• Anonym

    Hur ofta bajsar du?

    Hur ofta bajsar du?

    Jag bajsar varannan, var tredje dag någonting.

    Skulle vilja göra det varje dag men vill inte hålla på med laxermedel. Finns det något annat mer naturligt sätt att få det att komma varje dag?

  • Svar på tråden Hur ofta bajsar du?
  • Anonym (night)

    Tar jag inte min medicin kan de bli 3-4 ggr om dagen (får jätte ont i magen om ja inte tar medicin o måste springa på toa).

    Annars om ja tar den kanske de blir var tredje/ var fjärde dag..

  • Anonym (gravid)

    vet inte exakt men just nu kanske en gång/dag

  • Anonym (Ulla)

    Blanda vatten och linfrön och ställ i kylen över natten.Har lite äklig konsistens men det funkar. Typ 1 msk. Drick mycket vatten och rör dig mycket.

  • Anonym (me)

    Anonym (night) skrev 2009-02-22 05:50:43 följande:


    Tar jag inte min medicin kan de bli 3-4 ggr om dagen (får jätte ont i magen om ja inte tar medicin o måste springa på toa).Annars om ja tar den kanske de blir var tredje/ var fjärde dag..
    Vad är det för medicin? Läkarna har gett mig diagnosen ibs och sagt att jag får helt enkelt lära mig leva med det. Inte kul när det ofta innebär magkramper och få gå på toa ibland 5-6 gånger per dag.
  • Anonym (...)

    En gån per dag! Oftast på morgonen efter morgonkaffet.. :o)

  • Anonym (mee)

    Har alltid haft långsam mage så det har alltid varit varannan var tredje dag. Sen jag fick IBS är det mer oregelbundet...ibland 3 ggr/ dag och ibland var tredje dag...men det är ok..man lär sig leva med det...

  • Anonym (ibs)

    Anonym (me) skrev 2009-02-22 07:34:13 följande:


    Anonym (night) skrev 2009-02-22 05:50:43 följande:
    Vad är det för medicin? Läkarna har gett mig diagnosen ibs och sagt att jag får helt enkelt lära mig leva med det. Inte kul när det ofta innebär magkramper och få gå på toa ibland 5-6 gånger per dag.
    Jag hoppas verkligen att de gett dig kostråd för att minska behovet av toalett?
    Jag har själv IBS och hade tidigare såna "skov" ofta där man hade extremt behov av toalett (räckte att jag åt något). Numera håller jag koll på vad jag äter, hur mycket och framförallt NÄR.
  • Anonym (xxx)

    OJ, jag bajsar var 7-10 dag! Är jag helt konstig? Har iofs ont i magen om det går mer än 7 dagar mellan gångerna... Vad är normalt?

  • Anonym (normal)

    En gång om dan, ibland om jag är stressad så hoppar det över en dag men då bajsar jag två gånger dan efter.
    Äter varierad kost, mycket frukt grönsaker och kruskakli i filmjölken varje morgon. Dricker massor med the men det har inte påverkat magen negativt.
    Min man har trög mage och brukar äta katrinplommon. Sen han började äta pumpafrön och solrosfrön så har det blivit mycket bättre säger han.

  • Anonym (night)

    Anonym (me) skrev 2009-02-22 07:34:13 följande:


    Anonym (night) skrev 2009-02-22 05:50:43 följande:
    Vad är det för medicin? Läkarna har gett mig diagnosen ibs och sagt att jag får helt enkelt lära mig leva med det. Inte kul när det ofta innebär magkramper och få gå på toa ibland 5-6 gånger per dag.
    Den heter Questran (har fått den för jag har gallinducerad diarré)
    Får oxå så att det krampar i magen och måste till en toalett på en gång..
Svar på tråden Hur ofta bajsar du?