• Krikiz

    Decemberbebisar i Uppsala - del 13

    Tjohooooo!!!!!!


    Tänk att vi nu startar den TRETTONDE delen av vår tråd - vi har med andra ord stött och blött våra glädjeämnen och sorger i snart tre år!!! Är det inte fantastiskt så säg


    Vi befinner oss nu i Mars och vädergudarna bjuder på ömsom snö, ömsom vårväder med snödropp från taken och fåglar som sjunger ikapp från trädtopparna. Behöver knappast gissa att jag är den enda som får dra den lilla avkomman i pulkan titt som tätt - oavsett om det är pulkavänligt underlag eller inte......

    Ser verkligen fram emot att det skall bli "riktig" vår nu, så att vi allteftersom kan skala bort alla lager av långkalsonger, overaller, mössor och vantar som fortfarande krävs. Barn är inte gjorda för att stoppas in i fleece och overaller - de skall springa runt i shorts, barfota med endast en liten solhatt på huvudet Eller är det kanske bara så att föräldrars tålamod inte alltid är dimensionerat för dagiströtta barn som vägrar stå på benen och samarbeta när vinterkläderna skall tas på eller av......

    Skämt åsido, antar att vi i sommar kommer att hålla oss varma när vi skall hjälpa våra små sötnosar att cykla, simma, bygga sandslott, hoppa i vattenpölar och fiska från roddbåten! Kanske borde vi också helgardera oss med Compeed skavsårsplåster att sätta i öronen, så att vi inte får skavsår av våra små änglars prat - för pratar gör de ju......ofta och gärna.....även om det kanske inte alltid är så uppenbart vad de menar med sina haranger  

    Hoppas att alla ni där ute vill - precis som jag -  se till att vi träffas för en hejdundrande sommarfest - för självklart måste vi ju fira att vi nu har hållit ihop i tre härliga och underbara år!!!

    Hoppas också att vi under det kommande året får se lite nya ansikten i "vår" tråd! För självklart måste det finnas fler roliga och glada människor där ute som vill vara med i vår underbara gemenskap


    Sist men inte minst - en önskan om en riktigt härlig vår till er alla där ute i Uppsala med omnejd!!!

    Och precis som alltid kommer de gamla trådarna här nedan......

    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m11372984.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m9270607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m14071204.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m16216343.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m19295826-152....
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22597855-1.ht...
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25572437.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28403614.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31423329.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34151390.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36780772.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m39330283.html


    Födda i november
    16 - Maja - Börnen (bf -2)
    18 - Elias - Happy mum (bf -2)
    24 - Johan - Mirakel2 (bf -10)
    25 - Freja - Petraplutt (bf -20)
    29 - William - Lindis1981 (bf -9)

    Födda i december
    ? - Amelie - Jojjo81
    2 - Lukas - Friggan (bf -6)
    3 - Saga - Indra78 (bf +2)
    6 - Mira - Silek (bf -6)
    7 - Isak - Hhoppas (bf -20)
    11 - Marcus - Cissi76 (bf +9)
    14 - Alice - Fnatte (bf -2)
    19 - Oliver - Grodiz (bf +6)
    25 - Isabella - Tekla Maräng (bf +15)
    25 - VilhelmDrömhus (bf -21)
    31 - Leon - Krikiz (bf +7)

    Födda i januari
    6 - Klara - Sara 100 (bf +2)
    6 - Hilma - Countryfreak (bf -19)
    7 - Kajsa-Lotta - Plantago (bf +4)
    11 - Gabriel - Anezka (bf +7)
    12 - Linnéa - Januari07 (bf +7)
    13 - David - Fialotta2 (bf -4)
    17 - Alva - Arwen74 (bf +4)


     


    Nosce te ipsum.
  • Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala - del 13
  • Indra78

    Tack Krikiz! 3 år, menar du allvar?
    Till nästa tråd ska vi kanske rensa lite i medlemslistan eller är det för Adolf-aktikt? Ni som vill vara kvar, kom igen och skriv!

    Alltså det retar mig till förbannelse att själva "tråden" ska vara så smal? Hur fult och jobbigt är inte detta eller är det bara för att jag inte vant mig?

  • drömhus

    Indra, vad menar du med smal tråd? Skriver vi bara om vissa saker eller vad menar du?

    Jag är ju sån att jag startar nya trådar om jag vill diskutera något eller så hoppar jag på dom som finns...


  • drömhus

    Ville har blåsor i munnen! Stackarn, vill inte äta så mkt och inte dricka heller, nappen gör ont osv... Och jag är däckad av öroninflammation så det är muntert värre här hemma! Jag känner mig deprimerad men är väl egentligen bara himla sjuk. Har inte någon lust till något alls. Möjligtvis godis.


  • grodiz

    Tack för nya tråden Krikiz! Rider du fortfarande förresten?

    Antar att du menade layouten indra?

    drömhus: Stackars V. O har blåsor i munnen varje gång han har en infektion i kroppen. Men som tur är verkar han inte lida av det själv. Troligen har han det som kallas geografisk tunga. Försvinner troligen i treårsåldern sa en läkare.

  • Petraplutt

    oj oj redan ny tråd! USCH vad tiden rusar på! :)

  • Krikiz

    Indra: Håller med dig om att det inte blev särskilt bra med den nya layouten - men å andra sidan är det väl bara en tidsfråga innan vi vant oss med detta också

    Grodiz: Visst rider jag - har dessutom blivit medryttare på en häst i Morgongåva, så här skall det bli åka av  Hon har knappt gått någonting alls sedan hon fick föl för snart tre år sedan, så till att börja med är vi bara varandras promenadsällskap I går blev det dock en mycket kort sväng, då vi stötte på en varg bara 15 min ridväg från stallet.....en häftig känsla faktiskt Som tur var gick vi inte rakt på den, utan jag såg den och Amaryllis kände vittringen. Hade den visat sig helt och hållet för henne hade hon med all säkerhet skenat raka vägen hem till stallet......

    Drömhus: Hoppas verkligen att ni kryar på ser snart!!!

    Nä, nu skall jag gå och jobba ltie

    Trevlig helg på er allesammans!!!


    Nosce te ipsum.
  • Fialotta2

    Tack för nya tråden Krikiz! Oväntat att möta en varg i skogen - tur att hästen inte blev rädd!

    Här hemma har jag fått "sov"morgon idag. Eller nja, sovmorgon och sovmorgon, det går väl att diskutera. Det har varit full fart på övriga familjen så det har väl kanske inte blivit så värst mycket mer sömn sedan de gick upp men det var väldigt skönt att få ligga och dra sig litegrann.

    Håller med om att nya layouten inte är någon höjdare, stör mig också på att trådarna blir så smala i bredden. Bäst att vi skriver en massa inlägg så att vi vänjer oss!!

  • Indra78

    drömhus: Jag menar som fialotta att trådarna är smala på bredden. Dataskärmen upptas mest av blaj och så en liten tunn tråd mitt i...

    Krikiz: Vad roligt att vara medryttare, du har ju redan kommit nära naturen! Är det i närheten av er stuga eller hur hinner du?

Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala - del 13