• Mammut och Papput

Roliga historier om snåla människor!

Jag har läst på andra forum där folk berättar om sina snåla kompisar, syskon, föräldrar osv. Detta har varit riktigt rolig läsning!

Exempel:
    - Inkludera kompisarnas dricks i sin egen betalning på restaurang.
    - Vill bli kompenserad för 2 liter mjölk efter att ha bott gratis i deras hus i några dagar.
    - Icke fattiga personer som ger bort snikna, dåliga och knasiga presenter till folk (mormor gav servetter till 5-åring etc).
    - Sniket när det gäller samåkning och vem som ska betala bensin

Det kan vara oerhört frustrerande med uppenbart snåla människor!

Har ni några snikna historier att delge?

• Svar på tråden Roliga historier om snåla människor!
  • mamita

Jag och två mammor hade ett miniknytis hos mig i somras:

Jag köpte korv, korvbröd, ketchup och läsk.
    Mamma nr 1 köpte glass, kolasås och läsk.
    Mamma nr 2 köpte en flaska gurkmajonäs.

Medan jag och mamma 1 var i köket och hämtade grejer så brändes alla korvarna på grillen, mamma 2 satt och filade naglarna och sade bara oj då.
    Jag gick till närbutiken och köpte två nya pkt med korv och mamma 2 bara log och sade vad synd. Hon åt och gick sedan utan att hjälpa till att plocka undan.

Samma mamma2 gav min son en halv kanelbulle när vi besökte dem, hon åt den andra halvan själv, jag hade köpt med bullarna kan jag tillägga.

Jag fixar inte att umgås med henne längre bara pga detta.

• delifi2
    vilken rolig tråd.

Känner ingen som är så där snål, inte vad jag kommer på just nu iaf.
    Men min man och hans mamma är såna som tar så mycket saker de kan från mässor, såna reklamsaker, men de ger aldrig bort det eller så.

Dessutom kan min man gå tbx ett antal ggr när det är provsmakning i affären.
  • Shorona

Gud vad skönt att jag inte känner några snåla människor! Skulle inte klara av det!
    Jag är själv en sån som GER bort saker. T ex så gav jag bort halva mitt bohag till en bekant när maken och jag flyttade ihop. Hatar snåla människor. Tycker hellre man ska hjälpa till när man kan än att sitta där på sitt snåla arsel och räkna på allt.

Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • tant Plasthandske

jag var på ÖB i julas och hamnade bakom en medelåldersman i kön och han skulle köpa ett lysrör av något slag. När det är hans tur så slår kassörskan in och säger vad han ska betala. Han protesterar och säger att det var minsan inte vad det stod på hyllkanten. Nähä, säger hon. Då ska jag kolla upp det.
    Tjejen i kassan ringer och försöker få tag i någon som kan kolla det åt henne men det är ingen som svarar. Hon säger till mannen att men om jag tar betalt av dig så får du tillbaka de som var för mycket sen. ( Det var en kassa öppen och julstress, det stod vid det här laget 15 pers i kö bakom honom)
    Han säger "Nej, det går jag inte med på"
    "öhh, okej" säger kassatjejen och ringer igen för att få tag i någon. Den här gången går det. Då visar det sig att personen som skulle kolla priset inte hittar och det blir en massa ringande fram och tillbaka då tjejen i kassan inte får gå därifrån. det tog nästan en kvart innan det löste sig och det visade sig att mannen hade rätt. Lysrören var billigare än det kassörskan hade slagit in att han skulle betala......2 kr!!!!!
    Aldrig att jag hade orkat stå och vänta i en kvart för 2 kr skull, om han hade sagt att det hade handlat om så lite pengar hade han kunnat få 2 kr av mig.

Sen har jag en väninna som alltid vid födelsedagar och jul ger bort saker som hon själv är less på, det är ju inget fel på dem eller så. Men jag skulle skämmas av att ge något begagnat till någon av mina väninnor vid en högtidsdag. Det har till och med hänt att hon har gett bort något som hon 1 månad tidigare fick i present själv, och hon gav det till den personen som gett det till henne. Något som också är återkommande i presenter från henne är sådan där gratis smink man får med i tidningar och parfymprover som hon tigger till sig på diverse butiker.

