• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

jahpp, halva helgen gått och inget mer sytt

Idag fick jag iof lång sovmorgon istället. Min man jobbade natten, han klev upp halv 2, då var jag vaken än, lillskrutt krånglade. När han sen kom hem hittade han mig i halvdvala med 3 (!!) barn i sängen! alla tre krånglade natten lång och de stora väckte varandra och minsta och jag var som sagt själv, hej å hå vilken cirkus!
    Så när min man tog hund o barn till skogen o åka pulka valde jag förståeligt nog att sova

Kom igen nu, jag vill ha tips på vad jag ska sy med dragkedja!
    *En suit i stl 80 (krångligt för att vara första försöket?)
    *ett par hängselbyxor med dragkedja mitt fram?
    *En zippiströja,mjukttyg (vilken typ av krage??)
    *en zippiströja, bommulstyg (vilken typ av krage?)
    *eller något annat?

Hjälp mig så jag kommer igång och ur beslutsångesten!!

• Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-03 23:08:00 följande:
    Nu börjar jag längta efter mina Paul Frank-grejor
    hihi, men du, jag vidhåller, du måste köpa något matchande till manne! Finns ju en sida som har 60% på allt paul frank nu! *köp köp*
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-03 23:19:54 följande:
    Du är en ond kvinna! Fast egentligen är jag inte så förtjust i PF-grejorna, bara det som är till Bugaboo . Fast du kan ju slänga in adressen här om du inte har något annat för dig *spelar nonchalant*Testa att sy en mysig åkpåse av en fleecefilt, typ Buggysnuggle, och skicka i en dragkedja där. Blir det inte bra så kan du rädda öppningen genom att sätta knappar eller snören istället.
    åkpåse?! onda kvinna, nu får jag mer beslutsångest!

*går och tittar efter länken, återkommer*
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-03 23:28:36 följande:
    Hahaha, men visst hade du extra långa dragkedjor? Perfekt till en Buggysnuggle ju. Och hur snorenkelt är det inte att sy en sån? Plus att man alltid har användning för en extra enklare åkpåse, i pulkan eller varsomhelst .Men nu är det dags att sova lite skönhetssömn. Hoppas att det hjälper *tveksam*
    jo, jag tror jag har långa. attans dig nu vill jag hinna det och ett klädesplagg

God natt, sängen här med!

Just det, jag hade oxå vägar dag idag, glömde inboxa dig om det, det skulle jag! Gör det imorgon. Lördagen var jobbig, ryckte i godistarmen men jag stog imot.
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-04 09:41:01 följande:
    Lokatt: Jag tänkte att eftersom Lindadjo hängde på så är vi i alla fall tre "bantare" så då kanske vi kan ta det här i tråden om ingen har något emot det? Säg till i så fall!Tänkte att vi varje vecka (lördag?) rapporterar veckans minskning (förhoppningsvis) och total minskning. Vad sägs om det?Förresten så har jag drömt om bebisar hela natten. Imorgon ringer jag och bokar tid för att ta ut spiralen
    får se vad dom andra säger då

*avis* med bebisar, fast ändå inte men du vet.. suget finns fast hjärnan är inte med på dom noterna.

Har det gått snabbt eller tagit längre att "tillverka" de andra?
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-04 10:25:40 följande:
    Ja du, Maja hann vi inte reagera innan jag väntade henne, det tog sig på första försöket. Manne tog tre månader så det måste väl också anses snabbt. Nu är vi ju äldre och jag ammar så det är inte säkert att det går särskilt snabbt OM det går överhuvudtaget. Man skall inte ta något för givet har jag lärt mig .Min "bästis" funderar också i samma banor, hoppas hon slår till
    då håller vi tummarna då Håll fast vid p&t`n, du kanske kommer behöva den

Här är det -20 grader idag! Nu har solen legat på lite, så -18. men ändå! *burr*
    Kvällsprommisen lär bli kall ikväll! Och att ta på barnen inför dagis imorgon om det är -20!
    Tror aldrig de gått till dagis så kallt förrut, hur klär man!?

Nu har minstingen sommnat i famnen, ska försöka lägga ner och sen försöka sy nåt med dragkedja   Inte bestämmt vad än bara  
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-04 12:45:33 följande:
    *folket ropar: Åkpåse, åkpåse*
    hahaha, ja, det blir nog en till bak i p&t`n men jag måste klura på tyg lite först. Jag har enfärgat svart fleece, sen har jag rött lurv och så har jag ett mönstrat bomull som jag har matchande footsack fram i. Vill inte ha bara svart fleece, funderar om man kan göra en mitt i bommulstyget, sy på en bred "remsa" av det i 1/3, mitten?

fast just nu blir det inte mycket sytt, lilla vill absolut sova vid mitt bröst.

En annan ide jag har är hängselbyxor, med dragkedja fram och sen matchande pös-mössa i hjärttyget.
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-04 14:09:47 följande:
    Varför inte helsvart med stora detaljer på? Kommer du ihåg den som Emmsan gjorde? Kolla in i hennes galleri annars och se om bilderna är kvar. Blommor, stjärnor, moln, hjärtan... Finns hur många fina som helst. Lodger Bunker har några fina motiv på sina Wrapper, kolla där också.
    hmm, som stora applicationer? Ja det vore ju en ide. ska kolla emmsans galleri. Dock så drar sig fleece så, kan bli trixigt med aplication. hmm.. röd aplication på röda vagnen kanske vore nåt

Jag började på hängselbyxor i hjärttyget. Blixlåset blev bra! Och för att utmana mig ytterligare ska det vara kantband på dom oxå! Bara kantbandet och kanaler med resår i bensluten kvar!
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-04 16:04:19 följande:
    Var tvungen att kolla in själv, minns att jag var så himla förtjust i den Klistrar in Emmsans bilder
    fast hon hade fleece i två färger, dat har inte jag Den var jättesöt, men modellen gör sig nog bäst i liggdel.

Ska kolla om lindadjo har kvar bild på mitt vindskydd... så blir det lättare att tänka vad som passar till.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6