• BeJay

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

Nån som vill fika?
    eller kanske bara surra här,
    Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D

Skriv en rad eller 2 :D

Kram kram

• Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D
  • Klarisen

ulimon
    kanske du borde gå till läkare och få andra tabletter??
    bra att du får avlastning ngr timmar då.....
    hoppas det går bra för J på dagis nu

• ulimon

Jo, nu går det bättre för J på dagis. Och idag ska hon få prova sova där. Får se då hur det går. De ringer när hon vaknar. Men det blir ju efter lunch nån gång, kanske mellan 13-14 nån gång. Får se när jag ska hämta henne.

• bimbomika

Ha ha förra graviditeten så fick jag kryckor som jag skulle avlasta höfterna med men har man då karpantunnelsyndrom och tappar en penna efter en stund hur skall man då kunna avlasta höfterna med ett par kryckor då? dom har sagt att jag skall använda mitt höftbälte och kryckorna men har ju fortfarande problem med händerna så det går inte! händerna sommnar och jag e livrädd att tappa känseln,å styrkan i händerna igen,vilket kommer att ske i sommar när händerna å kroppen blir svullen,mer svullen får jag säga! därför vågar jag inte ansträna händerna i onödan...ju längre jag kan undvika det ju bättre för händerna! så jag får leva med foglossningar och annan värk i höfterna! har fått medecin mot det redan som man kan äta trots grav,men jag vill ändå undvika det så länge det går...men jag skall börja med att träna igen på rehab,vattengympa för höfterna,det var fruktanvärt sjönt förra gången jag var grav,så skall börja redan nu innan jag får jätte mycket problem. mot händerna har jag fått vätskedrivande så att jag skall unvika mina dommningar i händerna ett tag till iallfall,Fast det har jag ju ändå! men lite lindrar det,å kanske slipper jag att styrkan försvinner! det blir ju värre i värme å när man har vätska i kroppen! ja ja gu vad tragisk ja låter=)

vilket fint väder i dag,ångra att ja lämmna knoddas på dagis i dag=( kunde ju faktist varit hemma me honom å gjort nå kul i stället...men men=(

• Klarisen

bimbomika
    men stackarn sån verk du har.....
    hujja inte så skönt väder idag, det blåste här i alla fall, slutade lite tidigare och kunde hämta Klara innan mellis igår och idag och nu har jag frågat en av fröknarna om hon leker med ngn så hon inte är utanför och om hon är snäll med den andra barnen
    och hon säger att K tar för sig och är inte elak för det var det jag frågade och att de verkade rädda för henne men det tycker inte hennes fröken
    skönt ändå
    men tänkte ju bjuda nån från dagis men vet inte vem, kanske man ska vänta tills nästa år
    och tidigare år har vi inte ens tänkt på det att bjuda nån från dagis men denna gången ska J från förra dagiset som hon var så bra kompis med få komma och storebror N kommer kanske också
    sen en annan tjej halvår äldre som slutade innan din A började har vi också bjudit och ngr andra familjer
    hoppas de kommer nu för idag har vi köpt nallepuh tallrikar och muggar, sugrör, ballonger mm
    sen ska hon bjuda barnen på dagis på glass på onsdag

tänk snart är hon 3år

och vilket häftigt humör hon har den lilla damen, jag försöker undvika att höja rösten och klaga på henne men ibland kan man inte låta bli, jaja det blir väl bättre....

ulimon
    så hon får en mjukstart denna veckan då också bra då att hon fick en vecka till på sig för det är väl tredje veckan hon går sen inskolningen började??

