• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-31 11:44:55 följande:
    nja, avläsningar varje månad har jag inte. Men vilken vanlig människa har det?!
    Jag låter bli att svara på den frågan {#lang_emotions_cool}

Nu mailade de just om sekretären, den står i 450 just nu... *överväger, men har givetvis skickat motbud*
  • Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-31 11:44:55 följande:
    nja, avläsningar varje månad har jag inte. Men vilken vanlig människa har det?! Avläsning från augusti har jag Blir seriöst inte klok på det här, helt sjukt är det. Siffrorna är ologiska så in i bomben. Orkar igentligen inte ta en strid med ett stort bolag nu, men man kan ju inte bara acceptera utan att ens försöka! För något fel är det! Oh några 4700:- till räkningen har vi inte heller. Fy jag blir riktigt låg av det här  Låter bra med skrivbordet och sekatären. kan du inte länka den så vi får se?
    Kan du inte logga in på bolagets hemsida och hämta statistik där? Sen skall du veta att många bolag räknar så att man blir gråhårig om man inte förstår. Exempelvis kan de för att vara "snälla" sprida ut kostnader över året så det inte skall bli så hårt på vintern och inget på sommaren typ. Jag har ju vårt lokala GEAB här på ön och då kan jag logga in o kolla flera år tillbaka, rätt praktiskt när det går fel.
    Lycka till!!
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Nifelheim

Lokatt: En sån superrolig avstämningsräkning fick jag i julas. 3300 kronor. *ryyyyser*

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Kavat

Fröken Småland skrev 2009-03-31 12:02:44 följande:

Jag låter bli att svara på den frågan Nu mailade de just om sekretären, den står i 450 just nu... *överväger, men har givetvis skickat motbud*
    Hehe! Ja, du och min man är nog lika mycket kontrollfreak på sånt. Han har en mätare så han har nog mätt på varenda pryl i hela huset, vad de drar.
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-31 18:54:05 följande:
    Hehe! Ja, du och min man är nog lika mycket kontrollfreak på sånt. Han har en mätare så han har nog mätt på varenda pryl i hela huset, vad de drar.
    *lämnar WO till proffset*

• Fröken Småland

Nä tjejer, det är dålig action i tråden nuförtiden *slår oss på fingrarna*. Men nu ger jag upp för idag, och sticker min snoriga näsa i den för dagen nya deckaren.

• Fröken Småland

God morgon! Har varit vaken sen kl halv fyra och nu är det alltså dags att gå upp {#lang_emotions_undecided}. Det blir en lååång dag med simskola och hela fadderullan. Positivt är dock att jag kanske kan ta en lur när barnen är på dagis OCH att sekretär-mannen nu är mör och medgörlig så nu skall vi bara hitta en tid som passar för avhämtning. Sen kan jag slänga ut tidernas fulaste datorbord

• passau

God morgon!
    Stickade klart babywrapen igår, den blev helt ok faktiskt för att vara första gången på ett par år jag stickade och då var det en tröja i stl 62 som ff är lite stor och nu har hon 92

MEN en stor besvikelse var när jag det allra sista på wrapen skulle knyta ihop alla små garnbitar för att slippa köpa ett nystan till...
    det skulle behövas 250g brunt och 200g vitt garn, det vita räckte och blev över men det bruna tog slut hela tiden... fattade inte varför förrän jag skarvade...
    jag hade köpt ett extra nystan för att det bruna inte räckte och nu var det första garnet (som hon i affären plockade ihop med det vita) MKT tjockare än det nystanet jag tog i samma korg...

alltså... det jag köpte var rätt sort och något ljusare och samma storl som det vita, det hon plockade var tjockare och därför räckte kortare...
    SURT!
    men då va ju allt klart så jag kunde ju inte gärna ta upp allt... men jag tänkte jag skulle påpeka detta ikväll när jag byter det sista nystanet jag köpte extra som var rätt...
    nu har jag klagat klart!
    S har sovit i sin säng hela natten!!!!! d e lyx!

• Fröken Småland

Passau: Det låter fint, är den helt färdig? *kräver bild*

Klart du skall klaga på tygmafioson! Och så håller vi tummarna för att det inte var så att de tog betalt för det tunna nystanet men att du fick det tjocka av misstag...

Har klurat ut något till dig nu, men måste komma till en kopiator också

• passau

Fröken Småland skrev 2009-04-01 09:18:51 följande:

Passau: Det låter fint, är den helt färdig? *kräver bild*Klart du skall klaga på tygmafioson! Och så håller vi tummarna för att det inte var så att de tog betalt för det tunna nystanet men att du fick det tjocka av misstag... Har klurat ut något till dig nu, men måste komma till en kopiator också
    d va samma pris på nystanen...

bild kommer när jag lyckats fästa trådarna...

jag som ska åka bort... hrm... sätter lås på brevlådan så ingen kan sno mitt brev!
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6