• Anonym (padda!)

    Snygg kompis som alltid ror hem killarna!

    Så här är det. Jag har ett barn som är ett år, med en kille jag vart tillsammans med i ca sju år. Vi har haft de dåligt de sista åren och beslutade för fyra månader sen att nu får de va nog, vi går varsit håll. Vi är båda nöjda med beslutet.
    Sen dess har jag träffat några killar i olika sammanhang som ja faktiskt känns en connection med, de har kännts pirrigt å trevligt. Vet inte om de bara e att ja behöver en re bounder, eller om de e på riktigt. Min bror är 2 år äldre än mig och vi hänger mkt ihop, å två av hans kompisar är intressanta. Den ena har ja uteslutit för han har börjat blivit dryg, varpå den andra blir bara mer å mer intressant. Han är helt fantastisk med min son, tragiskt att säga men de känns lugnare när han är med min son är när sonen är med sin pappa! Hans pappa har aldrig hållt ett barn innan sonen kom, och kille, vi kallar honom kalle, har massa syskon och tagit massa ansvar, så de kanske inte är så konstigt.
    hur som helst. jag har en rå-snygg kompis. hon är lång, smal, snygg å jävligt cool. ja e kort, mullig, rätt cool (om man får säga det, hahah) å normal-söt. Självklart faller alla killar för henne, jämt när vi är ute på krogen flockas killarna runt henne och hon spelar svårt men njuter som fan av all uppmärksamhet. hon är aldrig intresserad av nån för hon e kräsen, men hon låter dom gärna tro att hon är det. och när ja presenterar henne för mina killkompisar, eller nån kille ja e sugen på, så självklart faller dom pladask för henne och hon låter dom tro att hon e sugen fast hon inte kunde bry sig mindre egentligen.
    det här känns skitjobbigt tycker jag. ja va 15 när ja blev ihop med min sons pappa (7 år sen) och har därför aldrig vart ute å raggat eller så. känner mig helt lost. "kalle" är helt fantastisk, vi träffas var å varannan dag, men oftast e min kompis med oxå, vi smsar ofta och när han busar med min son kan ja inte annat än smälta.

    ja vet egentligen inte vart ja vill komma med det här, men är de ja som e dum i huvet? ska ja kanske bara acceptera att ja e den fula ankungen som alla bara blir kompis med eller kan ja spela på min empati? haha. min kompis är en underbar vän å ja älskar henne, men hon e ibland en riktig jävla bitch rent ut sagt, de e på hennes villkor jämt. alla i våran stad, som är en rätt stor stad, vet vem hon e, hon syns i många sammanhang, och hon har såklart bra självförtroende eftersom hon får mkt komplinganer. men vi är bästa vänner och ingen av oss har egentligen så många andra kompisar, inga som e riktigt nära iaf utan vi hänger ihop typ jämt. ja känner inte att ja kan säga till henne hur ja känner för hon skulle ta de som ännu mer ego boost och tycka att ja e töntig.

    men hur vet ja om "kalle" e intresserad av mig, eller om han faktiskt e sugen på henne? vi har ju skitkul ihop, men när hon e med känns de som dom har roligare...

    fan va babbligt de här blev å säkert ingen som kommer orka läsa haha. vi får väl se hur de blir :)

    kram från paddan! :)

  • Svar på tråden Snygg kompis som alltid ror hem killarna!
  • Anonym (*)

    Jag orkade läsa, haha:P

    Förstår att det måste kännas jobbigt, framförallt när din tjejkompis inte helt avstår från att verka intresserad av killar du själv ju är inne på, dålig stil av henne!

    Jag själv är en ganska söt/vacker tjej, har väll fin kropp, är oftast glad och har fått höra att jag har fin utstrålning och så. Är väll en sån tjej som lite kan välja och vraka och vara kräsen, behöver inte heller direkt vara orolig att någon i min närhet ska sno min kille. Killar tror inte att de har en chans hos mig och jag får ofta reda på när vi setts ett tag att killarna blev jätteförvånade över att jag var intresserad... Har med tiden förstått att jag kanske är vackrare än jag ansett mig själv vara, har aldrig haft speciellt bra självkänsla. Men har fått höra flera ggr att jag är den perfekta tjejen, som har allt.

