Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Lokatt skrev 2009-01-24 14:27:55 följande:

Min nya 60-tals sulky! Söt va?
    Oh, den var fin :)
  • Riskiflickan

passau skrev 2009-01-24 18:09:58 följande:

fast det är bara raka sömmar på mitt egenritade mönster... å sen kanske man kan hitta en annan lösning än knapp på grnbandet... *funderar...*
    förstärk där det ska vara knappar... brukar fungera bra, eller vändsy tillsammans med annat tyg + förstärk vid knappar å sånt... ex med stadigt bomullstyg + att ha vliselin vid knappar å utsatta ställen...
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-24 18:17:15 följande:

vliselin på vaxad bomull skulle inte jag våga, låter dåligt för vaxet att stryka på. Men det går säker att fixa till på de andra sätten. Själv har jag aldrig sytt i det, den jag pratar om sydde lindadjo till mig.
    Antingen får man väl stryka på baksidan, (vi snackar väl vaxat tyg och inte vaxduk?), med låg temp eller så kan man ha mellanlägg som ej stryks på. Jag har själv gjort det och det har gått bra, men jag skulle nog föredra att förstärka med annat tyg, vaxat tyg tappar ju rätt så mkt av sin styrka, speciellt när man syr i det då det är så "stelt" och fibrerna lättare rivs upp, så jag skulle hellre ha det ovanpå annat bomullstyg.
  • Riskiflickan
    Svar på #1476
    Charlien skrev 2009-01-25 20:43:34 följande:
    Hej hej! Äntligen ett ställe där jag kan få stöd!! Snälla säg att jag FÅÅÅÅÅR köpa en barnvagn till? (Nummer sju, barnet är 18 månader). Maken har ju lurat mig att bara behålla en tung fyrhjulig sulky, visst får jag köpa en beg BT jogger då? Svara ärligt..
    Hmm... kanske nån annan än BT, skulle jag satsat på iaf... men mer än en tung sulky behöver man ju absolut :)
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-25 21:04:40 följande:

neh, blä.
    hihi :) det var inte min typ heller, jag tänkte mest på den som ville ha en BT-jogger, ett alternativ till BT iaf :)
  • Riskiflickan

mamma2003 skrev 2009-01-25 21:06:47 följande:

Den är faktiskt rätt fin, men det verkar väldigt bökigt med ett framhjul som inte är svängbart. Sen minns jag att det var något med de där modellerna... Var de tippiga? Bra pris annars
    väldigt bra pris :) men visst, jag måste säga att jag föredrar med svängbart framhjul sedan jag bytte till Frogen... :)
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6