• MyggaMygg

Ni som är/va förlossningsrädda vilket sätt valde ni tillslut?

Och hur gick det?

Jag är extremt rädd för både vaginal födsel och kejsarsnitt.
    Kan bli stora hemska risker med bägge sakerna men ibland har man ju inget val
    om tex snitt krävs.
    Jag är så j*vla rädd att dö på kuppen av någon komplikation/risk elelr att läkarna fgör ett fel.

Shit ska man redan va så rädd i v 20?

• Svar på tråden Ni som är/va förlossningsrädda vilket sätt valde ni tillslut?
  • Dinturiel

MyggaMygg skrev 2009-01-08 19:37:43 följande:

Men är du inte rädd för snitt da? Jag är grymt rädd för det med
    Nej inte alls. Tror inte jag vet nått som kan jämföras med min första förlossning, skulle inte ens önska min värste fiende en sådan upplevelse.
  • MyggaMygg
    Dinturiel skrev 2009-01-08 20:28:48 följande:
    MyggaMygg skrev 2009-01-08 19:37:43 följande: Nej inte alls. Tror inte jag vet nått som kan jämföras med min första förlossning, skulle inte ens önska min värste fiende en sådan upplevelse.
    Men va va det som skrämde dig så vid din första förlossning?
    Givetvis behöver du inte besvara frågan om du inte vill tala om det.
  • ceropegia

Jag väntar första barnet o har valt snitt pga förlossningsrädsla, känns rätt..sen får vi väl se vad jag känner efteråt..men först efter det att jag blev beviljad snitt kunnde jag koppla av o njuta av graviditeten. Ett planerat snitt skall tydligen ha minimal chans att gå fel..tex är infektionsrisken inte lika stor vid ett planerat snitt eftersom du skrubbar dig med "desinfektionsmedel" innan.

v.36...
  • Deep Love

Har inte genomgått nån förlossning och har BIM idag så jag vet inte heller om jag är gravid än.. men jag är så rädd för forlossningen att jag har övervägt att aldrig skaffa barn.. Vill inget mer än att få barn men vet inte om jag vågar. Är grymt rädd för allt vad nålar heter och att skära i mig kommer inte på tal så ngt snitt blir det absolut inte!
    man har ju hört diverse historier om att dom spricker och att det gör ont så dom håller på att kola..
    Är sååå nojig!!

• ceropegia

Sprutor o nålar kommer man nog inte ifrån vilket sätt man än väljer att föda på.. Om du inte är gravid ännu så börja gå i terapi för din sprutskräck. Önskar att jag tagit tag i min förlossningsrädsla INNAN jag blev gravid..men trodde att några besök hos en aurora-bm skulle hjälpa mig..men så lätt är det inte.

v.36...
  • Deep Love

Har gått i terapi för sprutskräcken.. Har varit paniskt rädd sen jag var liten men inget funkar..

• ceropegia

Deep Love: Ajdå, ja då är det kanske värre... Ja, då återstår attföda vaginalt utan bedövning som innefattar sprutor..eller så kanske du kan bli sövd vid ett snitt? sen kan man ju få lugnande innan också om det är riktigt traumatiskt..

v.36...
  • asfaltsblomman

Deep Love skrev 2009-01-12 15:05:49 följande:

Har gått i terapi för sprutskräcken.. Har varit paniskt rädd sen jag var liten men inget funkar..
    jag var som du, vågade inte bli gravid..men så blev jag det ändå och guuuuuud va bra att jag inte lät rädslan ta över!! DET hade jag ångrat för resten av livet..
    man lär sig såå mycket under graviditeten, jag lovar! jag hade v'l inte panik inför sprutor men fy fasen vad ont i magen jag hade och skakade som ett asplöv när dom skulle sätta ryggbedövningen och vet du, det kändes knappt..
    du kommer överleva att ta blodprov , det lovar jag oxå
    bara till att inboxa om du undrar nåt.
Svar på tråden Ni som är/va förlossningsrädda vilket sätt valde ni tillslut?