    Men tro fasiken att det är mina vänner som har de underbaraste pojkvännerna som är totalt tokkära i dem och som behandlar dem som sina prinsessor. Jag själv är SINGEL. Om jag fick välja skulle jag direkt välja det de har med sina killar istället för singellivet (som inte är min grej alls...). Jag verkar aldrig ritkigt kunna ta mig ur singelträsket, men jag är ung än så jag hoppas :)

    Det jag vill säga är att oavsett ens utsida så är det insidan och ens utstrålning som avgör om någon stannar hos en. Är killen smart tar han inte den snyggast tjejen bara för att hon är så jävla snygg. Han tar den tjejen han är attraherad av och som han känner att han kan bygga något varaktigt med, den vars personlighet han blir kär i helt enkelt.

    Dvs oavsett hur snygg hon än är kommer hon aldrig kunna få den smarta killen du en dag skapar ett liv tillsammans med. Han kommer endast ha ögon för dig, oavsett om det finns rent estetiskt vackrare tjejer än dig ute i världen. Dessutom är säkert du den mest attraktiva kvinnan i världen för honom!!

  • AnneSophie

    Hur du kan veta?

    Du får börja med att inte ha med din kompis överallt. Du och kalle måste ju träffas ensamma såklart, hur ska du/ni annars se om det finns gnistor?
    Det är bra med kompisar TS, men hon är en för mycket om du funderar på att dejta.


    « People will judge you on what you can build, not what you destroy. »
  • Anonym

    Hej, känner väl igen det där...
    MEN då kan jag säga nu att jag har ett facit på det där i alla fall hur det var i mitt liv (då jag nu är 35+).
    Flera killar som vi var med då/hängde med ute har på senare år kommit fram till mig (vid olika tillfällen och utan att jag tagit upp det) och sagt spontant att de var lika kära i oss båda och hade ibland svårt att "välja"?!? Jag fattade ingenting!
    Trodde de inte ens så mig på det sättet alls...en blev dessutom ihop med min kompis i flera år.
    Nu efteråt är jag rätt sne på att jag inte förstod det DÅ!
    Hade ju gjort rätt stor skillnad, snälla du gör inte samma misstag som jag.
    Kram

  • Anonym (padda!)

    Anonym (*) :
    Haha, tack för ditt svar. Jättebra skrivet! :) Du låter ungefär som min kompis, hon är oxå ständigt singel men skitsnygg. så fort de verkar bli nåt är de nåt som skiter sig. jättesynd tycker ja, för även att man e snygg förtjänar man ju en kille! ;)

    Annesophie:
    Jo jag vet, men vi gör liksom allt ihop å ja känner mig dum om ja inte bjuder me henne på grejer. Men vi va å käkade lunch själva häromdagen, ja å kalle. de va jättetrevligt men ja kan liksom inte läsa av sånna där signaler om de kan va nåt mer än kompis.. ska ev på bio imårrn så vi får väl se haha. men ja e skiträdd för att ja ska tro att de e nåt, göra ett drag och de visar sig att de inte alls va så han trodde, och så är våran vänskap, som är fantastisk i sig, förstörd.. de e inge kul att ha fjärilar i magen haha, bara jobbigt å behöva hålla på med sånt här haha

  • Anonym (padda!)

    hmm, vad praktisk med ett facit!! :) haha, ja jag kanske får ta å försöka göra en chansning.. :) å så intalar ja mig att om ja hade vägt tio kg mindre så skulle de va lättare! haha :)
    men de som känns så skönt med honom är att han tycker att ja ska skita i att bry mig om vad ja äter. vi tränar ihop några dar i veckan. han e 2 m lång å väger typ 100 kg, typ bara muskler. han är som en stor nallebjörn som man skulle kunna gosa in sig i utan att känna sig obekväm å tjock! :)


