• Lelisa

    Smilat och så Clara

    Äntligen internet och dator... Har saknat er.
    Såg att gamla tråden stängt och kan inte hitta någon nystartad, hoppas på en febril aktivitet nu. Vill ju veta vad som händer hos er.
    Och snart blir det nytillskott. Vi går i väntans tider allihoppa, igen, tänker på dig ofta Linn.

     Hare /Leahlej men snart Lelisa

  • Svar på tråden Smilat och så Clara
  • Lelisa

    Hej! Hoppas ni alla fått info om sidan. Måste tyvärr inviga sidan, går lite extra i väntans tider själv men inte på ngt barn utan att det snart bär av till Thailand. Ska bli så härligt. Är både spännande och nervöst hur allt ska funga med barnen och att jag ska komma ihåg allt som är viktigt att få med. Är härligt att ha dator och internet, ska kolla lite här, antar att det finns en hel del tips om vad som är bra att tänka på.

    Tänkte höra med er om några grejer, kronorna rullar iväg inför resan, är en hel del som behöver inhandlas. Kanske har ni lite grejer som ligger o skräpar som ni kan tänke er att låna ut? Typ ett par badbrallor till Liam att ha i polen, paraplyvagn med liggläge eller annan smidig vagn, myggnät till vagn, flytväst (Liam väger 8,5kg och Leah 15kg).

    För övrigt rullar allt på, börjar snart jobba, har lite ångest. Är så underbart att vara hemma även om man är helt slut ibland.

    Ska bli härligt att höra hur allt är med er.
    Dax att runda av, imorgon blir det en tur på stan är ju lördag och lördagsgodiset ska inhandlas.

  • Leon och Tindra

    hej Sandra! jag ska kolla upp allt de där =) hör av mig till dig på telefon =)

  • Tofuline

    hej hej!
    badbyxor i 74-80 och myggnätet är väl det enda jag kan bidra med i så fall!
    kram på dig

  • Nymphéa

    Vi har en flytdyna som passar Leah. En sån som är runt magen och runt armarna. Bella gallskrek när vi försökte få på henne den. Men den passade även utmärkt till en 4åring som var här och provade poolen i somras! Men då tog vi bort armdelarna.
    Jag ska leta fram den så får du gärna låna den!
    Vi har även en riktig flytväst om det hellre är en sån du vill låna.
    När åker ni?

  • Leon och Tindra

    myggnät har vi ett svart och vagn ska syster kolla efter, säg te om de e någe mer ni behöver!

  • Linna81

    Hallå!
    Känner mig sprick färdig nu, har haft lite molande värk idag är väll bara lite förvärkar. Får nog räkna med att gå ett tag till.
    Hoppas allt är bra med er?

    Madde. har du börjat jobba nu?

    Sandra. hur har det gått för dig att jobba?

    Kram på er!

  • Lelisa

    Då har två dagar på jobbet gått, är kul att jobba men blir trött. Går till M efter jobbet, käkar och busar med barnen tills de ska lägga sig. Känns ganska bra att få träffa dem även om jag jobbar hela dagen.
    Kanon att ni har lite grejer att låna ut, är så tacksam.

    Anna: Fattar inte riktigt vad flytdyna är, kan kolla på den. Riktig flytväst kan nog vara bra om du har en, tanken var att åka longtailbåt och det verkar inte som det finns att hyra där.

    Therese: Badbyxor o ev ett myggnät låter kanon.

    Madde: Hör med din syster, vill hon är det kanon. Hur var det att jobba och hur går det med dagis?

  • Leon och Tindra

    Linn: åh ja snart dags =) så spännande, Ja jag jobbade min första natt i Måndags, skönt för jag fick sova som en gris men e fortfarande helt slut men de tar väll ett tag att ta igen sig efter 1 år utan sömn en ända hel natt! Hopps bebisen kommer snart=)

    Sandra: Tindra älskar att vara på dagis hon vill inte åka hem men blir super glad när man hämtar=) hon va där en och en halvtimma idag utan oss med Leon och hade vart glad hela tiden..

    Åhhh, jag har ångest! nu har vi tittat på hus igen =/ ute i Beckershov total renoverat med lantkök och diskhon vid fönstret så man ser rätt över sjön, helt underbart och stor tomt! men Joel e tveksam för bensinkostnader mm och om någon bil skulle gå sönder mm. men shhiiit vilket läge de e ju drömmen för mig att bo så =) men vi får se, vi har tittat iallafall och väntar på att han ska ringa så får vi se!

  • Linna81

    Hallå!
    Det magiska datumet är inne, men jag tror inte det blir bebis idag.

    Madde: Du ibland är det fördelar med att jobba, skönt att du får sova.
    Har ni hört någonting om huset? Det lät väldigt fint.

    Kram på er!

  • Nymphéa

    Sandra: Låter skönt att få sova på nätterna för en gångs skull! Hihi...
    Flytdynan har man i poolen som badleksak. Du får gärna låna flytvästen! När åker ni?

    Madde: Hus låter underbart! Hur långt från stan är det? Bensinkostnader är ju inget att leka med. Se till att kolla upp bilmarknaden ordentligt. Hellre en bra, dyr bil som drar lite (kanske bensin/el-bil?) än en billig bil som drar mer och som dessutom kanske går sönder. Bilen är vår livlina på landet!
    Körde själv av vägen i tisdags. Ingen fara. Var själv i bilen, fick sladd och gled ner i ett dike. Självrisk för lagning: 3000:- Blääää!

    Linn:
    Idag var det dags ja... Inget? Inte ens liiiiiite känsla av en liiiiten värk??
    Vi håller alla tummar vi har för dig. Kraaaaaaam! (framkallade det nån värk?)

Svar på tråden Smilat och så Clara