Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

lillronya skrev 2009-01-18 19:50:00 följande:
    Såna kassar använder mina stora barn till skolväska och gympakasse. De går i 5an och 8an.
    Den översta sorten menade jag.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    saturnina skrev 2009-01-18 19:51:58 följande:
    lillronya skrev 2009-01-18 13:49:13 följande: Mina kläder från Hippo har inte ens kommit ännu...
    Suck! Vad trött man blir.
    När beställde du? Har du haft nån mejl eller telefonkontakt med henne?
  • lillronya
    ÖNadja skrev 2009-01-18 19:53:05 följande:
    lillronya skrev 2009-01-18 19:50:54 följande: rymmer dom mycket böcker i den? Tänker om ett helt block går ner? Den ser ju som "rejäl" ut på bilden så ja tänkte att den kanske kunde vara bra.Sen tycker ja att alla dessa gratispåsar är helt underbara, man kan inte få för många av dom för dom knogar ju å går sönder... =)
    Var ju tvungen att gå och prova.
    Jodå ett block går ner och lite böcker. Vet ju inte hur hållbar den är för tyngden, men rent platsmässigt så går det iaf.
  • lillronya
    Nika skrev 2009-01-18 20:00:50 följande:
    min har hållit för att  släpa runt på ett block --lite papper + smått och gott... sådant som mannen tycker är totalt onödigt
    Ja, som sagt, så använder ju barnen här de till allt möjligt och det har de ju hållt till.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-01-18 19:59:59 följande:
    Å velig velig Vilken suit??? tecknade bilarna eller bubbelgum? Eller kanske handihand? Vill ha en eller max två av dem, men kan inte välja
    Svårt att välja bort nån, men kanske bubbelgummen pga risken för att det mörka blir dassigt?
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-01-18 20:03:49 följande:
    Ja, det är det som gör att jag tvekar på just den  Men den är ju såååå snygg  Handihand e ju himla söt, lite snuttig och rååååsa så där
    Ja hand i hand är självklar, tycker jag!
  • lillronya
    ÖNadja skrev 2009-01-18 20:05:24 följande:
    Hörrni tjejer!De är ju ganska många här som har barn i Elvis ålder, ca 1,5 år.Vad tusan ska ni ha för vårkläder på dom?Märke, storlek, overall och/eller tvådelat?ska ni skippa galonsettet?Jag funderar på tvådelat i stl 92 och inget galonsett, men ja har inte kommit längre än så.POP har ju fina jackor, men ja tycker inte om deras låga byxor..
    Mina små som är 1½ och 3 år har pop skaloverall och lurv. Antingen overall eller jacka beroende på hur varmt/kallt det är.
    Funderar på varsin skaljacka att komplettera med, men vill hellre ha IdaTs anorak.
  • lillronya
    saturnina skrev 2009-01-18 20:04:15 följande:
    lillronya skrev 2009-01-18 19:53:26 följande: Jag gjorde 2 beställningar och först fanns ingenting. Sedan ringde hon och sa att den gröna Katvigklänningen och den prickiga Molo-tunikan fanns kvar. Dessutom var det någon som inte betalat en blå Katvig-klänning, så hon skulle invänta den betalningen ett par dagar. Jättesnällt, men jag hörde ingenting på en vecka. Då mailade jag henne. Fick svar att den personen betalat. Nu hoppas jag på paket och återbetalning av mellanskillnaden äntligen. Det har verkligen blivit en affär som tagit flera veckor!!!
    Helt värdelöst!

Jag beställde en röd tröja och efter telefonsamtal och mejl fick jag en lila.
    När jag påpekade detta påstod hon att hon aldrig haft nån röd. Jag har nog valt en rosa eller brun som jag trodde var röd.
    Och därför skickar hon en lila?

Hon lovade att kolla efter tills dagen efter om hon hade nån rosa kvar.....

Jag hade beställt en röd tröja till sonen att ha till sina NSjeans med röda sömmar! Jag vill inte ha nån girly lila eller röd! *arg*
  • lillronya
    lillronya skrev 2009-01-18 20:13:42 följande:
    Helt värdelöst!Jag beställde en röd tröja och efter telefonsamtal och mejl fick jag en lila.När jag påpekade detta påstod hon att hon aldrig haft nån röd. Jag har nog valt en rosa eller brun som jag trodde var röd.Och därför skickar hon en lila?Hon lovade att kolla efter tills dagen efter om hon hade nån rosa kvar.....Jag hade beställt en röd tröja till sonen att ha till sina NSjeans med röda sömmar! Jag vill inte ha nån girly lila eller röd! *arg*
    lila eller rosa menade jag ju såklart...
  • lillronya
    ÖNadja skrev 2009-01-18 20:14:02 följande:
    lillronya skrev 2009-01-18 20:10:35 följande: du kör alltså med skaloverall och inget galonsett, och en skaljacka när det är "jackväder" och inga byxor till?Hade Rasavil overall i höstas som va helst suverän..men tänkte att man kanske har mer nytta av tvådelat nu när han är lite äldre..
    Ja i höstas gjorde vi det.
    Hade inga skaljackor men andra vindjackor.

Har haft galonset till de äldre barnen men den tiden är över. Skaloverallen är ju så mycket bättre.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12