    Anonym skrev 2009-02-09 00:54:15 följande:
    Hej, känner väl igen det där...MEN då kan jag säga nu att jag har ett facit på det där i alla fall hur det var i mitt liv (då jag nu är 35+).Flera killar som vi var med då/hängde med ute har på senare år kommit fram till mig (vid olika tillfällen och utan att jag tagit upp det) och sagt spontant att de var lika kära i oss båda och hade ibland svårt att "välja"?!? Jag fattade ingenting!Trodde de inte ens så mig på det sättet alls...en blev dessutom ihop med min kompis i flera år.Nu efteråt är jag rätt sne på att jag inte förstod det DÅ!Hade ju gjort rätt stor skillnad, snälla du gör inte samma misstag som jag.Kram
  • AnneSophie
    Anonym (padda!) skrev 2009-02-09 00:54:35 följande:
    Annesophie:
    Jo jag vet, men vi gör liksom allt ihop å ja känner mig dum om ja inte bjuder me henne på grejer. Men vi va å käkade lunch själva häromdagen, ja å kalle. de va jättetrevligt men ja kan liksom inte läsa av sånna där signaler om de kan va nåt mer än kompis.. ska ev på bio imårrn så vi får väl se haha. men ja e skiträdd för att ja ska tro att de e nåt, göra ett drag och de visar sig att de inte alls va så han trodde, och så är våran vänskap, som är fantastisk i sig, förstörd.. de e inge kul att ha fjärilar i magen haha, bara jobbigt å behöva hålla på med sånt här haha
    Men man är inte tre i en relation. Som sagt, det finns en tid för allt och en dejt är inte en tid då man har med kompisar. Dessutom så känns det lite som att du borde frigöra dig från din kompis skugga...om du förstår vad jag menar. Låt inte henne ta över, var stolt, räta på dig, le och ta för dig.

    Allt du kan göra är att vara dig själv, varken mer eller mindre. För det är den du är. Om det inte är vad killen vill ja, tja...då lär du veta det snart. Men jag tror att han är intresserad. Dock så får du ju faktiskt se till att bli av med "förklädet" om du vill få reda på det. Lycka till imorgon.
    « People will judge you on what you can build, not what you destroy. »
  • Anonym (*)

    Anonym (padda!) skrev 2009-02-09 00:54:35 följande:
    [citat]
    Anonym (*) : Haha, tack för ditt svar. Jättebra skrivet! :) Du låter ungefär som min kompis, hon är oxå ständigt singel men skitsnygg. så fort de verkar bli nåt är de nåt som skiter sig. jättesynd tycker ja, för även att man e snygg förtjänar man ju en kille! ;)

    Haha, ja precis så har jag också det. Så fort det verkar bli nått så är det nått som gör att det skiter sig. Har endast haft ett lite kortare förhållande.

    En kille valde t.o.m att sluta träffa mig för att han var bensäker på att jag om några år i vilket fall skulle lämna honom(!) Pga tidigare jobbiga erfarenheter i hans liv vågade han verkligen inte chansa och kanske åka på samma nit igen. Jag ville verkligen ha honom och tyckte SÅ mkt om honom, men han vågade inte. Vi har varit vänner sedan dess och har nu mycket senare fått höra (långt efter vi dejtade) att han ansåg mig vara den mest underbara, gulligaste, härligaste och snyggaste tjej han någonsin haft i sitt liv. Han ansåg att jag var den perfekta flickvännen med minatankar kirng livet osv. Värsta pådraget med komplimanger ;) men han vågade alltså inte pga att han tyckte allt var lite för bra för att vara sant... men nu har han förstått att det var sant.

    Det känns väldigt frustrerande att killar håller på såhär! Även mitt ex kände sig otällräklig för mig och att han inte var tilräkligt bra för mig, det gjorde så ont. Tyvärr lade det grundstenarna till att vi senare bröt upp.

