• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Kavat skrev 2009-01-04 16:07:35 följande:
    Det finns vlieseline eller vad det nu heter som man stryker fast för att applikationen ska bli stabil och sitta bra. Eller ja, det heter något annat när det är klister på båda sidorna. velofix? Tappat namnet, men syaffären har koll.
    jag vet, har använt även om föredrar att inte göra det
    Men det går ju inte att stryka på flecce heller!
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2009-01-04 16:07:36 följande:
    Passar bara frog-liggdelarna på frogramen eller kan man krångla dit en cameleonliggdel?
    camelon liggdelen är ju större, längre än frogramen, kan tänka mig att det bli slappt och lite knöligt? mamma 2003 vet nog defenitivt
  • Lokatt

behöver hjälp! Ni vet hjärtantyget, det är ju riktigt riktigt mörkbrunt, Ska jag ha svarta kantband, ljust gräddbruna eller inga? Längst upp i halsen och på sidorna om axelbanden på hängselbyxor.

Snabba svar

• Lokatt
    zasata skrev 2009-01-04 17:42:40 följande:
    svart eller inget eller vitt.
    mamma2003 skrev 2009-01-04 17:43:10 följande:
    Du har inga grön? Min favvo-kombo, grönt/brunt. Annars lägger jag alla mina röster på de ljusa, svart tynger ner tror jag.
    Nifelheim skrev 2009-01-04 17:57:32 följande:
    Vita?
    Kavat skrev 2009-01-04 18:00:25 följande:
    Ja, naturvitt eller så likt hjärtana som möjligt tror jag egentligen är snyggast, du såg väl Lindadjos tehuva?
    Tack för era svar, jag var inne och läste men kunde inte svara, min man skulle lägga sig här inne då.

svart och ljustbrunt var enda jag hade hemma, men kom med er hjälp fram till att jag får gå och köpa naturvitt kantband imorgon. Lite synd, för jag ville sy klart ikväll. Är riktigt nöjd hitills! Hoppas jag inte pajar allt genom att försöka mig på kantband oxå

Var det i 60 grader ni tvättade tyget? Måste tätta det några gånger innan han får ha på sig, eftersom ni sa det släppte så mycket.
  • Lokatt
    Lindadjo skrev 2009-01-04 19:16:06 följande:
    Vad ni skriver och har er... vi har varit ute på isen idag med, och haft med fika. Men idag var det kallare än igår. Brrrrr... dock inte lika kallt som Lokatt har det!!K kavat. Tack för svaret om kulorna... måste gå förbi loppisarna imorgon och kolla efter en gamal sacko jag har en till fråga till dig Kavat, du hade väl fixat undersidan av varukorgen på P&Tn eller? Hur gjorde du? Min har skrapat i och ser inte så fin ut... litet hål har det blivit oxå.. jag fixade till lite så att den kommer högre upp, men jag tänkte täcka över med extra tyg. Hur?
    på isen? skriskor, gått eller spark?
    Vi har 19 grader nu igen! hua!
    Funderar allvarligt på hur många lager som behövs på barnen imorgon! Och vi har inga riktigt bra vatar till dom heller! De termovantar vi har är sådär alltså, får nog sätta fingervantar i dom inorgon! Jag vill köpa bra, några tips?

Jag vann en sybok på tradera, men kunde inte komma ihåg om det var den vi hade pratat om nif o vi. Sy till småfolk, eller nåt liknande heter den.
  • Lokatt
    zasata skrev 2009-01-04 20:11:41 följande:
    uj har jag inte mätt. bee är 56cm i ryggen
    50 var den väll sa mamma2003?!
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-04 21:11:05 följande:
    Zasata: Precis som Lokatt påpekar så var Bee 50 cm i ryggen. Mycket mindre än UJ misstänker jag.Lokatt: Boken som vi diskuterat tidigare, och som Nif har, är "sy till barnen 0-4 år" av Elsebeth Günther. Var det den du vann?
    just det, så hette den.
    nej det var inte den, men nån liknande, Garderob för småfolk, från 1979.
    Den har inte kommit än, men hoppas den ska inspirera lite. jag gillar ju ändå inte att sy efter mönster
  • Lokatt

jag funderade på en grej förrut, vad gör ni på FL när ni inte är här och skriver?
    Lindadjo och kavat tittar ju in i p&t tråden ibland, jag är där och svarar endel på frågor. mamma2003 ser man i buggatråden och zasata ser jag i shoppingtråden. men vart är ni mer och vad gör ni?? *nyfiken* kavat vet jag ju är i allergitrådar oxå ja.
    själv läser jag mycket inne på husdjur,pratar i retrovagnstråden, kollar shoppingtips och strökollar lite.

• Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-04 21:40:17 följande:
    Jag är i princip bara här och i Bugabootråden. Någon enstaka gång har jag svarat i någon annan tråd och ännu mera sällan har jag själv startat. Med risk för att råka illa ut så måste jag säga att det verkar som att ungefär 5% av medlemmarna här på FL verkligen har något vettigt att säga, och som har täckning för det de säger *duckar för allt möjligt*När jag väntade Manne läste jag mycket om fosterdiagnostik och där fanns mycket att hämta.
    jag startar sällan annat än kreativabarnvagntrådar i olika veritioner haha sista tre fyra iaf?
    det blir för mycket ot personpåhopp och pajkastning i de flesta diskutionstrådar tycker jag
    tur vi har varandra
  • Lokatt
    Kavat skrev 2009-01-04 21:44:54 följande:
    Haha, du skulle bara veta! Jag kollar i fler trådar än jag skriver, brukar hålla lite koll i buggatråden och retrovagnstråden och p&t-tråden och en del "shoppingtrådar", men det är lite beroende på vad som ska köpas och inför reor och annat, eller t.ex traderatråden om man ska sälja för att "kolla läget" osv. Men mertiden tillbringas i alla allergitrådar, vilket nog är 5-6 st!
    oj, det är så många allergitrådar alltså, men iof. har du ju flera allergier där hemma.
    haha, du har span på mig i de flesta trådar alltså?
    Tradera tråden kollar jag periodvis oxå.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6