• Äldre 29 Jan 10:08
    9443 visningar
    24 svar
    24
    9443

    Hatar sin egen födelsedag, någon mer?

    Som rubriken! Jag hatar verkligen att fira min egna födelsedag, vill inte ha en massa folk och massa paket. Jag vill inte bjuda på tårta och vill inte att folk köper paket.

    Men sen är det ju folk som inte förstår. Hur tydlig man än är så säger folk "när får vi komma?, när får vi komma på hembakad tårta?" osv.

    Jag tycker inte om att fira min egen födelsedag helt enkelt, ett grattis räcker gott och väl!

    Att andra sen vill fira sina födelsedagar gör mig inget, bara jag inte måste göra det. Sen att folk tar för givet att man ska komma när de fyller år är ju hemskt. Jag står gärna över vuxnas kalas då jag tycker det är löjligt att man begär att man ska köpa en massa grejer till kompisar, kompisars sambos osv. Så brukar hoppa över allt med vuxnas födelsedagar. Familj tycker jag ska firas, om de vill.

    Barn är ju självklara att man ska fira och det ordentligt. Paket, tårta, lekar och massa fokus på barnen.

    Så nu undrar jag om det är någon som håller med mig? Eller är jag en enstöring som inte vill fira min egna dag (idag)?

  • Svar på tråden Hatar sin egen födelsedag, någon mer?
  • Nollfe­mnolln­ioelva
    Äldre 29 Jan 10:14
    #1

    Håller med helt och hållet:) Bryr mig liksom inte alls när det gäller min egen födelsedag men de är kul att fira barnen.

  • Nollfe­mnolln­ioelva
    Äldre 29 Jan 10:15
    #2

    Grattis förrestenSkrattande

  • Äldre 29 Jan 10:16
    #3

    Ja precis! Men hur gör man för att folk ska fatta!?

  • Äldre 29 Jan 10:16
    #4

    haha tack!

  • Nollfe­mnolln­ioelva
    Äldre 29 Jan 10:24
    #5

    Jag fyller rätt nära min son(han fyller en och halv vecka före mig) så när folk frågar om de blir tårta när jag fyller så säger jag att "tyvärr, jag är helt slut efter sonens kalas så det orkar jag inte med":)haha Men det hindrar inte folk från att tjata, tyvärr.
    Eller så kan man säga att man tänker åka bort och sen stänga av telefon:)haha Gå under jorden liksom:)

  • Äldre 29 Jan 11:20
    #6

    Håller med fullständigt.
    Det är dags att fylla 31 år om två veckor, och i år SKA jag bestämma över min egen födelsedag. Jag hatar verkligen när hela släkten ska komma på tårta.
    Jag tycker faktiskt att jag är stor nog att få bestämma detta själv.

    Tyvärr har jag inget bra tips som får folk att hålla sig borta.

  • Äldre 29 Jan 12:50
    #7

    Nevelonia skrev 2009-01-29 10:24:10 följande:


    Jag fyller rätt nära min son(han fyller en och halv vecka före mig) så när folk frågar om de blir tårta när jag fyller så säger jag att "tyvärr, jag är helt slut efter sonens kalas så det orkar jag inte med":)haha Men det hindrar inte folk från att tjata, tyvärr.Eller så kan man säga att man tänker åka bort och sen stänga av telefon:)haha Gå under jorden liksom:)
    [/citat]

    Har testat de där med att gå under jorden och bara försvinna men funkar inte alltid. Förra året var jag magsjuk så då var de ingen som ville komma i närheten
    Yenka skrev 2009-01-29 11:20:10 följande:
    [citat]
    Håller med fullständigt.Det är dags att fylla 31 år om två veckor, och i år SKA jag bestämma över min egen födelsedag. Jag hatar verkligen när hela släkten ska komma på tårta.Jag tycker faktiskt att jag är stor nog att få bestämma detta själv.Tyvärr har jag inget bra tips som får folk att hålla sig borta.
    Precis man vill ju bestämma själv hur man vill ha det och sen att folk också accepterar det!!

    Min kusin kommer kanske hit idag, får se. Hon är väl okej men bara hon inte tar med paket så är jag nöjd.
  • Äldre 29 Jan 12:51
    #8

    oj vad kladdigt de blev :-P

  • moster­Yster
    Äldre 29 Jan 12:56
    #9

    Nu gillar ju jag att bli firad, men av maken och familj endast.

    Min ex-bästa vän som var tärna på vårt bröllop gjorde bort sig å det grövsta. Jag hade planerat allt så himla bra: vi gifte oss dagen före min födelsedag SÅ ATT INGEN SKULLE TÄNKA PÅ ATT JAG FYLLDE eftersom jag tycker att jag gott kan fortsätta att vara så här gammal i ca 10 år till

    Jag var vansinnigt nöjd med min "list", men blev överraskad strax efter 12-slaget på natten då min "bästis" (morr) drar in mig i salen där bandet spelade och gastade till alla att "NU SKA VI SJUNGA JA MÅ DU LEVA FÖR IDAG FYLLER BRUDEN ÅÅÅÅÅÅR!"

    Jag blev så arg och ledsen! Ingen respekt liksom, och på min egen bröllopsfest!

  • épouse
    Äldre 29 Jan 12:56
    #10

    Im joining TS club

Svar på tråden Hatar sin egen födelsedag, någon mer?