mysare skrev 2009-02-24 17:16:13 följande:
Hej Veronica 83. Jag har också problem med åderbråck i jumsken som gör himla ont. Även svällt nedåt i blygdläppen. Har ett jobb där jag bara står och går, reception o kassa. De dagar jag kan gå och sätta mig en timmer eller så på kontoret klarar jag mig bättre. I helgen när jag jobbade, det är verkligen fullt upp på helgern, gjorde det till slut så ont att jag var svimfärdig och var tvungen att få avbyte och lägga mig ett tag.Få se hur länge jag klarar av att jobba. Om det blir värre eller inte.... Jag jobbar på en skidanläggning och har säsonganställning till mitten av april, få se om jag klarar mig tills dess....
Det är inte åderbråck jag har fått i ljumsken utan min bindväv är för slapp så när musklerna tänjs ut av den växande magen så åker bukhinnan ut med tarmarna så jag har en äggformad kula under huden i ljumsken. Men jag kan tänka mig att ett åderbråck där inte heller är trevligt. Det låter väldigt ont.
Det är ju ingen som tackar dig för att du sliter och har ont på jobbet heller, så om du får sådana smärtor av att jobba kankse du ska sjukskriva dig någon dag och se om det blir lite bättre av vila.
Hoppas allt ordnar sig för dig!