• Missim­o84
    Äldre 5 Feb 15:55
    45502 visningar
    128 svar
    128
    45502

    Lön som Telefonförsäljare??

    Jag arbetar som "telefonförsäljare" och har en beräknad årsinkomst på 626 tsek.
    Jobbet kan vara mycket stimulerande och innebära mycket positiva möjligheter.
    för vissa passar det ju inte, men kan ändå säga att det verkligen är värt ett shoot.
    att inte tjäna pengar som telefonförsäljare är omöjligt, om man verkligen VILL tjäna pengar. (Såvida man inte blir blåst på sin lön då)
    Vad du får för lön är lite beroende på hur hög grundlön du får.
    En duktig säljare vill helst ha en hög provision, en mindre duktig säljare eller oerfaren säljare kanske hellre vill ha en grundlön och inte så hög provision.

    De högre lönerna får du om du har en hög provision, men många som jag känner inom branschen har en garantilön mellan ca: 20 000 -30 000 kr, en del har iofs högre, men de har fått jobba sig till det.

    Grattis till intervjun.
    Ställ gärna frågor til mig om du har några

  • Missim­o84
    Äldre 5 Feb 18:21
    #9
    Anonym skrev 2009-02-05 16:03:26 följande:
    Hej missimo84 och tack för svaret.Kan kanske ställa lite fler frågor imorn efter intervjun ? =)Har aldrig jobbat som telefonförsäljare men dom va mycket intresserade av mig och känner att d skulle kanske passa mig eftersom jag just älskar att babbla i tele.Eftersom jag aldrig gjort detta förut kanske en grundlön skulle passa mig bättre och låg provision och sen kanske jobba sig uppåt.Vad vet jagHoppas hoppas ialf att d e nåt att börja med eftersom jag har sökt jobb i ett halvår nu utan resultat

    Telemarketing branschen är en av de lättaste branscherna att få en fast anställning inom. Det är ganska sällan man hör om säljare som går på vikariat eller timmar


    Hoppas det går bra för dig.


    Personligen så skulle jag inte vilja byta bransch, då jag nog inte kommer kunna få/utbilda mig till ett arbete med bättre betalt, eller bättre förmåner.