• lilla hej

Att fylla jämt

Hur mycket lägger ni på en present till en kompis som fyller jämt?
    Hur tänker du när du väljer present?

• Svar på tråden Att fylla jämt
  • Tecken

Om en kompis fyller jämt, så skulle jag sluta ge den presenter

• Tecken

Och när en kompis fyller jämnt så får den samma saker den skulle fått om den fyllt ojämnt, gör inget åtskillnad.

• Tecken

Jag tycker inte det är så speciellt att fylla jämnt, så jag gör ingenting särskilt - ingenting mer än jag skulle ha gjort annars. Summan och present beror på hur väl jag känner personen.

• tinna

Jag gör skillnad på om man går på ett enkelt 29-årsfika eller stor 30-årsfest. Jag och mina kompisar köper inte så mycket presenter till varandra när vi fyller ojämt, skickar ett sms och kanske fikar. Men när det är jämt och fest så lyxar man självklart till det lite! 500 kr kanske? Beror ju på hur nära vänner man är, vilken relation man har osv.

• SilverEmma

Jag kan tänka mig att lägga lite mer om det är en fest man blir bjuden till, sen beror det på min tillfälliga ekonomiska situation också...

Å andra sidan så är jag mer för att hitta personliga presenter som inte behöver kosta så mycket. Har hittat perfekta 25-årspresenter till polare som inte kostat mer än 50-100 kr, men som varit mer uppskattat än dyrare gåvor.

• lilla hej

Jag är bara lite irriterad över min vänskapskrets där jag tycker folk är snåla o köper presenter som inte alls är genomtänkta o som förmodligen inte uppskattas.... Är bara så trött på det så jag tänkte höra hur andra tänkte/gjorde när en kompis fyller jämnt

• tinna

Ang hur jag väljer presnet så frågar jag bland vad dom önskar sig. Annars kanske jag själv har nån smart idé som jag vet passar just den personen osv. När min bästis sen gymnasiet fyllde 30 fick hon ett skitsnyggt fia-spel som var som en duk med snygga pjäser till. Det fick hon för att vi spelade sjukt mycket fia när vi var yngre.

Svar på tråden Att fylla jämt