Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Vad många som säljer BT jogger...

• Riskiflickan

låter verkligen trist det där med att alla verkar bli av med jobbet :( jag är nog lyckligt lottad då...som har mitt kvar...

• Riskiflickan

Alla som vill kan jobba?? Undrar just vilken drömvärld dom lever i,de tycker man ska vara beredd att rycka upp sin familj och söka jobb vart som helst --> annars ingen a-kasseersättning... *suck* man kanske inte bara kan packa å flytta, ens partner kanske har jobb med å barnen, ska dom ryckas från skolan? Jag vet att man kan få dispens, men det är det inte alla som får kan jag säga... :/

• Riskiflickan

Asereht skrev 2009-01-26 12:01:52 följande:

Själv var jag ju visstidsanställd vilket gör att läget är som det är. Men hade inte den här ekonomiska situationen uppstått så kanske man hade kunnat bli kvar ett tag till. Nu föll det sig så att alla vi som hade avslut innan årsskiftet fick gå. Trist men sånt är livet. Det hade ju varit etter värre om man blivit uppsagd från fast tjänst.
    Iof, å det är det ju många som blir med, tyvärr....
  • Riskiflickan

På fredag får jag hem overlocken, den är servad å provsydd på av svärföräldrarna å fungerar bra.... sååå spännande. Så här skall sys :) :)

• Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-27 13:08:55 följande:

ooo, vad roligt!! *inge avis alls inte* Har du använt förr så du vet hur man gör?
    Det var längesen, men jag får väl testa mig fram :) bara den här dunderförkylningen jag har försvinner så jag slipper droppa ner i maskinen, för här skall sys i massor :) eg är det inte så svårt att sy med overlock... det är att trä den och så som är pilligt... å sen är det ju lite annorlunda att den syr och skär på samma gång, så man slipper klippa sömnsmånen sen... så man får inte glömma ta bort nålarna efter hand :)
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-27 13:19:31 följande:

Lova att du fotar massor! Själv väntar och väntar jag på tygerna från mjukatyger som aldrig kommer! Om man beställer från jofotex, hur betalar man och vad kostar frakten? Min mamma var här efter mitt tandläkar besök (hon hade minsta på promme i vagnen när jag var hos tandläkaren), jag visade henne lite grejer jag sytt. För första gången såg jag att min mamma faktiskt tyckte jag hade sytt bra och fint! Blev så glad! Min mamma sydde mycket till oss barn när vi var små, hon sydde tom ytterkläder. Men jag har aldrig riktigt haft tålamodet att lära mig att få det bra, förrens nu. Och hon fnyste inte bara för en gångs skull. Så glad faktiskt!
    Vad roligt att din mamma tyckte att det du sytt var fint, det är det ju verkligen också!! Ja, mjukatyger har ju haft förseningar i leveransen fick jag brev om, hoppas det dyker upp snart!!

När man beställer från jofotex så skriver man vad man vill ha i mailformuläret, sen får man svar från dem, tack för beställning osv... sen skickar de per brev efter postens portotabell och de skickar men en avi som man betalar in när man fått tyget... smidigt!

Gick det bra hos tandläkaren?
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-27 13:28:57 följande:

aha, det låter ju smidigt. Så sugen på att prova nåt fint därifråm ja, tack, tandläkaren gick bra
    Ja, dom har fina tyger, beställde ju uggletyger därifrån för ett tag sen, å nu väntar jag på mina flodhästtyger som kommer i slutet på februari... jag förbeställde ju dem för man fick 10% rabatt då :)
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6