• snartfaster

tant Plasthandske skrev 2009-02-19 10:27:36 följande:

Det har till och med hänt att hon har gett bort något som hon 1 månad tidigare fick i present själv, och hon gav det till den personen som gett det till henne.
    I min ungdoms glada dagar var jag tillsammans med en kille i två "omgångar", under period 1 av vårt förhållande fick han ett halsband av mig, och under period två fick jag samma halsband i present av honom. Han hade väl hunnit glömma bort att det var jag som gav det till honom från början...
  • tant Plasthandske

snartfaster skrev 2009-02-19 10:34:21 följande:

I min ungdoms glada dagar var jag tillsammans med en kille i två "omgångar", under period 1 av vårt förhållande fick han ett halsband av mig, och under period två fick jag samma halsband i present av honom. Han hade väl hunnit glömma bort att det var jag som gav det till honom från början...
    [/citat]

haha, hade en annan väninna som fick en mobiltelefon av sin kille, en vecka senare så gjorde han slut och bad om att få tillbaka mobilen så han kunde ge den till sin nya tjej.

• garin

Leone i Västerås skrev 2009-02-19 10:17:46 följande:

Nej, då fick man skriva upp sin "skuld" på det lilla blocket som låg brevid spargrisen och vackert betala nästa gång.

Jag skrattar ihjäl mig alltså... måste fundera på om inte jag kan komma på nåt kul också..
    Mamma vill aldrig slänga schampoflaskor utan häller i vatten och skakar så att det lilla i botten också kommer till användning.
    En gång när jag var liten var jag och lekte hos en kompis och på något vis skitade jag ner händerna och ville således tvätta av dom. Hann spola 1,5 sekund innan kompisen gastar: Slösa inte på vattnet!
    Jag hämnades på den här kompisen vid ett annat tillfälle då vi grejade med våra cyklar, vi oljade in kedjorna och då droppade det ju lite här och var. Jag torkade av det överflödiga med papper medan jag lät henne använda gräs och löv. *ler åt minnet* hon var såå sur...

Mamma igen.. hon älskar för övrigt att säga "snåla på.....", exempelvis snåla på mjölken (typ 2 dl skulle räcka till 5 personer osv) det har jag fått höra i hela mitt liv. Vi har haft det fattigt förr visserligen, men det ligger ett par år tillbaka till då det var som värst...
  • petit

haha, vilka massa folk det finns!
    jag och sambon har råkat ut för en snåål å ELAK jobbarkompis som vägrar betala tillbaka en skuld hon är skyldig oss:
    strax innan jul så blev hennes älskade häst sjuk, och hon bönade och bad om att vi skulle hämta ut medicinerna till hästen, som vi oxå fick betala då, det blev en nota på 1000 kr!! men vi tänkte att det får vi ju tillbaka eftersom vi ändå träffar henne varje dag.
    Men en löningsdag gick, och hon slutade prata med oss, bara gick förbi, hon som brukar tjata om sin jävla häst så fort hon kom i närheten av oss.
    När nästa löningsdag kom å hon inte pratade med oss, så sa vi till min mamma som oxå jobbar där att denna person varit skyldig oss pengar ett tag.
    Barsk finska som min mor är, dundrar fram till jobbarkompisen och kräver våra pengar tillbaka (vi ska ha barn snart och behövde dom till babygrejer).. nästa dag kommer hon med hälften av pengarna och drämmer dom i mammas ansikte å säger "nu tar ni mina barns julklappspengar, bara så ni vet!"
    bara det att detta var i slutet av januari...
    den andra hälften av pengarna har vi inte fått än, å hon håller sig undan heeela tiden för å slippa betala resten, hon t o m höll på å butta omkull mig vid stämpelklockan en gång, hade jag fallit på min höggravida mage så hade inte hon levt kan jag säga....

• Marma

Min man har en kompis som prutar på maten på ica. Min mna berättade att de skulle handla nån gång o kompisen ställer sig helt allvarligt o prutar på varorna i 15-20min tills antagligen hon i kassan ger upp o han får allt billigare....han gör så tydligen varje gång...

• petit

hehe, skulle ju va roligt här på tråden, men min historia var ju inte rolig juh.... en bra sak är iaf att vi slipper hennes eviga tjat om hästen nu när hon undviker oss

Svar på tråden Roliga historier om snåla människor!