Riskiflickan skrev 2009-03-28 18:59:34 följande:
Ja, det är det tyget ja :) gillar det jättemkt, har kvar så jag kan göra ett plagg till :) fick stretchfrottén från jofotex igår, jättefin kvalitet, även om jag är lite besviken på att de inte hade orange som jag eg ville ha...Vad är det för nått du ska sy? *nyfiken*
Jag sitter och ska sy en välldigt 70-tals inspererad skjort/tunika med kort dragkedja. Köpte ett tyg igår på loppis som bara ropade att den ville bli något sådant, så det projektet trängde sig först i kön på att göra listan här ,-)

Ibland blir det så.
Har klippt nu och tog en paus för att leta på vart barnen gömde måttbandet

Kavat skrev 2009-03-28 19:04:10 följande:
Hejja Lokatt och vovven! *gör vågen* Kul att det gick bra! Kan trösta dig med att vår 80 ws är i minsta laget över magen så lillen kanske behöver 86 han med, för han är väl ungefär lika rund som min lille är. Hur går det föresten med honom? Misstänker du någon allergi fortfarande och hur har det gått?
Minstingen är ganska kort, men lite rund. Kanske 80cm lång och 12,5kg. Var ett tag sedan vi mätte och vägde. 86 tror jag blir tokstort i armarna och längden ner över rumpan. Vilken färg har du på din 80:a?
Jo, minstingens gnäll och problem jo. Vi tror vi vet vad det är nu. Han har två stora breda tuggtänder på G upp! Och han har inte ens alla framtänder klara än!

Tuggtänderna har nu brutit igenom med spetsarna. Tror och hoppas att allt extra gnäll är det och inte maten. Tycker det är välldigt tidigt för så stora tänder där bak nu, särskilt eftersom inte alla smala framtänder ens kommit.
*åter till symaskinen*