• Pica

    Var är alla som väntar på småknyten som fått lite hjälp från Stork?

    Tycker det är lite väl tyst på regnbågssidan? Håller ni inte med?! Kul att kolla av lite hur det går för er andra, framförallt er som, precis som vi, väntar på en liten Storkbebis

    Själv är jag i v. 34 nu (tycker ni också att tiden rusat iväg?) och ska idag till familjerätten för att starta upp med de formella måsten som ingår... Hoppas att det kommer att gå snabbt och smidigt!

    Hur går det för er andra? Hur mår ni? Vad är ni mitt uppe i?

  • Svar på tråden Var är alla som väntar på småknyten som fått lite hjälp från Stork?
  • pusselbitar

    Vi väntar vårt andra storkbarn, går in i vecka 35 i morgon.

    Min fru mådde ganska dåligt i början, sen hade hon en bra period men sen började hon få en massa sammandragningar som hon nu är sjukskriven för.

    Tiden har gått ganska fort, mycket tror jag beror på att vi har fullt upp med en vild tvååring också.

  • Pica

    *ler*
    Ja, tvååringar brukar vara fantastiskt skickliga på att besitta förmågan att sysselsätta Hopppas det blir lite lugnare för din fru nu när hon (förhoppningsvis) får lite större möjlighet att vila.. Jag är också hemma sen några veckor, men det är med havandeskapspenning.

  • Miss Pride

    Jag väntar ingen stork bebis, men håller med om att det är Väldigt tyst här inne.. Hade varit roligt om folk ville dela med sig lite mer :). För vi är ju i olika skeden, men ska ju alla samma väg vandra. Skrattar, det lät ju lite bla bla..men ni fattar ;)

  • pusselbitar

    Idag var vi hos vår bm och det visade sig att vår bebi redan är fixerad. Men hon tyckte att min fru skulle hålla igen till vecka 38. Det tycker jag helst också så hinner jag avsluta min praktik.

  • Luni

    Vi väntar en stork bebis i mitten på april. Är i vecka 31+0 nu :)

  • Pica

    Pusselbitar: Låter som en bra plan att invänta praktiken, frågan är bara om h*n lyssnar på sånt? Häftigt att den lille parkerat sig i startposition och skönt förstås att veta att han/hon ligger på rätt håll. Vår lille verkar ha huvudet nedåt men är nog inte fixerad än.

    Luni: Grattis! April är en utmärkt månad att fylla år i, jag talar av egen erfarenhet

    Pusselbitar och Luni: Har ni startat upp med faderskapsutredning och eventuell närståendeadoption (om sådan är aktuell för er)? Vi har precis påbörjat denna märkliga process och det verkar fungera lite olika beroende på vart man bor... Konstigt över huvud taget att ha kontakt med familjerätten för utredning kring ett barn som vi skapat tillsammans och som jag bär på.. Men visst, vi visste spelreglerna..

  • mamapoas

    Vi har en Storkbebis på väg i början av maj.

    När kan man börja faderskaputredning? Kan man börja innan bebisen har kommit? Vore skönt att ha det på gång innan, men det verkar vara olika på olika ställen.

  • Pica

    mamapoas: Visst, själva "utredningen" kan göras klar (den är ju väldigt snabbt gjord...) men sen kan den inte formellt läggas ner förrän det finns en bebis med ett personnummer att knyta den till. Vi har träffat familjerätten så att allt är ifyllt och när lillen är född så ska papperna upp i nämnden för formell nedläggning. Ja, väldigt skönt med allt som kan vara överstökat, det är ju inte sånt man vill tänka på när man kan gosa liten

    hanna1988: I detta sammanhang är det en bebis där föräldern/föräldrarna fått hjälp på traven genom insemination på Storkklinik i Danmark

Svar på tråden Var är alla som väntar på småknyten som fått lite hjälp från Stork?