• Linda1976

Köper du ekologiska ägg?

Som frågan lyder: Gör du det?

Jag gör det alltid, mår illa av tanken på hönor som trängs och hackar på varandra.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Köper du ekologiska ägg?
  • Kaydina

Ja, alltid ekologiska. Finns inte det så köper jag inte ägg. Köper för övrigt nästan allt Ekologiskt. Ja, inte allt...men allt som jag skall ha...eh.

• Tecken

Annat: Ibland, om de inte är för dyra.

• Sippa

Är de ekologiska äggen slut i butiken så väljer jag att inte köpa ägg alls. Går till en annan butik eller kommer tillbaka en annan dag.

• Themis

Vi hamndlar ganska ofta eko, men att det skiljer 40 öre var då grov löng. VAd jag läser på hyllan så kan man få sadistägg för 1.80 stycket och ekoägg i sexpack kostar typ 2.90 stycket, så det är ganska stor skillnad faktiskt.

• Atamon

Ja alltid! eklogiska ägg smakar mycket bättre! det är stor skillnad i smak rån "vanliga" (samt att hönorna mår bättre)

• Themis

atamon: Det trista är att vår tidning gjorde smaktest och de kronmärkta ekoäggen smakade sämst enligt det blindtestet(!)

Själv föredrar jag en annan sort men det är inte ofta vi bara äter kokt ägg rakt av så det spelar mindre roll.

• krabban

Aldrig!Dom hönorna är mycket mer sjuka! Eko sånt jävla trams!

• glammis

Trocadero skrev 2009-01-21 19:54:20 följande:

Jag skulle faktiskt vilja smälla upp en liten hönsgård på tomten men jag tror inte att sambon är så tänd på den idén.
    Åh, jag vill också ha höns hemma på gården...Ska vi bearbeta våra män tillsammans?
Svar på tråden Köper du ekologiska ägg?