    Fasen alltså, vi har ju typ samma problem, fast åt lite olika håll typ, haha :P Men jag har dokc ingen att gå på bio med imorrn tyvärr, det har ju du!:D

  • Anonym (padda!)

    Du har så rätt!!! ja ska dumpa förklädet å se vad som händer!!!! :)


    AnneSophie skrev 2009-02-09 01:09:32 följande:
    Men man är inte tre i en relation. Som sagt, det finns en tid för allt och en dejt är inte en tid då man har med kompisar. Dessutom så känns det lite som att du borde frigöra dig från din kompis skugga...om du förstår vad jag menar. Låt inte henne ta över, var stolt, räta på dig, le och ta för dig.Allt du kan göra är att vara dig själv, varken mer eller mindre. För det är den du är. Om det inte är vad killen vill ja, tja...då lär du veta det snart. Men jag tror att han är intresserad. Dock så får du ju faktiskt se till att bli av med "förklädet" om du vill få reda på det. Lycka till imorgon.
    [/citat]

    Hmm, de lät ju inge vidare de där!!! hahah, men du kan säkert bara gå till bion och hitta en grym dejt där direkt! ;)))

    Anonym (*) skrev 2009-02-09 01:14:48 följande:
    Haha, ja precis så har jag också det. Så fort det verkar bli nått så är det nått som gör att det skiter sig. Har endast haft ett lite kortare förhållande. En kille valde t.o.m att sluta träffa mig för att han var bensäker på att jag om några år i vilket fall skulle lämna honom(!) Pga tidigare jobbiga erfarenheter i hans liv vågade han verkligen inte chansa och kanske åka på samma nit igen. Jag ville verkligen ha honom och tyckte SÅ mkt om honom, men han vågade inte. Vi har varit vänner sedan dess och har nu mycket senare fått höra (långt efter vi dejtade) att han ansåg mig vara den mest underbara, gulligaste, härligaste och snyggaste tjej han någonsin haft i sitt liv. Han ansåg att jag var den perfekta flickvännen med minatankar kirng livet osv. Värsta pådraget med komplimanger ;) men han vågade alltså inte pga att han tyckte allt var lite för bra för att vara sant... men nu har han förstått att det var sant. Det känns väldigt frustrerande att killar håller på såhär! Även mitt ex kände sig otällräklig för mig och att han inte var tilräkligt bra för mig, det gjorde så ont. Tyvärr lade det grundstenarna till att vi senare bröt upp.Fasen alltså, vi har ju typ samma problem, fast åt lite olika håll typ, haha :P Men jag har dokc ingen att gå på bio med imorrn tyvärr, det har ju du!:D
  • Anonym

    jobbigt med brudar som endast lever för att smeka sina egna egon. förr eller senare kommer hon bli gammal och inte lika intressant, då kommer hon förmodligen hamna i någon deprission. tro mig, hon skadar bara sig själv.

  • Anonym (padda!)

    jo, de e ju ingen höjdare.. hon fyller ändå 27 i år så ja tycker att hon borde ha blivit tillräckligt gammal för att växa ifrån det. :P


    Anonym skrev 2009-02-09 10:59:49 följande:
    jobbigt med brudar som endast lever för att smeka sina egna egon. förr eller senare kommer hon bli gammal och inte lika intressant, då kommer hon förmodligen hamna i någon deprission. tro mig, hon skadar bara sig själv.
  • Anonym (padda!)

    de blev bio häromdagen, men vi gick alla tre. ja berättade dock för kompisen innan att ja faktiskt e intresserad av honom, å frågade om de va cool me henne eller om hon hade nåt i kikaren. hon sa att hon absolut inte är intresserad.
    anledningen till att vi hänger alla tre är för vi är ju ändå kompisar alla tre, å ja skulle inte kunna tänka mig hitta på nåt utan att fråga om hon ska med, de känns inte shysst.
    självklart va hon skitgullig å flörtig mot honom ändå, och skulle ja säga nåt om det kan ja garantera att hennes svar skulle bli typ "fast ja e ju så mot alla, de e sån ja e". å så skulle hon tycka ja e löjlig.
    hmf. börjar lessna, så de blir nog till att gräva ner dom förbaskade fjärilarna som bosatt sig i min mage! :P

