang_emotions_foot_in_mouth}
    Nädå, som man bäddar får man ligga. Vädret idag är ju nästan en tröst, är det kaos inne så kan det väl lika gärna vara kaos ute med...{#lang_emotions_djavulsk}

• Vipera

Men vänta nu, de uppmanar alla gotlänningar? Gäller det ekorren i Tunisien med alltså, annars skulle de väl skrivit "alla på Gotland" typ...{#lang_emotions_cool}

• Vipera
    Fröken Småland skrev 2009-03-25 12:03:04 följande:
    Som utlovat: Mannes nya kuddar
    Mysigt med alla de färgerna, och plutten med coola brallor, nice!
  • Vipera

Åhh nice, jag skulle vara kreativ och göra mallar till en vagga. Då tog jag wellpapp från källaren och ritade samt skar ut. Bara för att inse att den andra sidan av pappen hade jag använt när jag sprayade färg... Så byxor, soffa och allt blev bestrukna med vitt färgdamm. Nåväl sånt händer{#lang_emotions_surprised}.

• Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-28 18:15:42 följande:
    oopps. så kan det gå vilken typ av vagga ska du göra?Hur har ekorren det?? bra hoppas vi Låter trevligt! lite avis på resturangen och huvudsponsorn
    Skall bygga en "norrlandsvagga" tänkte jag, med lite extra sniderier. Ekorren är i Stockholm och har ont i magen. Rädd att hon fått katarr eller något. Inte vet jag heller om det är normalt typ vid graviditet? Synd om henne och inte mycket jag kan göra härifrån{#lang_emotions_frown}
  • Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-28 18:25:39 följande:
    Oj då! Har hon mycket ont? men hon är iaf. säker på att det är magen-magen och inte livmoder-magen? *orolig*Det kan ju molvärka lite när livmodern växer, men inte skarp smärta av det. hoppas det bara är det Norrlandsvagga, det är de som går på längden med skenorna va?
    Svårt att veta hur ont hon har ju men det hjälper inte att äta men hon känner sig typ hungrig och hon "blir tokig". Hon menar sig vara säker på att det är just magen-magen som tur är.
    Jo Norrlandsvagga har skenorna på längden, tar ju mindre plats också{#lang_emotions_cool}.
  • Vipera

Tackar för omtanken! Hon mår lite bättre nu iaf säger hon. Känns liksom starkt att inget får gå fel med graviditeten såklart, man blir ju orolig. Men nu är det bättre och då är det ju så{#lang_emotions_cool}. Och det var/är ju inte "tjejmagen" gillar det uttrycket!

• Vipera

Detta med att släcka ner, känns lite ytligt liksom. Som att gömma sig för fienden. Allt el går ju inte för då dör minnet på saker. Alltså släcker man det yttre som fienden skulle kunna se, hmmm. Det är ju vi själva som är fienden vad gäller energi, det blir så psykiskt invecklat liksom{#lang_emotions_undecided}

• Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-31 11:44:55 följande:
    nja, avläsningar varje månad har jag inte. Men vilken vanlig människa har det?! Avläsning från augusti har jag Blir seriöst inte klok på det här, helt sjukt är det. Siffrorna är ologiska så in i bomben. Orkar igentligen inte ta en strid med ett stort bolag nu, men man kan ju inte bara acceptera utan att ens försöka! För något fel är det! Oh några 4700:- till räkningen har vi inte heller. Fy jag blir riktigt låg av det här  Låter bra med skrivbordet och sekatären. kan du inte länka den så vi får se?
    Kan du inte logga in på bolagets hemsida och hämta statistik där? Sen skall du veta att många bolag räknar så att man blir gråhårig om man inte förstår. Exempelvis kan de för att vara "snälla" sprida ut kostnader över året så det inte skall bli så hårt på vintern och inget på sommaren typ. Jag har ju vårt lokala GEAB här på ön och då kan jag logga in o kolla flera år tillbaka, rätt praktiskt när det går fel.
    Lycka till!!
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6