• Little J
    Äldre 26 Jan 20:13
    2745 visningar
    20 svar
    20
    2745

    BF i augusti 2006 - nu är vi mammor! *** DEL 8***

    Vi fortsätter väl...vi som orkar

    "Ursprungstrådstartaren" skrev så här en gång i tiden och det tycker jag stämmer så bra in på denna tråd;

    "Även om en stor del av vår tid upptas av våra små underverk så tycker jag det vore trevligt att, i mån av tid och ork, fortsätta att följas åt här.
    Som vanligt delar vi med oss av glada såväl som mindre glada tankar, händelser och åsikter!"

    Tidigare trådar;
    del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34585264.html
    del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31943376.html
    del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28536334.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-11-265/m25506661.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-11-265/m22396643.html

    Även om vi är ett "litet" gäng som hållit igång ett bra tag, så är alla som fick barn i augusti 2006 varmt välkomna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 20:15
    DEL 7 : www.familjeliv.se/Forum-11-265/m37462335.html

  • Svar på tråden BF i augusti 2006 - nu är vi mammor! *** DEL 8***
  • Little J
    Äldre 26 Jan 20:20
    #1

    hej allihopa...vi rullar väl vidare....tänk att våra små under snart hunnit bli 2½ år gamla

  • Äldre 26 Jan 20:34
    #2

    hehe varför har ja inte sett denna tråden innan?
    när i augusti e era små gullisar födda?
    min grabb e född den 25

  • 3 barn i familj­en
    Äldre 27 Jan 10:02
    #3

    Halloj, nu ar jag ocksa har!!! Tack Little J att du alltid fixar en ny trad!
    Ballerinamuffins - hej och valkommen! Min Victor ar fodd 22 augusti. Forresten, ballerinamuffins, finns det sadana muffins, later gott...?

  • TisseT­iger
    Äldre 27 Jan 11:10
    #4

    Hej, hej!
    Vi har haft en minst sagt motig inledning av året. Med bara sjukdom och elände som slagit ut hela familjen gång, på gång. Men nu ska det väl vara över snart hoppas jag... Isak har ett par dagar kvar att äta på sin 2a penicillinkur på raken. Lillan är snorig och hostig så vi missar alla babysimmen men på söndag åker vi till Teneriffa och hoppas på att lite miljöombyte ska göra susen.

    Sen får vi hoppas att vi förblir friska för varenda helg i februari är inbokad!
    En vän gifte sig i smyg i lördags på Maldiverna så vi fick bl a en inbjudan till 70-tals Discofest! Så nu spanar jag efter lämpliga outfits på nätet. Ha, ha så snygga vi kommer att bli. Det här är väl mina favoriter hittills.

    http://cgi.ebay.co.uk/1970s-Ladies-Dress-Cap-70s-Disco-Diva-Fantasy-12-14_W0QQitemZ370148617125QQihZ024QQcategoryZ58450QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

    http://cgi.ebay.co.uk/SEXY-ABBA-DANCING-QUEEN-DISCO-70S-JUMPSUIT-FANCY-DRESS_W0QQitemZ230318853185QQcmdZViewItemQQptZAdult_Fancy_Dress_UK?hash=item230318853185&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1295%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318#ebayphotohosting

  • Äldre 27 Jan 12:43
    #5

    den sista va ju skit häftig. hade lätt köpt den om den hade passat!

  • Little J
    Äldre 27 Jan 20:26
    #6

    Gillade också den sista Tisse , klart tuff.
    Välkommen till tråden ballerinamuffins, kul att du har hittat oss.

    Min dotter är född den 16/8 och hon har 3 stora halvbröder som är mitt uppe i tonåren (och allt vad det innebär ). Hon är verkligen som Lilla Prinsessan, om ni känner till den tecknade barn tvserien.

  • TisseT­iger
    Äldre 28 Jan 21:09
    #7

    C:\Users\Helena\Downloads\6608.gif Tror ni inte jag blir snygg i den här då?

  • LindaM­a
    Äldre 2 Feb 10:54
    #8

    Halloj! Nu hittade jag hit! Undrade vart ni tagit vägen!

    Ballerinamuffins:
    Elvira är född 23 augusti -06 och så fick vi en till tjej, Lovisa, nu den 14 december -08.

    Här är det full rulle dagarna i ända! Tur att lilltösen sover ca 4 timmar i sträck på dagarna så man hinner med storasyster. Här har vi haft nästan -16 i natt så nu är det vinter minsann! Igår var vi ute hela dagen och hade en friluftsdag med pulka-åkning och korvgrillning. Mannens 2 syskon var här med sina familjer så det var fullt liv här ute på gården. Elvira somnade direkt då hon lade huvudet på kudden sen...Bra med frisk luft!