  • Anonym

    Men om din kompis inte är intresserad av honom så tycker jag att hon borde säga nej och låta er göra saker själva. Efter som hon nu vet detta att du är intresserad av honom så tycker jag att det är så en kompis borde göra. Helt enkelt låta er avra i fred och få utforska era känslor.
    En riktig kompis hade ju iallafall gjort så att avstått från att följa med trots att man bjudit med henne.

  • AnneSophie
    Anonym (padda!) skrev 2009-02-13 09:33:34 följande:
    de blev bio häromdagen, men vi gick alla tre. ja berättade dock för kompisen innan att ja faktiskt e intresserad av honom, å frågade om de va cool me henne eller om hon hade nåt i kikaren. hon sa att hon absolut inte är intresserad. anledningen till att vi hänger alla tre är för vi är ju ändå kompisar alla tre, å ja skulle inte kunna tänka mig hitta på nåt utan att fråga om hon ska med, de känns inte shysst. självklart va hon skitgullig å flörtig mot honom ändå, och skulle ja säga nåt om det kan ja garantera att hennes svar skulle bli typ "fast ja e ju så mot alla, de e sån ja e". å så skulle hon tycka ja e löjlig. hmf. börjar lessna, så de blir nog till att gräva ner dom förbaskade fjärilarna som bosatt sig i min mage! :P
    Men TS, frigör dig för katten! Du lever ju i hennes skugga. Varför gör du så mot dig själv?
    Som vuxen har man olika relationer, men man får göra klart var gränserna går. Går man på dejt så går man inte tre.

    Och ska jag vara helt ärlig så verkar hon inte vara en bra kompis, om hon hade velat ditt bästa så hade hon antingen sagt att hon inte följde med eller hållt sig lite för sig själv.

    Men du måste fatta ett beslut nu TS. Eller ska du leva med din kompis istället?
    moderatorsvart
  • Seven Costanza

    Äh, gör någonting utan henne nu, hon förstår väl det om du sagt att du är intresserad. En 27-åring fattar ju att man inte tar med kompisen på dejt, för det är ju det du vill att det ska vara. Hon behöver inte vara med hela hela tiden, och om hon är med kommer han ju aldrig fatta vad du känner, för man brukar inte ta med sig en kompis när man vill flirta. Bara säg att imorgon ska jag och Kalle göra ---, det ska bli kul.

    Jag tror visst att han kan vara intresserad, men jag vet hur svårt det är att vara kär i en kompis. Jag fick göra hela jobbet själv för att få killen jag nu är tillsammans med och det var supernervöst. Det hade ju inte direkt varit lättare om man känt att man haft konkurrens från en tjejkompis fastän hon inte alls är intresserad, så låt bli att ta med henne.

  • Anonym (Sandra)

    Anonym (*) skrev 2009-02-09 00:45:23 följande:


