• montja

    När man vill igen, Ang kroppen?

    Som rubriken lyder :). Fick ma i dec och vill nu försöka bli gravid igen. Kanske inte passar i detta forum men å andra sidan tänkte jag att ni har ju samma erfarenheter och samma tankat själva och kanske har den erfarenhet jag inte har ang detta.

    Jag undrar iaf ang nid blödning. Hur länge varar den? är/kan den vara riklig?.
    Om det nu inte är en nid blödning jag har så undrar jag, ni som fått ma hur har er första mens varit efter.
    Det jag har nu varade riktigt 1,5 dag, alltså med "riktigt" blod. Nu typ dag 2 är det bara rosa/orange flytningar typ nästan inget alls.

    (anledningen att jag spånar är ju för att man vill utesluta den ena för det andra, vi hade nämnligen sex för ca 14 dagar sedan då äl borde skett)

    Tacksamm för svar!

    kram till er alla

  • Svar på tråden När man vill igen, Ang kroppen?
  • FruEriksson

    Jag blödde ca tre veckor efter mutt MA efter att legat på lasarett och framkallat missfall. Detta var i slutet av november. Den 30 dec fick jag mens..Den var riklig två dagar..mer än vad jag brukar ha och sen vanlig dos i 2 dagar så 4 daghar totalt. Min andra mens har jag nyligen haft. Så fort du haft din första mens efter missfallet så kan ni försöka bli med barn igen. Det sa min läkare! När du haft första mensen har ju kroppen kommit tillbaka till normalt.

    Lycka till!!!

Svar på tråden När man vill igen, Ang kroppen?