• FVA

Mammakläder för långa personer

Jag är lång (1.80), och brukar tycka det är jobbigt att leta kläder i vanliga fall.

Nu har jag börjat inse att mina vanliga byxor trycker på magen på ett obehagligt sett, framförallt på eftermiddagarna, och börjar fundera på om man ska börja titta efter mammabyxor. Någon som har något förslag på märke/affär där det finna mammabyxor för lite längre mammor?

• Svar på tråden Mammakläder för långa personer
  • gumtree

Jag är 178 cm lång och har ca 34" i benläng på jeans (även om en del 34 är aningens korta)

Hittade ett par mammajeans i helgen från Mamalicious. Är precis så längden räcker till, men hade gärna haft nån cm till...

Men kanske det kan vara ett alternativ.

Jeansen kostade bara 350 kr och sitter så skönt.

• gumtree

(köpte jeansen på Lovely Mama i Avenyns galleria i Göteborg)

• FVA

Tack så jättemycket för alla tips!

Gillar familjeliv massor just nu, på hur många andra ställen kan man få så här mycket svar från andra långbenta personer på en dag

• ellinoir

ja, ibland har man tur o tajma in sina frågor så att alla som känner sig träffade skriver av sig... :)

• Loppan11

Jag är 181 cm lång och kan ha både Hm:s och Vero Modas mammabyxor. Nemasproblemas.

• mada

jag är 180 och har gett upp byx-letandet. kör strumpbyxor och långa tröjor. bra och så otroligt bekvämt!

• Lilla Proppen

Oj, har VeroModa mammakläder? Det hade jag ingen aning om, bäst att ge sig dit o kolla - tack för tipset!

• Loppan11

Lilla Proppen skrev 2009-01-13 22:42:26 följande:

Oj, har VeroModa mammakläder? Det hade jag ingen aning om, bäst att ge sig dit o kolla - tack för tipset!
    Vissa affärer ett par i Stockholm har ett märke som heter Mamalicius.
  • Tokefian

Kolla yogabyxorna i velour och jogging på www.rafsen.se där anger du vilken benlängd du vill ha när du beställer och du kan få precis hur långa eller korta byxor du vill.

• corax

Åh, här är en som är glad!

4mom har fått in mammajeans med 36 i benlängd! Jag hittade två olika modeller (Bri stretch jeans och Dionne regular jeans) och beställde en av varje. De är både tillräckligt långa i benen och sitter som en smäck! Fantastiskt att äntligen kunna beställa mammajeans i tumstorlek! Ska man ha långa ben annars blir det ju storlek 46 minst, och det går liksom inte ihop med 30/36 i tumstorlek

260 resp. 350kr är ju dessutom ett fynd!

• FVA

Jag köpte ett par byxor på polan och pyret idag. Min magtillväxt kom av sig efter att jag startade denna tråden, men nu var det dags. De var inte superlånga, men hon som jobbade där sa att de inte skulle krympa, så då fungerar det.

Tack för alla råd!

• solsken99

Här är en till som är lycklig över sina Bri stretch jeans och Dionne regular jeans från 4mom.se

• Victoris

Jag köpte ett par långa jeans på Mama Mia på Götebergsgatan i Göteborg. Dom hade även en webbutik innan, man jag kommer inte in på den länken längre. Annars har dom långa byxor på www.4mom.se där har dom 36" i längd, vilket jag måste ha på byxor, ananrs är dom för korta. Jag är 178 cm.

Oscar 080709 + Liten, BF 091013
Svar på tråden Mammakläder för långa personer