Inlägg från: Rockyballs |Visa alla inlägg
  • Rockyballs

    Träning och papparollen

    Hej alla glada nuvarande & blivande daddys!

    Jag & frugan väntar barn med BF 1/6.
    Har ställt in mig på att mycket kommer förändras, men vill inte heller ge upp hela mitt liv och bli en skugga av mitt forna jag, de kommande 18 åren.
    Jag tränar en del och tycker det är väldigt kul.
    Tänkte höra om det är nån som är pappa, som fått det att fungera med att ha aktiv träning samtidigt med papparollen, jobb och så? Eller om det helt enkelt inte finns tid för det? Då menar jag de av er som tränade innan ni blev pappor förstås.

    Finns det några andra blivande pappor som har liknande funderingar.

    (Jag tränar kampsport, vilket är utmanande, eftersom det sker på regelbundna tider. Ibland gym också. Jag brukar ligga på totalt 4 pass i veckan).

    vore väldigt kul att höra andras tankar, erfarenheter & synpunkter.

  • Svar på tråden Träning och papparollen
  • Rockyballs

    Tack för tankarna! Har nu en bit in i pappaskapet nu kunnat konstatera att det går bra att fortsätta träna. Enda utmaningen är att eftersom jag bor lite off så gör restiden ofta att det inte riktigt blir av att åka iväg. Den där sista tiden innan sonen går o sover är guld värd. Då har det snarare blivit att jag tränar hemma med löpning, hemmagjorda funktionella träningspass, boxningssäck o speedball i förrådet, träning med grannen, hopprep etc. Har t.o.m. provat att rulla höbalar med varierande resultat.

    Men klart roligast, enklast o mest givande är förstås att träna i mer organiserade sammanhang. SÅ - drömmen är att flytta lite närmare bra träningsutbud.

    Tack o hej..

Svar på tråden Träning och papparollen