Inlägg från: Heleneced |Visa alla inlägg
  • Heleneced

Han går! 8 månader, jag är stolt OCH orolig!

Får man skryta här?
    Sen han var 7,5 månad har vi här hemma sett honom stappla iväg några steg men nu i helgen har han gått både lite hit och dit (ibland flera meter) så att flera både i familjen och utanför fått se. Vi har lyckats filma det men jag måste filma bättre. Man hinner liksom inte...

Jag är jättestolt såklart (han kryper inte och vände sig jättesent så han är inte tidig på allt) men nu hör man så mycket om att de får problem med fötterna och att det är viktigt att krypa. Dock är han påväg att lära sig krypa nu har jag sett.

Tredje barnet och man blir fortfarande löjligt stolt för deras framsteg.
    Någon annan tidig här? Har en liten teori, Eriks pappa var 9 månader när han gick och gammelfarfar var 8 månader (det har gått skrönor om den här gubben och jag har väl inte riktigt trott att han gick så tidigt *haha*) och själv gick jag ganska tidigt med. Borde väl kunna hänga ihop?

Sen är ju inte hans huvud redo för att gå. Han slår sig precis hela tiden. Det är inte bara kul...

• Svar på tråden Han går! 8 månader, jag är stolt OCH orolig!
  • Heleneced

Mary Poppins skrev 2009-02-09 07:20:29 följande:

Vet precis hur det är! Duktig kille som går redan!Våran första son gick också vid drygt åtta månader och det är inte bara kul. Han hade noll koll och ramlade precis hela tiden. Huvudet såg ut som om han hade nån knölsjuka ;)
    Haha, ja, jag vet inte ens om jag vågar åka till BVC med honom. Han har blåmärken som jag inte ens vet när de kom dit. Man kan inte lämna honom en sekund!
  • Heleneced

När man läser runt så inser man att det faktiskt är ganska många som går jättetidigt. Jag undrar verkligen vad dessa barn har som gör att de kan det.

* Är de lite knäppare än andra som inte förstår sitt eget bästa ?
    * Har de en kropp som är precis utformad för att kunna gå?

Nån som hört någon teori?

• Heleneced

C060908 skrev 2009-02-09 14:24:10 följande:

Både jag och min dotter gick vid 8 månader
    Ja, det känns som om det ofta är lite "ärftligt".

Jag funderar på tyghjälp helt ärligt, jag hinner verkligen inte ta honom hela tiden...
  • Heleneced

lisadragon skrev 2009-02-10 22:14:48 följande:

Tyghjälm är kanon!!!!Fick låna en nu när sonen började sätta sig själv, användes hela tiden första veckan men nu mindre å mindre, nu har han kommt på att han kan krypa och igår har han börjat försöka dra sig uppför möbler :S... Så visst kommer hjälmen bli använd igen!! Han är tidig din son! Min sambo gick vid 8-9 månader, han är hjulbent *hahahaha*.. Jag gick vid 9 månader jag har raka ben..
    Hjääälp, hjulbent!? (Han är hjulbent nu, är inte all bebisar det?) Jag försöker få ner honom på mage men han vägrar ju *haha*
Svar på tråden Han går! 8 månader, jag är stolt OCH orolig!