• Weirin­g
    Äldre 12 Jan 09:25
    7491 visningar
    184 svar
    184
    7491

    Skatornas fikatråd!!

    Fixar till en ny tråd. För även om vi inte är så många kvar är det ju skoj att hålla lite koll på varandra

  • Svar på tråden Skatornas fikatråd!!
  • Heleri
    Äldre 12 Jan 09:39
    #1

    Bra gjort!
    Jag är hemma och vabbar idag, inget allvarligt egentligen men Nils ögon var igenklistrade av gult guck imorse så jag tänkte att det är väl bäst att vänta och se innan han får gå till dagis.


  • Bast
    Äldre 12 Jan 09:40
    #2

    Tack för länken, Weiring!
    Och precis som du säger, så är det kul att hålla lite koll! Jag läser gärna och ser hur ni har det, även om jag är en bit bort!

    Jag kan ju passa på att berätta lite om hur vi har det här nere nu. För tillfället så REGNAR det. Och blåser. Ingen härlig kombination! Tack och lov för fleecefodrade regnställ!
    Vi flyttade till en ny lägenhet i oktober/november, så nu bor vi på hela 135 kvm i tre plan! På första plan är det bara en hall, så det är inte så fruktansvärt som det låter! Lägenheten är fullkomligt underbar och vi stortrivs!

    Noel är en kanongo kille nu! Han pratar, pratar och pratar! Han är ALDRIG tyst! Och han är som en papegoja, härmar allt vi säger. Snacka om att det är jobbigt att föra ett samtal med någon när han konstant upprepar de sista två-tre orden i VARJE mening!

    Jenna går i förskoleklass och jag försöker lära mig att tycka att det är okej att fröknarna inte har samma koll som på dagis! Det är liksom ingen som direkt hjälper till vid påklädning, som ser till att regnbrallorna sitter ordentligt över stövlarna, att hon får vantarna över ärmarna bra osv. Men hon trivs och håller på att lära sig både läsa och skriva.

    Den avdelning jag jobbar på har precis flyttat till Trollhättan, så jag får pendla nu. visserligen inte så himla långt, men ändå 20-25 minuter mer varje väg.
    Allt som allt så trivs vi himla bra i Uddevalla! Även om jag saknar mina vänner i Västerås!

  • Fru Ludvig­sson
    Äldre 12 Jan 20:51
    #3

    Halloj! Oj va snabbt tiden går, starta vi inte en ny tråd för inte så länge sen?!

    Bast: Va kul att se lite livstecken från er Jag tänkte faktiskt på er för inte så länge sen. Skönt att höra att ni mår bra

    Minna har inte riktigt börja prata så man förstår än, men jag hoppas att det kommer snart
    Fast sen när de väl har börjat prata så får man väl aldrig tyst på dem, så som du säger Bast...

    Här hemma är det frid och fröjd, magen växer och Minna är frisk. Imorgon ska jag till Bm för andra gången...

    Heleri: Krya på er där hemma!

  • Äldre 13 Jan 19:52
    #4

    Ja tiden går verkligen snabbt!

    Wilma har blivit så j-la mammig igen, samt börjat krångla vid läggning.
    Vi var i väg till Lofsdalen förra veckan och Wilma fick prova stå på ett par skidor för första gången. Hon tyckte väl så där, men ville prova igen efter någon dag. Men det blev inte läge då vi hittade på andra saker. Men hon kommer nog att prova det igen nästa år!

    Bast: Kul att höra från dig! Vädret är inte allt för kul här heller!

    Fru L: Hur är graviditeten? Jag börjar känna mig stor! Bebis bökar runt i magen som sjutton! Ska till Bm 20:e, ska bli kul att höra hjärtljuden.

    Heleri: Hoppas ni blir bättre!

  • Heleri
    Äldre 13 Jan 20:22
    #5

    Ja, egentligen skulle Nils ha fått gå till dagis idag, för det kom inget mer gegg i ögonen. Men vid frukostbordet precis innan frukost kräktes han! {#lang_emotions_frown} Idag fick Claes vara hemma, men Nils har inte kräkts mer alls (och det var inte mycket som kom imorse heller), så det känns lite larvigt att han måste vara hemma imorgon också. Men så är det ju och det är inget man kan göra åt. Själv jobbar jag och står i som vanligt, ser fram emot de två partyn jag ska ha här i januari (Tupperware och Me & I) och hoppas att ni kan komma (om ni inte fått inbjudan och vill komma så hojta till).
    Ska bli spännande med fler trådbebisar snart!


  • joan80
    Äldre 13 Jan 20:23
    #6

    åhh en ny tråd, härligt :0))

    Heleri: Jag kan tyvärr inte komma till dig på söndag.

    Uscha är hemmaå e magsjuk, inge vidare.

    Bast: Det var inte igår, kul att höra att ni trivs där nere.

    Blir knappt nå bebissugen....hmmm en tredje kankse :0))


    Stolt mamma till två små charmtroll!!!
  • Weirin­g
    Äldre 13 Jan 20:26
    #7

    Heleri: Jag kan inte heller komma på söndag.
    Jag fyller år på lördag, men då har min man bjudit mig på teater i Sthlm så det blir kalas på söndag.

  • Heleri
    Äldre 13 Jan 20:31
    #8

    Ok. Om det är någon som vill beställa något utan att komma på partyt går det bra också Tupperware har ju en nappflaska i giftfri plast bland annat


  • Fru Ludvig­sson
    Äldre 15 Jan 20:04
    #9

    Är nu i v. 23 och jag har väl en liten kulmage Än så länge är det inte så farligt, lite foglossning och humörsvängningar bara Var till Bm och alla mått och värden såg bra ut, lite lågt järnvärde 110, så jag ska äta dubbel dos Niferex i typ en vecka... Jag hade bara gått upp 3,7 kg (med Minna hade jag gått upp 4,1 kg vid den här tidpunkten)

    Vilken vecka är du i BeDee?

  • Heleri
    Äldre 17 Jan 19:07
    #10

    Grattis på födelsedagen Weiring!!! {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_cheers}


Svar på tråden Skatornas fikatråd!!