• Muneca

För dragigt?

Hej!
    Väntar mitt första barn i mars och sitter och tänker på en sak (fler egentligen ).

Det är så att vi bor i en nybyggd lägenhet högst upp i huset och har vant oss vid en relativt låg temperatur i hemmet. Ibland kan jag tom tycka det är för varmt och öppna balkongdörren vidöppen så det får luftas ut.

Alla som kommit hem till oss har klagat på hur kallt det är hos oss och att det drar, gömmer sig under filtar, ber om tofflor och vill stänga till alla fönster.

Jag kan verkligen inte känna att det är kallt (inte minst nu i slutet av graviditeten), utan tycker vi har lagom temperatur hemma.

Men, det jag då blir orolig för är att eftersom vi inte känner av detta själva, hur kan det då påverka lillknoddis i magen sedan när h*n kommer ut?
    Låt oss säga att jag lägger bebiesn i babygymmet på golvet i vardagsrummet? Det är ju oftast kallare på golvet rent generellt.
    Den lilla kan ju inte säga till som gästerna kan, vad gör man?

• Svar på tråden För dragigt?
  • Kinya

I alla tider har man haft dragit hemma. Så länge ni är medvetna om det så är det ingen fara.

• Hanna36

Om du har bebisen på golvet tex så bör du undvika att ha öppna fönster osv, då blir det gärna kallt på golvet.

• Isnogood

Båda mina barn ,dottern -95 o sonen -01, är uppväxta i GAMMLA torp...ventelation..? näe, det behövdes inte! vi hade "stormvind" vid listerna längs golven mot ytterväggarna...
    Båda kröp dom omkring på kalla golv, när dom väl började röra på sig var det ju omöjligt att få dom o stanna kvar på varma filten...
    O ingen av dom har någonsin visat något tecken på att dom farit illa av det, tvärt om!
    -Dom e nästan aldrig sjuka..!
    Dom e uppväxta i dragiga hus med katter, hundar o diverse dammråttor i hörnen...eller...ja...alltså...om det inte blåste MYCKET ute...då kröp dammråttorna fram ur sina gömmor....

• Muneca

Vad skönt! Tack för era svar, ska ta till mig dem på bästa sätt sedan när knodden väl är ute!

• KlasStures mamma

Den lille knodden kan visst det säga ifrån!!! Skriker den så är något fel. Plus att känner du på huden så känner man ju om den är kall. Men jag tror inte ni behöver oroa er. Ni lär er ju läsa av den lille ganska snabbt.

Svar på tråden För dragigt?