• icka76

    Tabletter eller skrapning?

    Våra tvillingar har dött, de dog i vecka 8+5, var i v. 11+5. Ska till gynakuten på torsdag för att "ta bort" dom. Vad ska jag välja? Tabletter eller skrapning. De är ca 2cm stora/styck. Funderar på om skrapning är det mest skonsamma.

    Har nog inte fått in i huvudet att dom är borta, vill inte tänka på det.

  • Svar på tråden Tabletter eller skrapning?
  • juni2009

    beklagar.. ang din fråga så hade jag valt skrapning, dels för att slipper all smärta samt att din kropp återställer sig fortare.

  • LillanM

    Jag hade valt medicinskt, skrapning ar en operation och det finns vissa risker med det. Hellre nagra timmars smarta an en operation tycker jag. Jag var tvungen att gora skrapning efter fodseln av var anglapojke och det tog lang tid for min kropp att bli normal igen och jag hann bli ordentligt orolig for att nagot problem hade uppstatt i livmodern pga skrapningen. Prata med dina lakare och diskutera risker och vad som ar bast i ditt fall.

    Beklagar sa mycket att din graviditet inte gick vagen.

  • Mariaeo

    Beklagar verkligen...
    Jag hade valt skrapning. Jag har aldrig fått tabletter nån gång men jag har haft en skrapning plus en gång att det kom ut av sig självt eller vad man ska säga. (Var då i vecka 14 men dog antagligen i vecka 10) Och om jag jämför dom gångerna så tycker jag att skrapning var mycket mildare.

  • galnevale

    jag skulle också valt skrapning.
    fick ma i feb. "skrutten" hade dött i v6 och det upptäcktes i v 9. blev dock inte erbjuden något annat än skrapning men jag tycker så här i efterhand att det vore det bästa valet ändå om jag fått välja.

    beklagar din förlust

  • icka76

    Tack för alla råd. Jag har inget val, fostrena är för stora för att blöda ut så jag fick tid för skrapning på tisdag, vilket jag är glad för.

Svar på tråden Tabletter eller skrapning?