• verran76

    7000:- + apotekskostnaden CHOCK !!!????????

    var till läkaren i dag för att göra ett frys försök till första resulterade i en son och då har jag redan gjort 11 behandlingar var av två missfall resten utan resultat på graviditet
    jag är jätte glad att jag fått en son nu men eftersom jag hade 3 st frysta kvar så vill man ju försöka med ett syskon kom dit 9.15 och fick då reda på att det kostar 7000:-+alla preparat på 1000:- = 8000:- fick en chock trodde att de ägg man hade kvar var var bara att sätta in mot vanliga kostnad me n så var det inte jag hade ju redan fått en SON jag hade inte blivit informerad för fem öre till och med så sa min läkare att det var bara att komma och sätt i igen ingen prat om någon mer kostnad jag menar hade jag vetat så hade man inte blivit så chockd 8000 är 8000 mycke pengar vist jag betalar ju vad som helst för ett syskon men vi som inte kan få barn på egen hand varför dessa summor ? lycka till allihopa ge inte upp det kommer att funka för er också ville bara skriva av mig lite

    mvh verran

  • Svar på tråden 7000:- + apotekskostnaden CHOCK !!!????????
  • Fiaflopp

    Det var ändå lite billigt...många kliniker tar 10.000...

  • Java

    tycker också det var billigt! FET kostar alltid pengar, tror inte det finns någon klinik som tar vanlig sjuktaxa på det. Tänk på att frysta ägg skall tinas, och kostnaden för hantering etc.

    vad gäller apotekskostnaderna så tror jag vi är så många som kommer upp i högkostnadstaket, att 1000 kronor för mediciner också låter mkt billigt.

    Leden, men jag tycker du haft dunder tur, och också kommit billigt undan. Grattis till det Vi kan inte heller få barn på naturlig väg, och vår nota är mycket, mycket hög!

  • Anne69

    Visst kostar det att göra FET på de flesta ställen. Viktigast är naturligtvis att de informerar ordentligt om det så att man vet innan. Sen är ju högkostnadsskyddet för läkemedel helt otroligt bra!

Svar på tråden 7000:- + apotekskostnaden CHOCK !!!????????