• Äldre 5 Jan 23:00
    1881 visningar
    8 svar
    8
    1881

    Ni som bara vill ha ett barn. Fråga till er.

    Jag har två barn, en med kromosomavvikelse och utvecklingsförsening, och en normalstörd. Ibland drabbas jag av skräck för att vårt normalstörde barn (alltså en helt normal unge) ska dö ifrån oss och bortsett från all sorg som givetvis kommer av att förlora ett barn, kan jag känna en stor skräck över att inte få barnbarn! För jag räknar inte med att vår tjeja med knas ska få barn.

    Hur känner ni med bara ett barn, om barnbarn? Är ni inte lite skraja över att inte få barnbarn? Eller är det bara jag i hela världen som är knäpp som tänker så?

  • Svar på tråden Ni som bara vill ha ett barn. Fråga till er.
  • SunnyB­unny
    Äldre 5 Jan 23:04
    #1

    Ojoj, barnbarn är lååångt bort;) Svårt och veta hur man känner när den tiden kommer. Men jag gör nog som min mamma. Jag och min bror valde bort barn väldigt länge, men ödet ville annorlunda för mig;) Men hon skaffa hundvalpar istället när hon hade barnbarn sug;)

  • Claris­sa83
    Äldre 5 Jan 23:06
    #2

    SunnyBunny skrev 2009-01-05 23:04:10 följande:


    Ojoj, barnbarn är lååångt bort;) Svårt och veta hur man känner när den tiden kommer. Men jag gör nog som min mamma. Jag och min bror valde bort barn väldigt länge, men ödet ville annorlunda för mig;) Men hon skaffa hundvalpar istället när hon hade barnbarn sug;)
    Om man så får 7 barn kanske man inte får barnbarn...
  • Äldre 5 Jan 23:14
    #3

    Jag har inte ens funderat på det. Det kanske jag gör nu, men för övrigt så ändrar det inte hur jag känner angående antalet barn. Alltså, det hade varit fel anledning att skaffa ett barn till pga det för oss ändå. Framtiden kanske inte ser ut som jag tror, vi kanske sitter med en kotte till här om nåt år, fast det känns inte så.

  • Äldre 7 Jan 14:44
    #4

    Jag har aldrig haft ett skriande behov av att skaffa egna barn till att börja med så behovet av barnbarn är ännu längre bort, även om jag nu valt att skaffa ETT barn.

    Om jag så hade haft 10 ungar så kan någon vara infertil, en annan blir homo, en tredje gillar inte barn, osv osv. Jag kan inte hänga upp mitt liv idag, på hur mitt/mina barn väljer i framtiden.

  • stjärn­ströss­el
    Äldre 7 Jan 14:46
    #5

    Helt ärligt så skaffar jag inte barn för att jag tänker på hur min ålderdom el barnbarns längtan ska uppfyllas.
    Jag skaffar barn för att jag vill ha o kan ta hand om bra o har råd att ge dem en trygg framtid.
    Det är deras framtid som är viktig!!
    Inte min!!


    Bakelser är oxå mat
  • Äldre 7 Jan 16:29
    #6

    Jag har aldrig tänkt den tanken... att jag inte skulle få barnbarn. Det känns väldigt oviktigt för mig. Visst, sannolikheten är ju större om vi skulle ha fler barn men det känns ändå som att vill sonen ha barn så får jag barnbarn och vill han inte det så blir det inga. Bara han är glad!

  • jempag­irl
    Äldre 7 Jan 17:09
    #7

    Jag förstår TS tanke. Jag vill ABSOLUT ha barnbarn, det är dom som är min framtid. Men visst skulle alla mina barn välja barnlösa liv av olika anledningar, så visst skulle jag acceptera det och vara glad för deras skull.

    Själv har jag 3 egna barn, så något barnbarn borde det bli iaf.

  • Bjutt
    Äldre 21 Jan 09:57
    #8

    klart det skulle vara kul med barnbarn, men det viktigaste för mig är att min son mår bra och är lycklig och lever ett kärleksfullt liv och han inte vill ha några barn så är det hans val. sen får man se om man själv är sugen på ett till om några år, men just nu så räcker det gott coh väl med ett:)

Svar på tråden Ni som bara vill ha ett barn. Fråga till er.