Var ligger äggstockarna?
Är det någon som vet på ett ungefär var äggstockarna befinner sej när man gått 21-22 fulla veckor?
Är det någon som vet på ett ungefär var äggstockarna befinner sej när man gått 21-22 fulla veckor?
De är väl kvar på samma ställe som när man inte är gravid?
Håller med Leather Cravat...
okey intressant... då är det någonting annar ja har så j*vla ont i ;)
Trodde dom satt på upp/utsidan av livmodern, men ja e kass på anatomi =), o tänkte att då bör följa me tänkte ja
Är det inte ligamenten du känner av då?
hittade de här på en annan hemsida.
minbebis.com/blogg/barnmorska/category/aggstockar/
Jag tror också att det kan vara ligamenten du känner av när livmodern tänjer ut sig. Äggstockarna är ju så att säga "vilande" när man är gravid.
men ömmar ligament konstant? kan peka ut exakt var jag har ont. ett område stort som 1,5-2 femkronor straxt framför överkanten på vänster höftben. de ömmar när ja står, går, ligger, sitter o framför allt när ja går emot området. även om ja trycker på magen på högersidan så ömmar de.
jo ja vet att dom e "inaktiva" när man e gravid. men ja hade en cysta på den sidan (pga PCO-S) månaden innan ja fick min sista mens innan graviditeten. o ja kände av äggstocken dom första 10-11 veckorna av graviditeten. Men dom hittade inget på VUL
okey.. när brukar de ge sej? har haft ont nu konstant en vecka o börjar tröttna på o inte få sova ordentligt.
rinde o fråga MVC o hon sa att ja skulle ringa förlossningen. Eftersom ja hade gått 22 veckor så gjorde dom inget där.
Ska till min Bm om 3 veckor får väl hoppas på att de går över tills dess. vårdcentralen i vår "stan" e inget o hurra för så ja orkar inte bry mej längre.
Får gå på att de ligament ;)
har funderat på o ring till FL men vill inte va ivägen ;) känns inte så akut o mullvaden i magen bökar på som vanligt.
har de inte släppt efter till slutet av nästa vecka, så ja har varit konstant öm i 2 veckor ska ja nog ta o ringa i alla fall.
har en magkänsla om att de faktiskt kan vara min ena äggstock som bråkar. Är samma känsla som när ja haft mina cystor.
ja får avvakta o se va framtiden säger =)