• KaffeSandra

Kaminskydd

Finns det någon som har erfarenhet av kaminskydd?
    Har bara hittat dom som heter Flex 3 och Flex 5. Räcker det med Flex 3 eller behöver man ha Flex 5 runt en braskamin? Finns det några andra varianter som kanske är lite billigare? Tycker dom är så hemskt dyra, men det är ju väldigt nödvändigt att ha...

Underbara lilla Alice 070926
  • Svar på tråden Kaminskydd
  • KaffeSandra

Oj, vad smart. Det har jag inte tänkt på alls. Tack så hemskt mycket!
    Ska man sätta fast det på nåt vis så det inte välter eller funkar det ändå?

• Champagne
    KaffeSandra skrev 2009-01-10 21:44:50 följande:
    Oj, vad smart. Det har jag inte tänkt på alls. Tack så hemskt mycket!Ska man sätta fast det på nåt vis så det inte välter eller funkar det ändå?
    Vi satte två öglekrokar i väggen på var sida om kaminen. Kamingallret fäste vi ihop med plaststrips och fäste sen dem i öglekrokarna. Lätt att ta bort om man vill
  • KaffeSandra
    Champagne skrev 2009-01-10 21:46:27 följande:
    Vi satte två öglekrokar i väggen på var sida om kaminen. Kamingallret fäste vi ihop med plaststrips och fäste sen dem i öglekrokarna. Lätt att ta bort om man vill
    Tack så mycket. Då ska det inhandlas kompostgaller
  • Champagne
    KaffeSandra skrev 2009-01-10 21:48:26 följande:
    Tack så mycket. Då ska det inhandlas kompostgaller
    Till ett myyycket billigare pris än såna där riktiga dyra galler
  • KaffeSandra
    Champagne skrev 2009-01-10 21:49:58 följande:
    Till ett myyycket billigare pris än såna där riktiga dyra galler
    Ja, precis. Tycker dom är så fruktansvärt dyra, så jag tänkte att nån smart rackare måste ha kommit på nån annan lösning
  • Christin3

Prova med "aj aj" det är ännu billigare

Mina har aldrig någonsin gått i närheten av varken våran eller mina föräldrars.

• KaffeSandra
    Christin3 skrev 2009-01-11 14:35:53 följande:
    Prova med "aj aj" det är ännu billigare Mina har aldrig någonsin gått i närheten av varken våran eller mina föräldrars.
    Min dotter gör inte det heller, men man vet aldrig om hon t.ex. ramlar på den, råkar springa in i den eller om frestelsen att trotsa helt enkelt blir för stor en gång... Vill inte riskera att hon bränner sig på den även om jag kan lita på henne till 90%...
  • Champagne
    Christin3 skrev 2009-01-11 14:35:53 följande:
    Prova med "aj aj" det är ännu billigare Mina har aldrig någonsin gått i närheten av varken våran eller mina föräldrars.
    Jag har vänner vars dotter kröp omkring och reste sig upp med hjälp av den varma kaminen. De små händerna blev bandagerade, infekterade och man kan ju bara gissa sig till smärtan.

Visst är det billigare att säga "aj aj", men jag hade inte vågat chansa
Svar på tråden Kaminskydd