Inlägg från: Veronica83 |Visa alla inlägg
  • Veronica83

Vi som väntar junibebisar del 2!

Det sägs ju att bebisen blir som en kamin för mamman och att hon kommer att vara väldigt varm av sig under graviditeten, men jag fryser som vanligt. Hade varit skönt att få vara lite varm.
    Någon här inne som blivit varmare sedan graviditetens början?

• Veronica83

Nu sitter jag här och väntar på att vårdcentralen ska ringa upp. Måste beställa läkartid då bm tror att jag kan ha fått ljumskbråck, jätte roligt. Förhoppningsvis blir jag sjukskriven efter som det gör så fruktansvärt ont när jag går och står mycket, vilket det blir mycket av i mitt jobb. Men samtidigt är det inte så roligt att bli sjukskriven när man har halva tiden kvar, kommer bli sååå uttråkad.

• Veronica83

Jag har funderat ganska mycket kring vikten... Hur mycket har ni gått upp? Jag har gått upp 4kg och är nu i vecka 22+1, funderar på om det är lite eller normalt.

Det snurrar av frågor i mitt huvud nu gällande försäkringskassan, baderskapsbevis, inhandling av saker, sjukskrivning osv osv. Hade varit så skönt om det fanns en knapp man kunde trycka på och få alla svar i huvudet med en gång så man visste sen...

• Veronica83

Tack för era svar, skönt att veta att man inte är ensam om att inte gått upp så mycket=)

Jag lovar att när jag hittar den speciella knappen så säger jag till=)

• Veronica83

Jag är sjukskriven nu och kommer ev bli det ända fram till HP, vilket jag inte hoppas på men vad ska man göra. Tycker att tiden går otroligt långsamt nu och trotts att jag bara varit sjukskriven en vecka så klättrar jag på väggarna, tror det beror mycket på vetskapen om att det är 4 månade jag ska vara hemma innan bebisen kommer.

Hade jag kunnat så hade jag jobbat så länge som möjligt, men ljumskbråcket gör det inte möjligt. Desto större jag blir desto mer trycker bebisen neråt och ljumskbråcker blir mer påfrestat.
    Hade jag bara haft ett sittande jobb och inte ett som innebär att stå och gå mycket samt tunga förflyttningar hade det inte varit några problem att jobba.

• Veronica83
    tekannan skrev 2009-02-24 11:41:24 följande:
    Veronica83Tråkigt att du mår så dåligt, men skönt att du kan få vara sjukskriven iaf. Det finns ingen lättare aktivitet du kan engagera dig i eller det är strikt vila som gäller? Någon kurs eller hobby? Förstår att det är drygt..
    Ingen strikt vila är beordrad, men på jobbet finns inga lättare arbetsuppgifter för mig att göra heller tyvärr. Jag har funderat jätte mycket på vilken hobby jag skulle kunna tänka mig, men inte kommit på något direkt, får inte kosta för mycket heller eftersom vi får mindre pengar nu när jag är sjukskriven.
    Hade tyckt det varit skönt att komma ut på prommenader nu när våren börjar komma, men det kan jag inte heller eftersom jag får så ont. Det är jätte drygt att bara gå och vänta, usch. Tror jag ska uppfinna någon slags gördel som trycker i ljumskarna så att de som har eller får ljumskbråck kan leva ett så normalt liv som möjligt fram till förlossning eller operation...
  • Veronica83
    tekannan skrev 2009-02-24 12:23:58 följande:
    Veronica83Ok... Trist. Cykla fungerar inte heller?Är du pysslig av dig? Sy ngt till bebben? Scrappa? Göra kort? Virka? Måla? Göra dagens middag som dagens projekt med att leta roliga recept och experimentera med ngt nytt? Baka?Det är saker som inte behöver kosta så mkt, beroende på vad man gör av det dvs. Jag hoppas du hittar ngt som du kan fördriva tiden med för annars blir det segt.
    Jag vet faktiskt inte hur det är att cykla, just nu kan jag inte cykla utomhus då det är isigt och snö, men en motionscykel kan jag ju alltid testa på. Tack för alla förslag, ska ta och testa mig fram så får vi se vad som är min grej. Jag älskar att baka, men kan inte stå förlänge, så det går nog bort med en gång.
  • Veronica83

mysare skrev 2009-02-24 17:16:13 följande:

