• Rubia

Down syndrom/ gratis blöjor från 3-4 år ålder?

När vi bytte hab så var det helt plötsligt inga problem att få gratis blöjor till Anton på 4 år. På den andra haben menade de att man var tvungen att ha inskrivet i habplanen att han skulle bli torr... I vår plan stod det "skapa medvetenhet om toalettsituationen" (det var ju inte vi som skrivit det, vi sa ju att vi jobbade med Antons toaletträning och hade som mål att han skulle bli torr förstås - det är väl allas mål med toalettträning) men det var tydligen inte samma sak. Men när vi bytte hab så undrade de bara om och iså fall hur vi toaletttränade och sen beställde ssk på hab blöjor som kom hemkörda till oss. Vi bor i Gbgs kommun och båda habarna ligger alltså i samma kommun, men det är skillnad natt som dag tycker jag.

För övrigt så har Anton börjat kissa på toaletten, vi har en nalle som går på toa först och torkas, och sen vi började med den så kissar Anton varje gång efteråt också...får hoppas att det är en trend som håller i sig.

Mamma till Axel -01, Anton -04 (DS), Astrid -06
  • Rubia

Men tyvärr känner jag inte till om det finns någon lag eller om det är upp till varje hab/bvc att besluta om...

• Rubia
    Septemberknodd skrev 2009-01-28 23:04:36 följande:
    vår habsköterska presenterade sig och sa i nästa andetag: "Och bara så att ni vet så är det jag som skriver recept på blöjor när Tea fyllt tre." så enkelt kan det vara på bästkusten
    Eller i Ale kommun kanske mer... Hab i Frölunda var som sagt MKT restriktiva, och SDN Askim är också ena snåla rackare.
Svar på tråden Down syndrom/ gratis blöjor från 3-4 år ålder?