• Anonym (botad)

Måste klamydia alltid smitta?

Kan det vara så att min partner inte lyckats bli smittad trots att jag haft det i över 4½ år?

Ingen av oss har haft någon annan partner under vårt förhållande och vi är ABSOLUT säkra på varandra!!!

Han ska på kontroll så fort han bokat tid och om jag fattar det hela rätt kommer han få antibiotika i alla fall även om fallet skulle vara så att han inte har det.

För ett år sedan åt han nämligen samma antibiotika på lunginflammation, tänkte om han blev botad då och inte fått tillbaka klamydian av mig.

• Svar på tråden Måste klamydia alltid smitta?
  • Anonym

klamydia smittar inte alltid.... men har ni varit tillsammans så länge måste de vara i stort sett omöjligt att han inte smittats??
    Man kan ju ha tur en gång, men inte så länge, såvida ni har regelbundet sex o inte en gång om året...

Har han tagit samma antibiotika så blev han botad då, men har du det så måste han nästan fått tillbaka det? man blir ju inte immun direkt tyvärr...

• Anonym (botad)

nä som du säger har han det nog...men pga alla julhelger har vi inte fått svar än...har hört att om det ligger vilande eller sk latent klamydia är de inte säkert att det smittar.

Men det har gått som sagt många år nu.

Det konstigaste av allt är att jag genomgått gynutredningar mot barnlöshet och genomgott ett flertal provrörsbefruktningar och 2 utomkvedshavandeskap och 1 missfall under de här åren men inget har upptäckts att ja haft klamydia eller så har sjukvården missat att göra odling på mig...vet att jag blev bla testad för hiv bla. Så detta kom som en chock för mig och min partner!!

• Anonym (test)

klamydia.se kan man till vissa län beställa testet hem. För att skicka in och sedan kolla på nätet om man är smittad.

• Anonym (botad)

min partner har beställt gratis...men nu för ett par dagar sedan fick vi papper hem att han skulle beställa tid och jag med efter 4 veckor då ja åt min kur färdigt på nyårsafton.

Svar på tråden Måste klamydia alltid smitta?