    Annars drömmer hon mycket nu ett tag. Vissa nätter kan man få gå upp och trösta henne flera gånger för att hon gråter i sömnen. Dagsvilan har vi så gott som slutat med helt nu sedan 2-3 veckor tillbaka. Hon började få så svårt att somna på kvällarna då vi lägger henne runt 20-tiden, så nu har vi lämnat bort vilan och det verkar fungera bättre. Ibland har vi henne att sova om vi vet att vi ska göra något speciellt på kvällen och så somnar hon en stund i bilen ibland när man varit någonstans.
    Sover era barn dagtid ännu?

  • Little J
    Äldre 2 Feb 17:07
    #9

    Tisse; var har du bilden någonstans...den du länkar till ligger nog hemma på din dator?

    Kul att du hittat hit LindaMa.
    Min tjej sover ungf 1 -1½ timme per dag på förskolan, skönt för då orkar hon vara lite till vaken när vi kommer hem. Vill ju hinna gosa

  • LindaM­a
    Äldre 4 Feb 10:46
    #10

    Little J skrev 2009-02-02 17:07:47 följande:


    Tisse; var har du bilden någonstans...den du länkar till ligger nog hemma på din dator?Kul att du hittat hit LindaMa.Min tjej sover ungf 1 -1½ timme per dag på förskolan, skönt för då orkar hon vara lite till vaken när vi kommer hem. Vill ju hinna gosa
    Skulle min tös gå på dagis eller liknande så skulle hon förmodligen behöva sova hon med. Nu är hon ju hemma med mej och lillasyster så då funkar det att lämna bort vilan.
  • 3 barn i familj­en
    Äldre 6 Feb 11:25
    #11

    Min lillprins somnade i soffan nu, lugnt och skönt här hemma, bara två hantverkare i badrummet... Renoverar och sätter kakel...
    Min man hämtade de två stora på skolan och körde dem till tandläkaren (tandställningar). Annars vid lunchtid hämtar jag storasyster på skolan och sen är det lunch och läxor och lillen vill gärna leka med storasyskonen. Svårt att få honom att sova. Oftast sover han inte på em, och han vaknar vid 7 när de andra går upp och somnar vid 21-22... Så, ibland behöver han sova, och sover då oftast några timmar 1-2 gånger i veckan... Annars, om man åker bil på em så somnar han oftast en liten stund.
    Annars här i Bulgarien sover alla barn middag mellan 14 och 16, på dagis har de på sej pjamas och allt... Och sen är alla barn vakna till 22-23 på kvällen..

  • LindaM­a
    Äldre 6 Feb 14:36
    #12

    3 barn i familjen skrev 2009-02-06 11:25:37 följande:


    Min lillprins somnade i soffan nu, lugnt och skönt här hemma, bara två hantverkare i badrummet... Renoverar och sätter kakel...Min man hämtade de två stora på skolan och körde dem till tandläkaren (tandställningar). Annars vid lunchtid hämtar jag storasyster på skolan och sen är det lunch och läxor och lillen vill gärna leka med storasyskonen. Svårt att få honom att sova. Oftast sover han inte på em, och han vaknar vid 7 när de andra går upp och somnar vid 21-22... Så, ibland behöver han sova, och sover då oftast några timmar 1-2 gånger i veckan... Annars, om man åker bil på em så somnar han oftast en liten stund. Annars här i Bulgarien sover alla barn middag mellan 14 och 16, på dagis har de på sej pjamas och allt... Och sen är alla barn vakna till 22-23 på kvällen..
    Det är lite andra rutiner där då. Tycker ju att det är så skönt när man fått tösen i säng vid 20-tiden på kvällen. Då börjar vuxentiden då man hinner slappa och sitta och mysa med mannen...och lilltösen också nuförtiden då. Hon somnar tidigast vid 23-tiden så hon är uppe lika länge som oss.
  • TisseT­iger
    Äldre 9 Feb 22:02
    #13

    Hej hopps!
    Har varit på Teneriffa den senaste veckan. Lite väl blåsigt men vi har haft supermysigt.
    Men oh, vad skönt det var att få komma hem till sin egen säng. Det var den värsta säng jag någonsin försökt sova i!
    Kom hem till ett väldigt skitigt hem dock, har haft hantverkare här medans vi varit borta. Så man fick börja med att städa, inte precis vad man drömmer om. Men det var ju bättre än att ha dem här nu när vi är hemma :)


    Isak var så glad att vara hemma hos alla sina leksaker. Ja fick tvinga ut honom i det vackra vädret idag. Han tyckte att jag och Elsa kunde gå ut själva med hunden så kunde han stanna hemma och leka.

  • LindaM­a
    Äldre 2 Mar 09:17
    #14

    Hej på er alla!

    Hinner inte skriva så mycket på fl nuförtiden men är nog in och kikar varje dag.

    Längtar såå till våren och tills man slipper alla dessa kläder som man måste ha nu när man ska utanför dörren! Är liksom lite mer jobb när man har 2 små... Nåja, Elvira är faktiskt duktig på att klä på sej själv men lite hjälp behöver hon ju trots allt. Ho vill gärna göra själv men har inte så bra tålamod att hålla på om det krånglar. Undrar vem hon ärvt det av...

