• sara g 79
    Äldre 19 Feb 20:16
    1528 visningar
    7 svar
    7
    1528

    ont,ont

    Måste skriva av mig lite, ni alla ängla mammor förstår mig iallafall.
    5 månader sen Malkolm blev en ängel, gör så jävla ont. Har kommit till det stadiet igen och frågar bara Varför, Varför? Hade inte dessa blödningar börjat hade han funnits hos oss i dag.......När folk frågar hur man mår så vill man bra skrika allt vad man kan och har. Är så trött på att må så här! Men när man har en dålig dag så vet man att det kommer en bra dag, känner att jag bara mummlar........Det som gör mig förbannad är att folk säger......du ska se att du är gravid om ett halv år igen,precis som om det tar bort min smärta. Men det är då man förstår att folk inte fattar vad detta handlar om. Fy vad jag saknar dig Malkolm.......Mamma kommer och tänder ett nytt ljus för dig i morgon. 

    Det sägs att tiden läker 
    alla sår men sorgen efter
           Dig består.
    Älskad, saknad och ständigt
    i våra tankar och hjärtan. 

    Kram Mamma 

  • Svar på tråden ont,ont
  • Äldre 19 Feb 20:32
    #1

    Förstår att sorgen känns lika stor efter 5 månader - det är ju ingen tid för ett sörjande hjärta! Det borde finnas en lag mot att förlora sitt barn - ingen borde behöva gå igenom det... Kram!

  • Bakom molnen
    Äldre 19 Feb 20:33
    #2

    Ingen som inte själv har upplevt det kan förstå hur ONT det gör när man sörjer sitt barn. Det gör ont i kroppen och det gör ont i själen. Och man tror att det aldrig kommer att gå över, för de där dåliga dagarna kommer ju alltid tillbaka.

    När man sedan upptäcker att det har gått lång tid sedan man var nere - då blir man rädd och nervös för när man ska få nästa bakslag, man vet hur ont det gör när man trillar ner igen.

    Känn dig inte skyldig när du mår bra bara. Du behöver de dagarna för att orka sörja.

    Tänder ett ljus för din Malkolm, min Sebastian och alla andra änglabarn som så orättvist har berövats livet.

  • Äldre 19 Feb 20:49
    #3

    Det går inte att komma över sitt barns död.
    Kanske med tiden att man lär sig leva med det..
    Kanske, jag vet inte.
    Jag ställer mig fortfarandes vänd mot himlen med fden stora och eviga rågan: varför?

    Många kramar!

  • Wasber­g
    Äldre 20 Feb 07:10
    #4

    Många kramar till dig

    förstår precis vad du menar, och helt klart är att tiden och eventuellt nya barn inte läker såret efter det man har förlorat. Det enda positiva med tiden är att man lär sig hantera och leva med saknaden...

  • Lilla Gry
    Äldre 20 Feb 08:33
    #5

    Stor kram!

    Är det inte underligt att folk ska försöka trösta på alla möjliga sätt och säger så konstiga saker som visar att man inte kan förstå om man inte själv förlorat sitt barn. Det finns ingen tröst, finns ingenting som kan lindra smärtan, finns ingenting som kan få det att gå över. Men min kurator menar i alla fall att om man bearbetar sorgen så ska det med tiden inte göra fysiskt ont att tänka på det förlorade barnet i alla fall. Men det kommer nog alltid att komma dåliga dagar... Hoppas att idag är en lite bättre dag för dig!

    Många kramar

  • grön banan
    Äldre 20 Feb 08:43
    #6

    sara g 79 skrev 2009-02-19 20:16:07 följande:


    Måste skriva av mig lite, ni alla ängla mammor förstår mig iallafall. 5 månader sen Malkolm blev en ängel, gör så jävla ont. Har kommit till det stadiet igen och frågar bara Varför, Varför? Hade inte dessa blödningar börjat hade han funnits hos oss i dag.......När folk frågar hur man mår så vill man bra skrika allt vad man kan och har. Är så trött på att må så här! Men när man har en dålig dag så vet man att det kommer en bra dag, känner att jag bara mummlar........Det som gör mig förbannad är att folk säger......du ska se att du är gravid om ett halv år igen,precis som om det tar bort min smärta. Men det är då man förstår att folk inte fattar vad detta handlar om. Fy vad jag saknar dig Malkolm.......Mamma kommer och tänder ett nytt ljus för dig i morgon.  Det sägs att tiden läker  alla sår men sorgen efter        Dig består. Älskad, saknad och ständigt i våra tankar och hjärtan.  Kram Mamma 
    Jag har "bara" haft missfall, men fattar ändå att man inte bör säga till en änglaförälder att det säkert är ett nytt barn på gång snart.Kram
  • mamman­anja
    Äldre 21 Feb 09:10
    #7

    Varma kramar om.....

Svar på tråden ont,ont