• BeJay

Jadu vilket litet kalas ni kommer ha,
    förra året hade Nova 10 kompisar här :d eller blandat kusiner och vänner...

iår blir det 19 barn och 19 vuxna :D:D

hehe kommer bli fullt upp, ska på fredag och inhandla princess tema :D:D

kram

• Klarisen

bejay
    första året och andra var det ngr barnfamiljer bjudna och kompisar til PEM för han fyllde också år men detta året har han sagt att inte behöver jag ha ngt speciellt så det blir då 3års kalas
    det blir nog inte från dagis, Klara leker med olika tror jag och så har de syskon ja då hade det varit lika bra att bjuda hela avd.....
    men hon får bjuda på glass som hon valt själv, strutar

men två flickor från förra dagiset och endel barnfamiljer men inte blir det 19 barn precis
    större kalas blir det när hon blir större och kan ha lekar och sånt

vi köpte på coop nallepuh tallrikar och muggar, det ville K ha och ballonger och sugrör valde hon ut

tänkte köpa roliga påsar till godispåsar, har inte haft det tidigare år, då hade vi godisskålar och annat
    men nu ska vi ha fiskdamm tror jag

ja det blir nog bra, har ju inte så mkt tid att planera, har fått höra att de har roliga tårtor att besälla på coop ska bara ta mig dit utan Klara och välja ut

• ulimon

Nu är det 4:de v för J på dagiset och denna v ska hon vara må-torsdag. Fredag ledig. Må-onsdag ska hon sova där, hämta hon när hon vaknat och torsdag ska jag hämta hon efter lunchen. Nu idag var hon inte lika skrikig när jag lämnade henne, skönt. Så det går nog åt rätt håll nu. Från nästa v ska hon vara 15 timmar och så tis-torsdag, 9-14.

Ska imorgon på massage, onsdag klippa mig och torsdag till AF på nån kurs, och fredag ska vi ut några tjejer på AfterWork på Olivers. Och det ska bli så kul. Har inte vart ut på år och dar nu. LÄNGTAR.

Annars så är det bara bra här med oss. Har inte gjort så mycket i helgen. Varit på klubbdans i lördags med min Linedance klubb. och söndag tog jag och J en promenad i det härliga vädret.

Vi hörs.

• bimbomika

vi har inte gjort så mycket senaste tiden,jag har jobbat lite,myst med familjen osv...=)
    Albiin har börjat pussas jätte mycket osv=)
    Farfar har varit förbi å vi har köpt två soffor för 500kr av svärmor=)

Det blir nog bra med kalaset..jaha vad har dom för roliga tårtor där då?
    några figurtårtor eller så?
    Älskar att göra marsipantårtor...så här bakas det tårtor själv..ha ha tycker om att deckorera tårtor...=)
    Man blir bara bättre å bättre,dock så köpte jag tårta till mig själv i år!
    Får göra en påsktårta istället=)
    eller till svärfar som snart fyller år=)
    Nopps nu e det natta för mig=) god natt allihopa=)

• Plutteli

Hej alla!
    Här har det varit ganska fullt upp faktiskt. Var i Umeå torsdag/fredag och hälsade på min moster som är där under veckorna för strålbehandling, annars bor hon i sundsvall...
    I lördags var vi på demonstration och köpte tyg å så...så nu sitter jag å syr blöjor
    Var ute på en lång promenad i solen i dag, det var sååå skönt och liten somnade en stund i bärsjalen innan vi väl kom hem
    Nu blir det dock lite lugnare resten av veckan skulle jag tro..ska iväg till BVC i morgon dock å väga och mäta, Saria blir ju 7 månader på onsdag

• Klarisen

plutteli
    går du till lisbet? hon är häftig tycker vi, vi hade henne senare efter att vår bm slutade.....

ulimon
    jasså ni har fått hålla på i 4 veckor men tur att du kan göra det så länge

bimbomika
    beställde en hello kitty tårta och de hade en massa figurer och så kom jag på när sambon frågade om de inte hade Dora och det hade jag glömt att fråga och Klara som älskar Dora utforskaren
    ja men det blir nog bra med den tårtan och jag kan inte sånt med tårtor och dekorera, jag kan baka endel kakor, som chokladbollar och chokladkaka mums!!

annars i helgen har vi hälsat på min kompis som fick barn i slutet av jan och jag och Klara var där i söndags, så gullig och jag fick hålla henne också
    hon och hennes storebror kommer med sin mamma på kalaset på lördag

så på lördag blir det 3års kalas och få se hur många som kommer,blir ju endel föräldrar också
    ska gå til klara nu hon ser film i lilla rummet, gillar att sitta där själv en stund och se film istället för bolibompa, jag passade på att sätta mig vid datorn, hmmmm

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D