• Mamali

    Blir man feminist för att man är ful eller blir man ful av att vara feminist?

    ...eftersom utseendet på feminister ofta ifrågasätts undrar jag vad det kommer ifrån?

  • Svar på tråden Blir man feminist för att man är ful eller blir man ful av att vara feminist?
  • FaRieTaLe

    Kanske är det så att med det snedvrängda ideal vårt samhälle har så är det oftast de som är "fula" enligt idealet som blir diskriminerade och reagerar. Man ska ju helst se ut på ett visst sätt för att platsa nu för tiden....bara en tanke.

  • KajsaSthlm

    När argumenten tryter är det lätt att kalla nån ful.

  • Palsternacka

    Man blir väl ful av att vara BITTER och AVUNDSJUK, och bittra och avundsjuka är ju alla vi feminister, det har jag hört på TV.

  • fenomena83

    fast jag känner massa feminister som e hur snygga som helst.

    fast jag känner också ett par tre feminister somi princip blivit feminister bara för att dom e så fula så dom aldrig fått nåra killar. obs detta är inga fördomar. jag känner människorna jag vet hur det ligger till.

    men som sagt när argumenten tryter är det lätt att kalla nån ful, ja.

  • ärtprinsessan

    Mja...hellre ful än dum...jag vet inte. Jag har inte sett någon ful feminist än...

  • Hera

    Jag tror att vissa män uppfattar det som om feministerna har "valt bort" männen, de känner sig helt enkelt ratade på något plan. Att samma män säger att feministerna är fula är nog bara en vanlig hederlig försvarsmekanism - "Om du inte vill ha mig, vill jag inte ha dig"... Och det uttrycker man genom att säga att någon ör ful.

  • Li78

    Betyder inte Feminist att man vill att BÅDA könen ska vara gämnställda??? Isåfall är båda jag och min sambo och många bekanta feminister och vi känner oss iallafall inte så fula

  • Kajsan

    Jo men det hajjar ni väl!
    Det är väl SJÄLVKLART att om man tycker att kvinnor och män ska ha samma rättigheter i samhället så är man ful!
    Det är ett dilemma för mig, jag tycker att jag är ganska snygg, så jag måste nog sluta vara feminist
    Eller så kanske man kan försöka göra sig ful, för att passa in i folks norm..?
    Nån som vet hur man gör sig ful?

Svar på tråden Blir man feminist för att man är ful eller blir man ful av att vara feminist?