Köper du ekologiska ägg?
Som frågan lyder: Gör du det?
Jag gör det alltid, mår illa av tanken på hönor som trängs och hackar på varandra.
Som frågan lyder: Gör du det?
Jag gör det alltid, mår illa av tanken på hönor som trängs och hackar på varandra.
Ja, alltid ekologiska. Finns inte det så köper jag inte ägg. Köper för övrigt nästan allt Ekologiskt. Ja, inte allt...men allt som jag skall ha...eh.
Annat: Ibland, om de inte är för dyra.
Är de ekologiska äggen slut i butiken så väljer jag att inte köpa ägg alls. Går till en annan butik eller kommer tillbaka en annan dag.
Vi hamndlar ganska ofta eko, men att det skiljer 40 öre var då grov löng. VAd jag läser på hyllan så kan man få sadistägg för 1.80 stycket och ekoägg i sexpack kostar typ 2.90 stycket, så det är ganska stor skillnad faktiskt.
Alltid!
Ja alltid! eklogiska ägg smakar mycket bättre! det är stor skillnad i smak rån "vanliga" (samt att hönorna mår bättre)
atamon: Det trista är att vår tidning gjorde smaktest och de kronmärkta ekoäggen smakade sämst enligt det blindtestet(!)
Själv föredrar jag en annan sort men det är inte ofta vi bara äter kokt ägg rakt av så det spelar mindre roll.
Aldrig!Dom hönorna är mycket mer sjuka! Eko sånt jävla trams!
Japp, köper eko så ofta jag kan. Med nya märket Garant är det inte längre dyrt!
Trocadero skrev 2009-01-21 19:54:20 följande: