• Zori
    Äldre 10 Feb 14:08
    4392 visningar
    35 svar
    35
    4392

    Jobbig tystnad-fler?

    Hej alla fl besökare.
    Just nu tycker jag att det är tok-jobbigt att gå i väntans tider.Vi är i vaccumets tid.Inget nytt händer, inga besked hur det rullar i landet, inga glad nyheter om andras hem-komster. Ja allmänt tyst.
    Man tror att det aldrig kommer bli "på riktigt".
    Jag brukar vara possitiv men nu svajar det riktigt i huvudet.
    Finns det fler som väntar, som är i samma sist? vad gör ni för att peppa upp er?

  • Svar på tråden Jobbig tystnad-fler?
  • Namast­e72
    Äldre 10 Feb 14:26
    #1

    Hej, jag tror det är februari Känner mig helt sänkt på alla plan, målar upp de värsta scenariorna, typ att vår utredning är så illa skriven att den inte går att skicka, att någon av oss blir arbetslös, sjuk, att köerna kommer öka med minst fem år till... ja du ser...usch och fy för väntan.

    Sänder iaf över en uppmuntringskram >-Glad-< och håller tummarna att det rör på sig snart!


    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Äldre 10 Feb 16:29
    #2

    Ja, vad gör man?
    Jag donar här hemma för att ALLTID ha något att göra. Jag målar om alla trämöbler vi har typ och pysslar på i Litens rum. Jag försöker skriva dagbok så utförligt det bara går och så skriver jag i en bok som är tillägnad Liten. Boken innehåller våra tankar och funderingar, allt från namn till färgen på tapeten i rummet.

    Sen försöker jag se fram emot sommaren då tiden springer iväg snabbare och man kan var ute och bada. Vi planerar semestrar mm också för att få tiden att gå.

    Vi skriver också upp alla tips och ideer som kan vara användbara när vi väl ska åka och jag har börjat på packlistor av olika slag. Jag har apotekslistor, klädlistor, förtäringslistor, barnsaker, handbagage mm. Kan tänka mig att detta kommer behövas den dag Bfa ringer, då blir det väl totalt stopp i hjärnan.
    Skriver även listor som måste fixas här hemma under tiden vi är borta, djurmat, veterinärer mm.

    Ibland kommer svackorna och då mår man rent ut sagt SKIT, men jag har lärt mig att inse att det vänder efter en tid.

    Just nu har vi iaf turen att få följa en resa till "vårt land" då ett bb har kommit till vänner. Då går iaf nästan 2 månader till.

    Det kanske är jag som är tokig, men detta hjälper

  • Zori
    Äldre 10 Feb 20:26
    #3

    tack för era rader, skönt att
    skriva av sig lite ibland!

  • chiara­08
    Äldre 10 Feb 22:45
    #4

    Vännen, tänker på er! Jag förstår precis hur du känner dig. I det träsket har man varit i många år innan det vände för oss. Men försök fokusera på jobbet eller något kul efter jobbet. Men jag vet- jag kunde inte fokusera på något annat än vår bulgarienbebis sista året, förstår precis vad du går igenom. Det bästa är att det kommer i vågor, man deppar ihop ett tag, sen får man kraft nånstans ifrån och pallar med någon månad tills man blir så besviken på att inget händer igen. Men försök tänk positivt, det kom två BBen på en gång sist! Jag håller tummarna att det händer igen. En stor styrke kram till er!

  • Äldre 11 Feb 08:29
    #5

    Här är en till som tycker det är skitjobbigt att vänta och vänta...
    Det går upp och ner och är lättare på våren och sommaren. Nu är väl den värsta tiden när allt är mörkt, kallt och tråkigt. Vissa dagar är jag så pessimistisk så jag nästan skäms över mig själv.
    Men jag har börjat träna ganska mycket för att ha något annat att tänka på och det är super! Får igång endorfinerna och man blir piggare och känner sig riktigt härlig! Så tjejer, börja träna och fördriv tiden

    Kramar till er alla!

  • Namast­e72
    Äldre 11 Feb 08:55
    #6
    smufsen skrev 2009-02-11 08:29:19 följande:
    Här är en till som tycker det är skitjobbigt att vänta och vänta... Det går upp och ner och är lättare på våren och sommaren. Nu är väl den värsta tiden när allt är mörkt, kallt och tråkigt. Vissa dagar är jag så pessimistisk så jag nästan skäms över mig själv. Men jag har börjat träna ganska mycket för att ha något annat att tänka på och det är super! Får igång endorfinerna och man blir piggare och känner sig riktigt härlig! Så tjejer, börja träna och fördriv tiden Kramar till er alla!
     Samma här. Två ggr i veckan på Friskis & Svettis går både jag och maken.(så man orkar bära sitt lilla knyte sen )
    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Äldre 11 Feb 09:01
    #7

    Fy så pigga ni är dåFlört.

  • APV
    Äldre 11 Feb 09:29
    #8

    Jag är glad att jag har mina hästar. De upptar i stort sett all min tid just nu så då hinner jag inte riktigt känna efter.......

    Väntans-kramar till er alla som behöver det!

  • Namast­e72
    Äldre 11 Feb 09:41
    #9
    Miss TN skrev 2009-02-11 09:01:17 följande:
    Fy så pigga ni är då.
      Värsta friskusarna!
    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • basket­mia
    Äldre 11 Feb 10:24
    #10
    Namaste72 skrev 2009-02-11 08:55:15 följande:
     Samma här. Två ggr i veckan på Friskis & Svettis går både jag och maken.(så man orkar bära sitt lilla knyte sen )
    Jag kör på samma taktik. Jag förväntar mig att bära runt på mitt barn mycket när vi fått honom eller henne och ska nästa vecka köra mitt första pass med en personlig tränare. Målet ska vara att stärka ryggen och magen så mycket att jag orkar bära omkring på en 1,5-2-åring.

    Dessutom fick jag kurser i kinesiska på CD i julklapp. Har börjat litegrann men det är jättesvårt...
Svar på tråden Jobbig tystnad-fler?