• Bebbe2006

Hur lägga in Exceltabell i Word?

Jag har skrivit en meritförteckning i Excel, men nu ska jag lägga in mitt CV elekroniskt, så då tänkte jag klistra in förteckningen i Word-dokumentet som jag skrivit brevet i, men det blir til en jätteful tabell när jag lägger in det i Word.

Jag vill inte att cellerna ska synas i Word, utan att texten bara ska lägga sig snyggt så som den är gjord i Excel. Går det, eller är det omöjligt att göra det i Word, som för övrigt är ett riktigt skitprogram?

• Svar på tråden Hur lägga in Exceltabell i Word?
  • Höströd

Jag visste förr, men nu vet jag inte ens hur jag gör en tabell i den nyaste formen av office :(

• Höströd

Sen vet jag inte om det är möjligt utan att nätet följer med

• Butterscotch

Menar du att det är stödlinjerna som syns? Om ja så tar du bort dem genom att välja Visa och sen Dölj stödlinjer.

• Bebbe2006

Det går verkligen inte att ta bort stödlinjerna. De ligger kvar hur jag än bär mig åt. Det kanske inte är mljligt att klistra in en Exceltabell i Word.

• Butterscotch

Såhär brukar jag göra:

Ställ dig där du vill lägga in exceltabellen i Word-dokumentet. Välj "Infoga" / "Tabeller" / "Excel-kalkylblad". Då läggs det in ett sådant i word, och där kan du klistra in den excelinformation du har i ditt andra exceldokument. Så länge du befinner dig i excelbladet i word så är det excelmenyn som visas ovanför, och där kan du då sen även gå in och välja bort stödlinjerna.

Vet inte om det blev tydligt nog, men testa vetja. Jag kör Vista, men det borde vara samma funktioner som i andra program.

Svar på tråden Hur lägga in Exceltabell i Word?