Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Nogula skrev 2009-03-27 10:54:48 följande:
    Frågan är bara hur jag ska kunna bestämma mig för vilket av barnen som ska få den.Blir nog Ella, hon är den som behöver kortärmade tröjor för tillfället
    Ja ibland är det toksvårt att välja vem som ska ha vad.
    Nogula skrev 2009-03-27 10:54:48 följande:
    Frågan är bara hur jag ska kunna bestämma mig för vilket av barnen som ska få den.Blir nog Ella, hon är den som behöver kortärmade tröjor för tillfället
    Det är så fint!!
    Det fanns ju hur många tröjor som helst att matcha de turkosa brallorna med.
    Emilio kommer att ha banantröja, molntröja, verktygströja och ev flodhästtröjan att ha till.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-03-27 10:57:39 följande:
    ha ha ja här var det lätt, Anton tyckte de var skit fula, men däremot ville han ha den randiga tröjan med lejonet på. Kanske din kille också skulle gillar?
    Den tröjan tror jag att min Alicia kommer att gilla. Hon har inte sett kläderna än.
    isako skrev 2009-03-27 10:59:57 följande:
    Japp I förgår. Var det ngt speciellt. Skall dit idag igen. Japp det var det. Är dom i kraftigare material än de andra? Regnstället är ju suuupetunt. undrar om det står emot min hulligans barsärkargång...
    Nä de känns tunna. Hoppas på att de ska visa sej starkare än vad de känns.
  • lillronya
    Nogula skrev 2009-03-27 11:16:28 följande:
    Åh, de är ju helt klart snyggare på Men då måste jag nog ha katvigs grårandiga tröja också Nej nu måste jag sticka...
    Regnbågen är också fin till.
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-03-27 11:29:52 följande:
    Är väl ingen hemlighet att jag är kär i Småfolk Men idag är jag lite extra förälskad efter att postis kom med tre t-shirts:www.tradera.com/smafolk-t-shirt-NY-strl-98-10...www.tradera.com/SMAFOLK-t-shirt-med-grona-gro...www.tradera.com/SMAFOLK-tshirt-me-morkroda-ka...(om länkarna nu funkar när jag är kameralös)Max springer runt i kissetröjan och är lika glad han
    Å vad e var fina!
    Specellt den med katterna. De andra två har vi med.
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-03-27 11:35:52 följande:
    Som sagt- jag tröttnar aldrig på Småfolk.. Nu måste jag göda Max så att han växer i alla sina stora t-shirts tills värmen kommer
    Ja nu får han se till att växa ju.
    havsvind skrev 2009-03-27 11:42:11 följande:
    Hej tjejer, e ni gulliga och hjälper mig lite... Kolla bt!
    Helt klart, behålla!
    ängeln83 skrev 2009-03-27 11:47:41 följande:
    Skulle precis gå in på T och ta bort en grej som jag blev lite rädd att den skulle gå o såld, då såg jag att någon köpt den på köp nu, kul kul
    Kul!
    Kristyr skrev 2009-03-27 11:50:00 följande:
    Äntligen kom den www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=8717...Hade suiten och jag är kär i det här starsprintet. Har tyvärr en en kortärmad som han inte han använda. Men nu har jag en ny långärmad..*glad* Som han kan ha ett tag. Men som han har ökat i vikt så är jag tveksam hur länge han kan ha den.
    Å den är så fin!!
    Sålde precis vår tröja med de stjärnorna..
  • lillronya
    Nogula skrev 2009-03-27 12:03:49 följande:
    Tillbaka....Ang. de grå NS byxorna igen, hur är de i storleken?A är nog ca 107 cm lång, 110 eller 116 i byxorna?
    110 tror jag
  • lillronya

Oj!  Den slodde sej, den.

Så sa Anjelin precis om en död mus i fällan i vaskskåpet.

• lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-03-27 12:16:47 följande:
    bläääää och urk
    JA det kan man ju tycka. Bor i ett gammalt hus och ibland har vi musinvation i vaskskåpet....
  • lillronya
    havsvind skrev 2009-03-27 12:18:38 följande:
    URK, ja man får inte vara så känslig när man bor på landet
    Nä minsann.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-03-27 12:21:02 följande:
    ha ha jag skall genast flytta från landet
    JA skynda, skynda.
    melizza skrev 2009-03-27 12:26:44 följande:
    ha ha ha men gud vad äckligt.....jag hade döttimorse hade vi en rätt så stor spindel i hallen och jag totalvägrar att ta den och  tyvärr har det smittats min spindelskräck till mina döttrar men inte Stella ännu men så skulle vi döda den med en sko men den sprang iväg och alla stod och skrek och Stella tittade på oss som om vi vore dumma i huvudet allihopa.....inte gapa mamma sa hon hi hi hi
    Ser det framför mej.

JAg har lärt mina barn att döda spindlar. För de är ju så modiga. Att jag inte vågar själv, har jag däremot inte berättat.
    FlowerPowerMama skrev 2009-03-27 12:29:01 följande:
    Haha, ja, den slog sig verkligen! Möss är äckliga, fy! Jag hoppas att vi för alltid kommer slippa möss i vårat nus, det räcker med de megastora hemska spindlarna i källaren!
    Usch ja ! Spindlar är värre! Fast mössen fördärvar så mycket.

För några år sen, när jag förvarade torrvaror i ett köksskåp, hade jag sparat en chipspåse till ett väl valt tillfälle.
    Barnen sov, mannen jobbade. Bra program på tv:n. Blandade dippa och längtade sååå efter de goda chipsen.
    Döm om min förvåning när jag öppnade chipspåsen och mössen hade ätit upp chipsen och fyllt påsen med makaroner!!!
    Aldrig har jag varit så besviken.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12