    Jag orkade läsa, haha:P Förstår att det måste kännas jobbigt, framförallt när din tjejkompis inte helt avstår från att verka intresserad av killar du själv ju är inne på, dålig stil av henne! Jag själv är en ganska söt/vacker tjej, har väll fin kropp, är oftast glad och har fått höra att jag har fin utstrålning och så. Är väll en sån tjej som lite kan välja och vraka och vara kräsen, behöver inte heller direkt vara orolig att någon i min närhet ska sno min kille. Killar tror inte att de har en chans hos mig och jag får ofta reda på när vi setts ett tag att killarna blev jätteförvånade över att jag var intresserad... Har med tiden förstått att jag kanske är vackrare än jag ansett mig själv vara, har aldrig haft speciellt bra självkänsla. Men har fått höra flera ggr att jag är den perfekta tjejen, som har allt. Men tro fasiken att det är mina vänner som har de underbaraste pojkvännerna som är totalt tokkära i dem och som behandlar dem som sina prinsessor. Jag själv är SINGEL. Om jag fick välja skulle jag direkt välja det de har med sina killar istället för singellivet (som inte är min grej alls...). Jag verkar aldrig ritkigt kunna ta mig ur singelträsket, men jag är ung än så jag hoppas :) Det jag vill säga är att oavsett ens utsida så är det insidan och ens utstrålning som avgör om någon stannar hos en. Är killen smart tar han inte den snyggast tjejen bara för att hon är så jävla snygg. Han tar den tjejen han är attraherad av och som han känner att han kan bygga något varaktigt med, den vars personlighet han blir kär i helt enkelt. Dvs oavsett hur snygg hon än är kommer hon aldrig kunna få den smarta killen du en dag skapar ett liv tillsammans med. Han kommer endast ha ögon för dig, oavsett om det finns rent estetiskt vackrare tjejer än dig ute i världen. Dessutom är säkert du den mest attraktiva kvinnan i världen för honom!!
    Jag känner igen mig precis i det du skriver! Att killar inte vågar satsa då de tror att de inte har någon chans. Ja, idag har de ju inte de heller eftersom jag har hittat min drömman och har barn med denna. Men det är fortfarande lika roligt med all uppmärksamhet när man går ut och alla kommentarer
  • Anonym (padda!)

    Ni har så rätt. men ja e rätt kass på att ta för mig å credda mig själv. ja kan va rätt cool å trygg i vanliga situationer, men så fort de handlar om att nån annan i närheten faktiskt är coolare eller snyggar osv, då blir ja som en feg jävla barnunge!

    vi va på bio ikväll igen, alla tre, en skräckfilmspreimär. men efter en halvtimme gick vi för de va massa dryga skitungar som förstörde allt, vi va nr 30 i skaran av dom som gick. skittrist. innan filmen började hade min kompis å "kalle" bestämt att dom ska börja träna ihop, min kompis förslag, hon behöver nån som drar med henne, kommer å ringer på å säger att nu går vi, enligt henne själv. tack för den! ja har försökt få med henne att träna, å nu lagom till att ja ska göra en operation på fredag som gör att ja inte får träna på ett par månader, då behöver hon nån att träna med. nu när ja läser allt som både ni å jag har skrivit så tycker ju inte ja heller att hon låter som en vidare bra polare... men de e fan inte lätt att göra nåt åt, för vi har fantastiskt kul för det mesta, men ibland måste ja anpassa mig lite väl mycket. men återigen, ja e kass på att ta för mig, och kass på att säga saker som kan såra, så därför kommer ja antagligen fortsätta va en feg skit å fortsätta med skuggan.. om de inte sker nåt drastiskt!

  • Anonym (Nina)

    Jag är ungefär som din kompis, TS. Tror jag. Jag är väldigt flörtig av mig, blir ofta flörtad med tillbaka. MEN det är ett SPEL och inget allvarligt. OM jag är seriöst intresserad så beter jag mig inte så. Jag har stort behov av uppmärksamhet helt enkelt och det är inte alltid jag hajar att det kan ställa till problem för andra. Och killarna som flörtar med mig gör det inte för att de vill ha nåt seriöst. Jag är en lekkamrat helt enkelt. Killar brukar inte välja såna tjejer för seriösa förhållanden, utan de mer trygga, lugna och stabila. Lita på din magkänsla!

    Det handlar inte alltid om att vara supersnygg heller, utan det är utstrålning och självkänsla som är attraktivt. Jag är inte direkt trådsmal och rätt kort...men jag är tydligen populär ändå.

  • Anonym (Ror)

    Ror alltid era snygga tjejkompisar hem killar!!
    stör det er ibland 

Svar på tråden Snygg kompis som alltid ror hem killarna!