• humle8­2
    Äldre 7 Mar 01:05
    24461 visningar
    17 svar
    17
    24461

    HALLÅ! är det någon här som känner flyttbara knölar nere vid ländryggen?om du känner så svara!



    Om du kännt efter och upplevt att du har dessa knölar, ovanför skinorna har jag dom och de är ruckbara.
    var till läkaren i går för dessa men han har jag inte förtroende för och läser man på nätet så står det bara cancer överallt
  • Svar på tråden HALLÅ! är det någon här som känner flyttbara knölar nere vid ländryggen?om du känner så svara!
  • humle8­2
    Äldre 7 Mar 01:20
    #1

    då måste det ju vara nåt alldeles ovanligt eftersom ingen svarar i mina trådar

  • humle8­2
    Äldre 7 Mar 01:30
    #3

    okej!

    ja dessa är i höjd med korsryggen.

    läkarn kände och hittade inga först, men sen hittade han, han bara slog med handen och sa "ÄH"
    sen sa han "det är INTE cancer"

    men han är jättekonstig, litar inte alls på honom.

    minns du vad det var för knöl på din kompis?

  • humle8­2
    Äldre 7 Mar 01:31
    #4

    mina gör ont när jag trycker på dom, tror jag ska kontakta någon annan som kanske tar det mer allvarligt.

    en sköterska sa i luren att det lät som fettknölar, "lymfkörtlar har man inte där"

    men min läkare på VC kallade dom lymfkörtlar, men de kanske finns där då, vet inte vem som har rätt.

  • humle8­2
    Äldre 7 Mar 01:37
    #6

    okej! vad gulligt att du svarade.

    jag har också läst om det du beskriver, man kan väl helt enkelt ha knölar här och var, min egen åsikt är ju den, men anledningen till oron var att jag ringde upplysningen i går till en sjukskötersa, och hon lät jätteoroad.

  • humle8­2
    Äldre 7 Mar 01:46
    #8

    på ena sidan är den som en vindruva tror jag, den flyttar sig hela tiden så jag hinner knappt känna.

    den andra, om det är en eller tre är som ärtor.

    förr kunde jag få svullna lymfkörtlar under armarna när jag fick min mens, detta uppkom i samband med det så det vore ju bra om det hade ett samband, för dte känns ju som att det är lymfkörtlar eftersom de åker omkring så pass.

    men jag sitter hemma och tror att jag ska dö i stället.

  • humle8­2
    Äldre 7 Mar 01:47
    #9

    jag känner på den största nu..hmm den känns inte stenhård, men den ömmar.

  • humle8­2
    Äldre 7 Mar 01:49
    #10

    först hade jag feber i en vecka, och när den avtog och jag kände mig frisk visade det sig att jag hade halsfluss.
    Slutade med en kur antibiotika för 1½ vecka sen.

    lymfkörteln på halsen är fortfarande lite extra stor, har alltid haft en där.

    mina jäkla lymfkörtlar, när jag var gravid hade jag typ 10 stora vindruvor i vardera armhåla, och gjorde fruktansvärt ont.

  • humle8­2
    Äldre 7 Mar 01:56
    #12

    Altså vid ryggslutet och ut med sidorna?
    knölar som är ruckbara?

    när jag tänker efter så kände jag en liknande knöl för ett par månader sen, men jag tror att jag glömde bort den, de är ju möjligt att jag haft dessa längre men att jag bara la märke till dom i går, jag råkade snudda vid rumpan när jag reste mig från stolen.

  • humle8­2
    Äldre 7 Mar 01:58
    #14

    Okej, ibland när jag frågar follk om saker, som t. ex om andras barn har lymfkörtlar på halsen så är många inte medvetna om att deras barn har det. (många har ju det och många inte)

    jag är sjukjkigt uppmärksam bara kanske

  • humle8­2
    Äldre 7 Mar 14:07
    #15

    jag förstår inte att jag får så ont i korsryggen när jag trycker på dessa?
    hade inte ont alls i dag tills jag började peta lite.
    tror ändå att jag kollar upp dom nån annanstans om det inte blir bättre.

Svar på tråden HALLÅ! är det någon här som känner flyttbara knölar nere vid ländryggen?om du känner så svara!