    Nästa helg är det dags för dop av lillasyster. Hon ska få namnen: Lovisa Anna Viktoria. Vi blir ett gäng på 50 personer på dopet men vi har dopkaffet på församlingshemmet bredvid kyrkan efteråt, så då behöver man i alla fall inte städa något extra här hemma.

    Har föresten ansökt om dagisplats till Elvira från hösten fast jag nog kommer att vara hemma ett bra tag till. Märker att hon behöver mer stimulans och jämnårigt sällskap. Tänkte att hon skulle gå ca.25 timmar i veckan så hon får komma ut och leka lite med andra barn. Blir nog lite trist för henne att vara bara hemma med mamma och lillasyster.

  • 3 barn i familj­en
    Äldre 25 Mar 21:14
    #15

    Är det bra med er alla???

  • LindaM­a
    Äldre 25 Mar 21:35
    #16

    3 barn i familjen skrev 2009-03-25 21:14:09 följande:


    Är det bra med er alla???
    Jodå, men man hinner ju inte skriva så ofta!
  • Little J
    Äldre 26 Mar 19:45
    #17

    Precis samma här, vi mår bra....mitt uppe i "jag kan själv", "jag vill inte", "jag vill ha" -perioden. Härligt

    Fullt upp annars med jobb och få vardagen hemma att rulla på, så man är ganska trött fram mot kvällen.
    Men vet ni vad....våren är sakta men säkert på väg! JIPPI
    Ha de gott.

  • TisseT­iger
    Äldre 27 Mar 20:42
    #18

    Hej hopp! Vi är också här :) inte så ofta längre, men ibland så.
    Jag har fått en jättemammig storebror här hemma sen jag slutat amma lillan. Han vill väl ta igen lite av sin förlorade tid. "MAMMA hjälpa MEJ! Inte Pappa hjälpa MIG," Så låter de så fort pappa kommer hem från jobbet. Han hinner knappt sätta foten innanför dörren innan Isak börjar gasta.

    Hmm, våren ja vart tog den vägen idag?!

    Har fullt upp över lag, har åter upp tagit ett av mina gamla intressen. Ridning! Det är jättekul, så nu är jag medryttare 2-3 ggr/v. Har inte riktigt tiden för en egen häst så det får duga så länge. Isak delar mammas intresse han är fullkommligt tokig i hästar. Så det lir väl en ponny framöver, som han kan rida och mamma kan köra tänkte jag.

    Nä fram för mer sol och värme Tack!!

    Ha det gott

  • 3 barn i familj­en
    Äldre 7 Apr 21:30
    #19

    Tisse, kul med ridning! Kul att Isak delar ditt intresse.
    Nu när våren kommat så blir det inte att man sitter så mycket framför datorn. Just nu "gör jag mannen sällskap" och sitter här i vardagsrummet när han tittar på fotboll. Den där bollen intresserar mej inte ett dugg, porto manchaster united, de springer som tokiga efter bollen, men det är bara så skönt att sitta ner lite när barnen lagt sej...
    Visst är det skönt med vår? Man får liksom ny energi. Idag har jag klippt fruktträd och vindruvsrankor och hallon, trots att jag inte riktigt kan... men, man får inprovisera lite.... Barnen har aprillov, de är ute dagarna i ända och leker med grannbarnen, idag hade jag 8 barn som lekte dunken och spelade bordtennis och lekte med playdoo på balkongen hela dagen...
    Annars jobbar jag på med engelskalektionerna på dagiset, plus hoppar in lite extra där när det behövs... Kul, barnen är så gulliga!
    Victor har kommit loss och börjar prata nu, alla ord har legat lagrade i hjärnan och nu bara komer det, svenska, bulgariska, engelska, allt på en gång.. Kul!

  • Yena2
    Äldre 20 Apr 20:46
    #20

    Hej alla!
    Jag har inte varit inne här på hela året tror jag. Vi har haft fullt upp med alla förkyldningar. Vi trodde att det äntligen skulle lätta nu för vi har varit "friska" hela familjen två helger i rad, men idag var det kört igen. Har hållt på såhär sedan i november...

    Linnéa är annars pigg och glad och älsar sitt dagis. Hon har inte någon ro i kroppen och vi får ständig höra att hon är den enda som inte sitter still under samlingen eller vid matbordet och den enda som inte håller i repet när de går på promenad osv. Blir så trött! Tror de inte vi försöker alla knep vi kan?
    Här hemma är vi glada att vi lyckats få henne att sova i sängen igen. Hon ville nämnligen helst sova i hörnet i sitt rum bakom leksakskistan. Både hårt och kallt tyckte vi.
    Hoppas det är ett steg vidare i trotsåldern bara. Annars tycker hon bäst om att lägga pussel. 40 bitar tröttnar hon på direkt, men sen blir det ju så svåra bilder och tunna bitar ju!
    Det känns iaf kul att ha hittat hit igen!

Svar på tråden BF i augusti 2006 - nu är vi mammor! *** DEL 8***