Inlägg från: MaryT |Visa alla inlägg
  • MaryT

Jobba natt

Jag jobbar natt nu under sommaren, det har jag gjort många somrar tidigare också. Jag tycker att nattjobb är perfekt när man har små barn.
    Fördelarna (som jag ser det):
    - Man jobbar lite "friare", man har inte en massa ögon på sig hela tiden som man har på dagtid.
    - Man jobbar ett längre pass och har OB-tillägg hela tiden, vilket gör att man inte behöver jobba så många pass som man skulle behöva på dagen för att komma upp i samma lön.
    - Man får mer tid med barnen, även om man måste sova på dagen.
    - Jag jobbar inom hemtjänsten. Då tycker jag att det är mysigt att åka runt till små yrvakna gamlingar på nätterna och sitta på sängkanter och hålla handen ....
    - Tiden går MYCKET fortare när jag jobbar natt än när jag jobbar dag.

Nackdelen är kanske att det kan vara svårt att sova på "beställning", t ex på dagen innan man ska gå på nattpasset. Annars kan jag inte komma på några nackdelar, faktiskt.

Vad är det för jobb du ska söka?

• MaryT

Hani A -
    När jag går på schema så går jag oftast två eller tre nätter på raken, sen ledig 2-7 nätter. Ungefär 12-13 nätter i månaden blir det. Då får jag ut ungefär 11-12 000 netto.

Mitt tips är att även söka nattpatrulljobb (hemtjänsten), då jobbar man alltid två och två (i allafall här). Jag har även jobbat på avdelning, och på vissa avdelningar jobbar man själv, andra avdelningar är man två på. Men även när jag jobbat själv så har jag gått över till andra avdelningen ett par timmar mitt på natten, man ser även där om det larmar på min avdelning så då kan man göra så, och så slipper man vara själv.

Svar på tråden Jobba natt