Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Nu skall ni få höra något komiskt *bjussar*

Jag har inte den blekaste aning om vad overlock är Någon som vill dra den korta/lätta varianten?

• Fröken Småland

Kanske skall förtydliga att jag vet att det är en söm och att man har särskilda maskiner för just den sömmen . Men vad syr man för något och hur ser den ut?

• Fröken Småland
    zasata skrev 2009-01-06 11:05:02 följande:
    overlock är sådan du syr med som klipper tyget åt dig och sätter ihop det snyggt ;)skönt med skridskor. Är hon frisk nu?
    Tack! Bra förklaring

Japp, hon är helt frisk igen, det var hon igår också. Hon kräktes en natt, var jättesvag och sov mest följande dag och dagen efter var hon bara lite slö efter allt. Nu är hon som ny igen och nu märker man hur lugnt det var när hon var sjuk/slö. Hon slukar verkligen syret i huset, otroligt aktiv unge. Men härligt att se henne frisk igen!
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2009-01-06 11:09:46 följande:
    Köpeskläder har sådan söm. titta
    Hajjar! Fast vad är det för märkvärdigt med sån söm?
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-06 11:22:09 följande:
    Och så är den inte helt stum vilket raksöm är. I ett stretchigt tyg är det dumt med stum söm eftersom sömmen då väldigt lätt går sönder.
    Jag behöver definitivt en sån!
  • Fröken Småland
    Riskiflickan skrev 2009-01-06 15:14:33 följande:
    mamma2003 skrev 2009-01-06 11:08:40 följande: Overlock är en speciell maskin, det finns flera olika overlocksömmar, så det är inte en speciell söm, utan en maskin.
    Tack allihopa för att ni berikat min utbildning lite . Måste köpa en sån helt enkelt
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-06 15:30:12 följande:
    Köp en till mig när du ändå är i farten
    Klart jag delar med mig!
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6