Inlägg från: en glad |Visa alla inlägg
  • en glad

Lättare adoptera syskon?

På min tid, låter nästan som på stenhåldern =)kommer jag ihåg att de sa att barnet räknades som exempelvis 4 år fram till den dagen då de fyllde 5 år.
    Ja det stämmer, så är det fortfarande. Tycker man att barnet är för gammalt då så så ska man skriva 0 - ej fyllt 4 år i sitt medgivande.
    Fast numera är ju medgivandebesluten i normalfallet ålderslösa så man behöver inte fundera på "medgivandeålder" längre ....
  • en glad
    Chimamanda skrev 2011-02-05 17:18:20 följande:
    Grattis till starten!

Vi är i slutfasen av vår medgivandeutredning och vår utredare föreslog att vi skulle få medgivande för syskonpar. Just nu funderar vi mycket på vad det betyder att ta emot två barn jämfört med ett och hur det skulle kunna bli i vår familj. Vi har egentligen inte bestämt vad vi vill. Och så är vi osäkra på om det egentligen kommer syskonpar från det land som vi nu tänker oss.

Det är mycket att fundera över, och desto mer värdefullt med sådana här trådar där man kan läsa mer om vad det faktiskt innebär.
    om man inte själv "brinner" för att ta emot syskon tror jag man noga skall tänka sig för .... risken är nog tyvärr större att "allt kraschar" om man inte från början har mobiliserat rätt energi!
Svar på tråden Lättare adoptera syskon?