• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-28 18:15:42 följande:
    oopps. så kan det gå vilken typ av vagga ska du göra?Hur har ekorren det?? bra hoppas vi Låter trevligt! lite avis på resturangen och huvudsponsorn
    Skall bygga en "norrlandsvagga" tänkte jag, med lite extra sniderier. Ekorren är i Stockholm och har ont i magen. Rädd att hon fått katarr eller något. Inte vet jag heller om det är normalt typ vid graviditet? Synd om henne och inte mycket jag kan göra härifrån{#lang_emotions_frown}
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Lokatt
    Vipera skrev 2009-03-28 18:20:12 följande:
    Oj då! Har hon mycket ont? men hon är iaf. säker på att det är magen-magen och inte livmoder-magen? *orolig*
    Det kan ju molvärka lite när livmodern växer, men inte skarp smärta av det. hoppas det bara är det

Norrlandsvagga, det är de som går på längden med skenorna va?
    Våga vägra blogga
  • Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-28 18:25:39 följande:
    Oj då! Har hon mycket ont? men hon är iaf. säker på att det är magen-magen och inte livmoder-magen? *orolig*Det kan ju molvärka lite när livmodern växer, men inte skarp smärta av det. hoppas det bara är det Norrlandsvagga, det är de som går på längden med skenorna va?
    Svårt att veta hur ont hon har ju men det hjälper inte att äta men hon känner sig typ hungrig och hon "blir tokig". Hon menar sig vara säker på att det är just magen-magen som tur är.
    Jo Norrlandsvagga har skenorna på längden, tar ju mindre plats också{#lang_emotions_cool}.
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Riskiflickan

Stack emellan med två par brallor nu medan jag väntar på dragkedjor å sådant till klänningen, bild i mitt galleri. Sytt i strl 80 denna gång, trots att lillen inte är där än, men han får vänta lite med att använda dem... bra att ha något i en större storlek!

• Lokatt
    Vipera skrev 2009-03-28 18:28:52 följande:
    Svårt att veta hur ont hon har ju men det hjälper inte att äta men hon känner sig typ hungrig och hon "blir tokig". Hon menar sig vara säker på att det är just magen-magen som tur är.Jo Norrlandsvagga har skenorna på längden, tar ju mindre plats också.
    bra att det är magen-magen då (vilket "ord"
    Riskiflickan skrev 2009-03-28 18:48:35 följande:
    Stack emellan med två par brallor nu medan jag väntar på dragkedjor å sådant till klänningen, bild i mitt galleri. Sytt i strl 80 denna gång, trots att lillen inte är där än, men han får vänta lite med att använda dem... bra att ha något i en större storlek!
     Jättesöta!! Är det det orange lila randiga tyget från mjukatyger? Det har jag med *gillar*

Idag kom jag på en ny modell på mönster i mitt huvud, tror jag ska gå och prova mig på att få till det nu
    Våga vägra blogga
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-28 18:56:28 följande:
     Jättesöta!! Är det det orange lila randiga tyget från mjukatyger? Det har jag med *gillar* Idag kom jag på en ny modell på mönster i mitt huvud, tror jag ska gå och prova mig på att få till det nu
    Ja, det är det tyget ja :) gillar det jättemkt, har kvar så jag kan göra ett plagg till :)

fick stretchfrottén från jofotex igår, jättefin kvalitet, även om jag är lite besviken på att de inte hade orange som jag eg ville ha...

Vad är det för nått du ska sy? *nyfiken*
  • Kavat
    Vipera skrev 2009-03-28 17:55:58 följande:
    Åhh nice, jag skulle vara kreativ och göra mallar till en vagga. Då tog jag wellpapp från källaren och ritade samt skar ut. Bara för att inse att den andra sidan av pappen hade jag använt när jag sprayade färg... Så byxor, soffa och allt blev bestrukna med vitt färgdamm. Nåväl sånt händer.
    Visst är det sååå typiskt. Men roligt med hembyggd vagga!

Trist med magont, hoppas bara att det inte är magsjuka eller något annat trist hon fått.
  • Kavat

Hejja Lokatt och vovven! *gör vågen* Kul att det gick bra!
    Kan trösta dig med att vår 80 ws är i minsta laget över magen så lillen kanske behöver 86 han med, för han är väl ungefär lika rund som min lille är.
    Hur går det föresten med honom? Misstänker du någon allergi fortfarande och hur har det gått?

• Lokatt
    Riskiflickan skrev 2009-03-28 18:59:34 följande:
    Ja, det är det tyget ja :) gillar det jättemkt, har kvar så jag kan göra ett plagg till :) fick stretchfrottén från jofotex igår, jättefin kvalitet, även om jag är lite besviken på att de inte hade orange som jag eg ville ha...Vad är det för nått du ska sy? *nyfiken*
    Jag sitter och ska sy en välldigt 70-tals inspererad skjort/tunika med kort dragkedja. Köpte ett tyg igår på loppis som bara ropade att den ville bli något sådant, så det projektet trängde sig först i kön på att göra listan här ,-) Ibland blir det så.
    Har klippt nu och tog en paus för att leta på vart barnen gömde måttbandet
    Kavat skrev 2009-03-28 19:04:10 följande:
    Hejja Lokatt och vovven! *gör vågen* Kul att det gick bra! Kan trösta dig med att vår 80 ws är i minsta laget över magen så lillen kanske behöver 86 han med, för han är väl ungefär lika rund som min lille är. Hur går det föresten med honom? Misstänker du någon allergi fortfarande och hur har det gått?
    Minstingen är ganska kort, men lite rund. Kanske 80cm lång och 12,5kg. Var ett tag sedan vi mätte och vägde. 86 tror jag blir tokstort i armarna och längden ner över rumpan. Vilken färg har du på din 80:a?
    Jo, minstingens gnäll och problem jo. Vi tror vi vet vad det är nu. Han har två stora breda tuggtänder på G upp! Och han har inte ens alla framtänder klara än! Tuggtänderna har nu brutit igenom med spetsarna. Tror och hoppas att allt extra gnäll är det och inte maten. Tycker det är välldigt tidigt för så stora tänder där bak nu, särskilt eftersom inte alla smala framtänder ens kommit.

*åter till symaskinen*
    Våga vägra blogga
  • Nifelheim

Lokatt: Ja det är tråkigt, men idag har han iaf varit lite mer självgående än den senaste tiden. Ett STORT framsteg är att han gärna sover i sin egen säng nu. {#lang_emotions_surprised} Tror det kan vara därför han hamnat i ngn klängfas dagtid eftersom det blir markant mindre närhet nattetid.
    Allergierna är väl hmm ungefär som vanligt, var ju hos doktorn för ngn vecka sen och det var faktiskt ett bra besök. Hon förundrades över att inga avföringsprov tagits och tog såna. Gjorde även pricktest på fisk, pälsdjur och ngt mer men de visade inget och så nya blodprover (bland annat kollades havre) Har inte fått några provsvar ännu dock..

Ingen vovve bokad Det får nog vänta är jag rädd, har gått åt sjukt mkt pengar till veterinären nu på sista tiden med Zack.. Känns inte rätt att lägga närmare 20tusen på en valp och sen inte ha råd att göra vad man kan för Zack.

Vipera: Hoppas Ekorren mår bättre snart.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6