Hej Veronica 83. Jag har också problem med åderbråck i jumsken som gör himla ont. Även svällt nedåt i blygdläppen. Har ett jobb där jag bara står och går, reception o kassa. De dagar jag kan gå och sätta mig en timmer eller så på kontoret klarar jag mig bättre. I helgen när jag jobbade, det är verkligen fullt upp på helgern, gjorde det till slut så ont att jag var svimfärdig och var tvungen att få avbyte och lägga mig ett tag.Få se hur länge jag klarar av att jobba. Om det blir värre eller inte.... Jag jobbar på en skidanläggning och har säsonganställning till mitten av april, få se om jag klarar mig tills dess....
    Det är inte åderbråck jag har fått i ljumsken utan min bindväv är för slapp så när musklerna tänjs ut av den växande magen så åker bukhinnan ut med tarmarna så jag har en äggformad kula under huden i ljumsken. Men jag kan tänka mig att ett åderbråck där inte heller är trevligt. Det låter väldigt ont.
    Det är ju ingen som tackar dig för att du sliter och har ont på jobbet heller, så om du får sådana smärtor av att jobba kankse du ska sjukskriva dig någon dag och se om det blir lite bättre av vila.
    Hoppas allt ordnar sig för dig!
  • Veronica83

skrattmaja skrev 2009-02-24 17:23:15 följande:

veronica, hoppas verkligen du hittar ngt du vill göra udner dessa månader. visst är det skönt o bra att ladda batterier inan bf men jag kan tänka mig att du snarre blir stressad av situationen.kommer ihåg de veckor jag var ledig innan bf förra gången ca 3.5 vecka, hade laddat med olika projekt, måla byra hylla tvätta bebiskläder fixa iordning säng en hel trva böcker smyskesatser o namnskylt.... smycksatsen kan jag skicka till dig för den ligger fortf obruten! jag trodde juinte att johanan skulle vara så punktlig utan räknat med att gå minst en vecka över tiden!!!! byrån hann jag heller itne klart med den fixade jag iordnig när johanna var ett par veckor o det var så varmt at jag itne kunde sova om natten!!! stod på balkongen i sommarnatten och betsade en byrå... men bra blev den...bäbis m, låter inte kul med näsblod, här märkar jag av att förkylning sitter hårdare nu än vanligt men det är ju inte så kontigt det heller...visst är det mysigt när man känner bebis leva runt.... det var ju därför vi kallade bebisen förra gången för rumlan...även denna bebis gilalr musik så det är spännade varje lördag att se vilka bidrag som bebsi gillar !!! ilördags poppade den till EMD och Rickfors
    Ja det hade också varit något att göra. Vad vill du ha för smyckerssattsen?
  • Veronica83

Sitter och funderar på graviditetsförsäkring. Någon som tecknat? Vet inte vilket bolag eller om jag ska välja gratis eller en som man betalar för.
    Skulle vara tacksam för tips.

• Veronica83

Linda 89 skrev 2009-03-29 18:47:11 följande:

Jag funderar också, ibland funderar jag ens om man behöver det =(. Jag har inte ens någon livförsäkring på mig själv så skulle behöva det med. Men blir väldigt förvirrad av alla olika försäkringsbolag =/.
    Jag tror att det är bra att ha tecknat en försökring om något skulle hända. Skaffar du en väntabarn-försäkring får du ju en livförsökring där igenom fram tills barnet är fött, där efter kan du ju bara skaffa en ny livförsökring för din egen del.

Det verkar ju ändå som alla försäkringsbolagen har samma försökring eg, men vilket bolag som är bäst i längden är vad jag undrar...
  • Veronica83
    Tickollina skrev 2009-03-29 19:15:28 följande:
    jag har tecknat en försäkring, vi tog trygghansas....
    Tog ni den gratis försäkringen eller den man betalar för?
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!