• Emma och Bönan

Bra piercingstudio i Umeå?

Jag ska äntligen pierca mig i tungan, men kan inte bestämma mig för var jag ska göra det. Jag bokade en tid på Lava i Umeå men har börjat tveka, är dom bra egentligen? Lokalerna ser ju inte direkt lovande ut. Jag har piercat mig där förrut, hon är jättetrevlig. Men som sagt lokalen ser ju inte så proffsig ut. Man vill ju att alla instrument ska vara rena m.m.

Snälla finns det någon som har åsikter om vilka som är bäst i Umeå? 
  • Svar på tråden Bra piercingstudio i Umeå?
  • Emma och Bönan
    MILFilicious skrev 2009-01-16 19:28:15 följande:
    Gå till skinart
    Så dom är bra?
    Vet du hur det är med bokning? Har dom vanlig tidsbokning eller drop-in?
  • MILFilicious

Annika som har Lava är förövrigt bra, jag har gjort alla mina piercings där (navel, tunga, labret, mouche och näsvinge) och det har aldrig varit några problem.
    Hon informerar dessutom om skötselråd muntligt istället för att plumt dela ut en dataskriven lapp efteråt (som skinart gör).

Om du är osäker över hygienen i studion så tycker jag att det är schysst av dig att prata med henne istället, nu då du faktiskt bokat tid. En tid som en annan kund kunde ha fått, + att hon avsätter ca 60 minuter för en tungpiercing.

• Maroschka

Jag älskar Skinart, har gjort alla mina tats och piercingar där och är nöjd.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • Emma och Bönan
    MILFilicious skrev 2009-01-16 19:44:22 följande:
    Annika som har Lava är förövrigt bra, jag har gjort alla mina piercings där (navel, tunga, labret, mouche och näsvinge) och det har aldrig varit några problem. Hon informerar dessutom om skötselråd muntligt istället för att plumt dela ut en dataskriven lapp efteråt (som skinart gör). Om du är osäker över hygienen i studion så tycker jag att det är schysst av dig att prata med henne istället, nu då du faktiskt bokat tid. En tid som en annan kund kunde ha fått, + att hon avsätter ca 60 minuter för en tungpiercing.
    Jag tycker också att hon verkar bra.
    Men man måste ju få fråga andra vad dom tycker och fråga om råd så här på kvällen då jag inte vill ringa henne så sent, eller kan åka dit för att det är stängt. Jag tror nog att jag kommer att göra den där då jag faktiskt tycker att hon verkar vara bra, blir bara onöditgt nojig. Jag har ju inte avbokat tiden än. Som sagt; bara frågor!
  • MILFilicious

"Jag tycker också att hon verkar bra.
    Men man måste ju få fråga andra vad dom tycker och fråga om råd så här på kvällen då jag inte vill ringa henne så sent, eller kan åka dit för att det är stängt. Jag tror nog att jag kommer att göra den där då jag faktiskt tycker att hon verkar vara bra, blir bara onöditgt nojig. Jag har ju inte avbokat tiden än. Som sagt; bara frågor!"

Såklart! Det gör du ju rätt i! :)
    Men jag tror du kan vara lugn, mkt rykten och skitprat har florerat kring LAVA men jag tvivlar på att någon som pratar skit om Annika faktiskt pratat med henne själv. Det blir som viskleken, börjar en säga potatis säger den sista att den första sa jordgubbe.

Lycka till med din piercing!

• Emma och Bönan
    MILFilicious skrev 2009-01-16 19:57:04 följande:
    "Jag tycker också att hon verkar bra. Men man måste ju få fråga andra vad dom tycker och fråga om råd så här på kvällen då jag inte vill ringa henne så sent, eller kan åka dit för att det är stängt. Jag tror nog att jag kommer att göra den där då jag faktiskt tycker att hon verkar vara bra, blir bara onöditgt nojig. Jag har ju inte avbokat tiden än. Som sagt; bara frågor!" Såklart! Det gör du ju rätt i! :) Men jag tror du kan vara lugn, mkt rykten och skitprat har florerat kring LAVA men jag tvivlar på att någon som pratar skit om Annika faktiskt pratat med henne själv. Det blir som viskleken, börjar en säga potatis säger den sista att den första sa jordgubbe. Lycka till med din piercing!
    När jag gjorde min labret tyckte jag att hon var så underbar och snäll, och att informationen var super bra. Tänkte ju egentligen inte på renlighet, lokal m.m. då, det räckte med intrycket jag fick av henne. Men nu när jag fått barn är jag så nojig över att jag ska lyckas släpa hem någon äcklig infektion eller sjukdom till sonen. Då blir det ju inte bättre av alla rykten man hör. Men jag tror nog att det är som du säger med ryktena, folk är säkert avundsjuka eller något sådant patetiskt. Så jag tror nog att jag att jag gör det hos henne. Tack för råden! Uppskattas jättemycket!
  • MILFilicious

Emma och Bönan skrev 2009-01-16 20:07:39 följande:

När jag gjorde min labret tyckte jag att hon var så underbar och snäll, och att informationen var super bra. Tänkte ju egentligen inte på renlighet, lokal m.m. då, det räckte med intrycket jag fick av henne. Men nu när jag fått barn är jag så nojig över att jag ska lyckas släpa hem någon äcklig infektion eller sjukdom till sonen. Då blir det ju inte bättre av alla rykten man hör. Men jag tror nog att det är som du säger med ryktena, folk är säkert avundsjuka eller något sådant patetiskt. Så jag tror nog att jag att jag gör det hos henne. Tack för råden! Uppskattas jättemycket!
    Ja, men du borde passa på att prata med henne om dina funderingar kring hygienen, för de är ju superviktigt! OM du gör det får du mer än gärna skriva vad hon svarade!
  • Emma och Bönan
    MILFilicious skrev 2009-01-16 20:10:36 följande:
    Emma och Bönan skrev 2009-01-16 20:07:39 följande: Ja, men du borde passa på att prata med henne om dina funderingar kring hygienen, för de är ju superviktigt! OM du gör det får du mer än gärna skriva vad hon svarade!
    Ja det ska jag absolut göra! Hehe, överlever jag piercingen skriver jag här sedan vad hon sa om hygienen.=D 
Svar på tråden Bra piercingstudio i Umeå?